PDA

View Full Version : output i.p.v. speaker



Seppe Lenaerts
22 april 2006, 17:16
Ik ben van plan om van mijn cube een head te maken. Ik heb de speaker losgekoppeld, maar aan die bedrading zou nu een output moeten komen. Weet iemand waar ik een handleiding zou kunnen vinden om dit te kunnen doen, en welke output ik juist moet gebruiken en waar ik die het best kan kopen.

Negative K3 fan
22 april 2006, 18:22
??

3 4 5 6 7 8 9 10

chocorookie
22 april 2006, 21:41
Seppe,

bezint er ge begint.

Eerst zou je een gat moeten boren in je chassis waar een outputjack ingebouwd moet worden(wil je het netjes doen)
2e optie is een zijbracket waarin je de outputconnector in monteert, hangt af hoe je je box maakt.

Het wordt nog een moeilijker verhaal om je chassis vast te maken in een box. Het ding heeft standard gaten voor een "boven bediening" in een cabinetje(ik weet niet of je een 15 of en 30-er hebt)

Daarnaast is het wel verstandig om dit te doen, tis heel leuk om jongens marshall boxen te zien maken, maar voor een cube?

Ga eens te rade hoeveel geld je kwijt bent + je moet ook nog een cabinet hebben!

Ik heb je iets in de richting geholpen + je aan het denken gezet............

Gr. Choc

Dude
23 april 2006, 16:06
Eerst zou je een gat moeten boren in je chassis waar een outputjack ingebouwd moet worden(wil je het netjes doen)
2e optie is een zijbracket waarin je de outputconnector in monteert, hangt af hoe je je box maakt.


het is geen orginele marshall of fender die minder waard wordt door een gaatje hoor ??

gewoon een gaatje jenzen op de plek waar nu de 2 draadjes naar buiten komen die aan de speaker gesoldeerd zitten. Die 2 draadjes aan een jackconnector solderen en klaaaaarrr



Het wordt nog een moeilijker verhaal om je chassis vast te maken in een box. Het ding heeft standard gaten voor een "boven bediening" in een cabinetje(ik weet niet of je een 15 of en 30-er hebt)


papier, potlood, decoupeerzaag, plankjes hout, houtlijm en een paar deuveltjes... zo lastig is dat niet toch ?




Daarnaast is het wel verstandig om dit te doen, tis heel leuk om jongens marshall boxen te zien maken, maar voor een cube?


waarom niet, het houd je bezig denk ik zo




Ga eens te rade hoeveel geld je kwijt bent + je moet ook nog een cabinet hebben!


kost geen drol aan materiaal joh, paar tientjes en je bent klaar

outside
23 april 2006, 18:16
iemand heeft al zo'n head van een cube gemaakt met een zeer mooi resultaat:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=49867&highlight=cube

chocorookie
23 april 2006, 18:36
Tja Dude,

wat je zegt is ook deels waar.
Ik sommeer alleen de dingen waar ie tegenaan kan lopen, en als het mis gaat weer op terug kan vallen.
Tools moet ie ook nog hebben, en ik kreeg de indruk dat Seppe niet echt weet waar ie op moet letten(beginpost)

Als ie handig is, OK, plakje taart. Maar 't kan 'm ook nog eens vies tegenvallen, ook qua kosten...............tolex, handvat, voetjes, misschien piping naast het hout, duvels en event. zagen.

No offence:) + succes

Choc