PDA

View Full Version : Caddy Methamorphosis: Part 1



gerrekat
22 april 2006, 18:37
Nou vandaag de Duncans die ik besteld had binnen gehad, iedereen weet dat ik een DiMarzio fan ben, maar om nu 8 identiek klinkende gitaren aan de muur te hangen vond ik wat teveel van het goede, dus aan de Duncans!

BOvendien vind ik open coil elementen mooier staan dan elementen met van dei covers. Wat ook bleek was dat elementen met covers omdat ze automatisch verder van de snaren staan en waarschijnlijk omdat het magnetisch veld door de cover zwakker is, minder output hebben. Ik hoef echt geen 2 V output die een EMG heeft, maar een vette pegel hou ik wel van!

Anyway, vanmiddag de PU's geinstalleerd, en gelijk teleustelling....ik had zo mijn bets gedaan, mijn soldeerwerk is onderdehand netjes te noemen en ik dacht alles goed gedaan te hebben....
Zeer zwakke output alleen clean te genieten, nou ja maar aan de muur gehangen en de achterkant opengehouden om eventueel morgen met frisse moed weer aan de slag te gaan. Kwam ik ineens op een briljant idee....ik was vergeten de coil split draden aan elkaar te solderen, in feite gebruikte ik de humbuckers dus als single coil....

Effe de draadjes gestript en aan elkaar gedraaid en verdraaid! ze doen het! en ik moet zeggen ik ben er dik tevreden over. Ik heb een Duncan SH-6B Distortion/ Duncan SH-5 Custom / Duncan SH-6n Distortion combo. En de verschillen met DiMarzio zijn zeker aanwezig maar veel subtieler dan ik verwcaht had. de Distortion is het beste te vergelijken met de Dimarzio Super Distortion. Verschillen? Duncan iets minder output, iets gedefinieerder, iets krasseriger (harsher), De DiMarzio wat fizzier, warmer, meer ouput en smoother. Qua punch zijn ze ongeveer gelijk.

De zwarte hardware is besteld (hoefde maar $ 124 te dokken voor een set zwarte grover tuners, een Tone pro's brug en tailpiece, jackinput, straplocks en ring voor de schakelaar) dat wordt fase 2!

Before:

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Gold.jpg


After:

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/black.jpg

BartL
22 april 2006, 18:42
Afschuwelijk vette plank...







Heb er weinig woorden voor :cooler:

gerrekat
22 april 2006, 18:48
Wordt nog veel vetter met de zwarte hardware! maar Thanx!

soup
22 april 2006, 18:58
heerlijk!!! jij hebt de mooiste gitaren op het forum:)

gerrekat
22 april 2006, 19:06
LOL thanx, smaken verschillen.....ik vind ze heel mooi.

Orpheo
22 april 2006, 19:15
sorry, ik vind m met gouden covers mooier...

...rock...
22 april 2006, 19:42
sorry, ik vind m met gouden covers mooier...
+1 die doen je gitaar zoveeel meer eer aan!!!

gerrekat
22 april 2006, 19:49
Ik duidelijk niet, zeker als straks de gouden hardware verdwenen is, en bovendien klinkt het gewoon stukken minder, en dat is nog belangrijker dan looks.

Javaca
22 april 2006, 19:54
Niet mijn stukje taart helaas...

Wel een mooie collectie gerrekat...

no 1 hops
23 april 2006, 19:30
voor mijn gevoel word hij door die nieuwe veel te druk (vooral door de seymour teksten), had dan eerder voor compleet zwarte kappen gekozen, die zijn er ook los in plastic en dan heb je minder problemen met verlies van tone.
zou verder ook die nikkelen hoogte schroeven vervangen door zwarte.

als het dan zwart moest, dan deze
http://www.billlawrence.com/Images/Pickups/500small2.jpg
strakke pickups bij een strakke gitaar.

maar als ie goed klinkt en lekker speelt dan heb je er weer een maatje bij.

robert-gitarist
23 april 2006, 19:38
Ik vind met goudenkapjes erop ook wel mooi maar dit heeft ook zeker wel wat..En inderdaad mooie gitaar,enigste wat ik hondslelijk vind(en das persoonlijk) zijn 3 humbuckers..ik vind het echt uber lelijk..net als Orpheo(ik neem jij maar ff als voorbeeld :D ) die dude heeft een mooie Custom Gibson Les paul.Ik ben behoorlijk gek op die gitaren maar op die van hem niet omdat ie ook 3 hukbuckers heeft..Ik vind 2 hummy's nog het mooiste..maar neemt niet weg dat het beide 2 mooie planken zijn alleen ja dat middelste elemente he :(

gerrekat
23 april 2006, 20:13
voor mijn gevoel word hij door die nieuwe veel te druk (vooral door de seymour teksten), had dan eerder voor compleet zwarte kappen gekozen, die zijn er ook los in plastic en dan heb je minder problemen met verlies van tone.
zou verder ook die nikkelen hoogte schroeven vervangen door zwarte.

als het dan zwart moest, dan deze
http://www.billlawrence.com/Images/Pickups/500small2.jpg
strakke pickups bij een strakke gitaar.

maar als ie goed klinkt en lekker speelt dan heb je er weer een maatje bij.

Ik heb een aantal L 500 XL's liggen maar op een of andere manier vind ik ze te schel klinken de laatste tijd. In mijn Z klinkt de L 500 XL als een beest maar ze zijn nogal gevoelig voor op welke gitaar je ze zet.

ACh ja zwarte kapjes, dan wordt het zo snel EMG-achtig, ik vind het wel mooi zo, nu is het nog een beetje raar vanwege dat er nog gouden hardware opzit...maar dat gaat snel veranderen! Hij klinkt iig stukken beter nu!

Die Seymour Duncan text is eraf te halen trouwens, beetje stevig poetsen met een doek en weg is het, dat is misschien wle een idee.

Orpheo
23 april 2006, 20:16
Ik vind met goudenkapjes erop ook wel mooi maar dit heeft ook zeker wel wat..En inderdaad mooie gitaar,enigste wat ik hondslelijk vind(en das persoonlijk) zijn 3 humbuckers..ik vind het echt uber lelijk..net als Orpheo(ik neem jij maar ff als voorbeeld :D ) die dude heeft een mooie Custom Gibson Les paul.Ik ben behoorlijk gek op die gitaren maar op die van hem niet omdat ie ook 3 hukbuckers heeft..Ik vind 2 hummy's nog het mooiste..maar neemt niet weg dat het beide 2 mooie planken zijn alleen ja dat middelste elemente he :(

ghehe zal ik je eens wat vertellen? ik vond 'vroeger' 3 pup lp customs ook lelijk. maar t zelf er eentje hebben is zo anders. mn spel is er veel verfijnder door geraakt (minder beuken bv) en mijn smaak is erdoor veranderd. dus wellicht gebeurt dat bij jou ook als je ooit een 3 pup neemt!

gerrekat
23 april 2006, 20:20
Ik vind met goudenkapjes erop ook wel mooi maar dit heeft ook zeker wel wat..En inderdaad mooie gitaar,enigste wat ik hondslelijk vind(en das persoonlijk) zijn 3 humbuckers..ik vind het echt uber lelijk..net als Orpheo(ik neem jij maar ff als voorbeeld :D ) die dude heeft een mooie Custom Gibson Les paul.Ik ben behoorlijk gek op die gitaren maar op die van hem niet omdat ie ook 3 hukbuckers heeft..Ik vind 2 hummy's nog het mooiste..maar neemt niet weg dat het beide 2 mooie planken zijn alleen ja dat middelste elemente he :(

Ach ik vind het juist wel gaaf het is de ultieme pimp zeg maar. gebruiken doe ik hem niet echt. Ik heb hem zo gewired dat je met de 3 standen schakelaar kan kiezen tussen Brug, Neck en alledrie. Eigenlijk zonde er zit wel een Duncan Custom in die ik eigenlijk niet gebruik. Ik zit wel eens te denken om een ML te laten maken met maar 1 humbucker als tegenpool, ik gebruik bijna uitsluitend mijn brughumbucker.

De middelste PU zit in een nek PU-frame (laag) en ik heb hem ook nog eens behoorlijk naar beneden gedraaid zodat ik er geen last van heb met picken, ze kunnen namelijk in de weg zitten als je hem dicht bij de snaren zet.

Bij een echte Caddilac horen nu eenmaal 3-PU's net zoals bij bijvoorbeeld een SG Custom, met twee zou er niet goed uitzien IMO....

gerrekat
23 april 2006, 20:22
ghehe zal ik je eens wat vertellen? ik vond 'vroeger' 3 pup lp customs ook lelijk. maar t zelf er eentje hebben is zo anders. mn spel is er veel verfijnder door geraakt (minder beuken bv) en mijn smaak is erdoor veranderd. dus wellicht gebeurt dat bij jou ook als je ooit een 3 pup neemt!


ACh ik vind het puur een cosmetische zaak, bij sommige gitaren hoort het, bij een V zou ik het baggerlelijk vinden. bij een LP custom staat het wel goed vind ik.

no 1 hops
24 april 2006, 08:25
gerrekat.
als het goed is heb je een pb