PDA

View Full Version : Enkindle - The Bullets



Reel Big Fish
22 april 2006, 16:31
Hey hallo!

2 weken geleden ben ik met Amon en de band in de studio gestapt en we hebben het volgende opgenomen:

http://www.freewebs.com/enkindle/Enkindle%20-%20The%20Bullets%20(preview).mp3

^^ www.enkindle.tk (http://www.enkindle.tk) als hij niet werkt

Er zitten nog wat foutjes in, zoals die ene super valse noot, maar die word er nog uitgemixed (toch Jasper? :) ). Naja, geef maar feedback, vooral gericht op gitaar dus.

Greets!

Reel Big Fish
26 april 2006, 17:14
Hey kom op, 58 hits en 0 replies... is het zo kut? :???:

Gert-Jan
26 april 2006, 18:40
Hey kom op, 58 hits en 0 replies... is het zo kut? :???:


Eigenlijk wel ja, vooral die 'zang' slaat nergens op.

Reel Big Fish
26 april 2006, 18:59
De zang is kut (vind ik ook) maar wat vinden jullie dan van de rest? Tips betreft de solo's ofzo? :rockon:

LuukieRayVaughan
26 april 2006, 19:26
Ik vind er dus echt niks aan.. Hele slechte zang, saaie compositie en een solo die nergens op slaat. Sorry.
Tips:
1: Een andere zanger.
2: Als je een solo gaat schrijven wat je volgens mij nog niet lang doet? dan zou ik van een toonladder uit gaan. Probeer mooie noten te zoeken en mooie licks van de noten van de !juiste! toonladder te maken. Outside soleren is ook leuk maar wacht daar nog ff mee.

spanky_franky
26 april 2006, 19:34
Zang: een soort slechte imitatie van Kurt Cobain (kan dat? kennelijk wel :D)

Gitaren: tja.. qua riffwerk niet denderend maar ook niet slecht.

de solo: is V.A.L.S. ... sorry kan het niet anders noemen. Neem gitaarles en ontdek de wondere wereld van de toonladders ;) klinkt misschien wat flauw, maar dat lijkt me echt wel een goed idee.

Reel Big Fish
26 april 2006, 20:14
Hmm oke, maar ik snap niet wat er vals is aan de (eerste neem ik aan?) solo. Als ik luister, klinkt het toch wel ok met de begeleiding volgens mij :???:

hendrix2
26 april 2006, 22:01
sorry man, maar die zang is vreselijk (ik zing zelf ook slecht, maar dit...)
en toonladders kunnen inderdaad veel helpen, je ritme in de solo zit ook niet echt lekker. probeer eens een gewone simpele pentatonische toonladder, daar kan je al een heel leuke solo mee maken.
er zitten voor de rest wel leuke ideeen in...

Roy K.
27 april 2006, 13:35
Hmm oke, maar ik snap niet wat er vals is aan de (eerste neem ik aan?) solo. Als ik luister, klinkt het toch wel ok met de begeleiding volgens mij :???:

Volgens mij niet... :roll:

Godskolere hoe krijg je het je strot uit! :D

Tips: Gitaar stemmen en doe wat toonladderkennis op. Probeer er ook achter te komen wanneer je welke kan spelen. :)

spanky_franky
27 april 2006, 14:14
Godskolere hoe krijg je het je strot uit! :D

Ik ben bang dat ik me hierbij aansluit.. je hebt ook niet zo`n goed gehoor als je niet hoort wat er mis is.. zelfs een (niet muzikale) vriend van me merkte het op..

Chockfull
30 april 2006, 13:46
NOFI, maar is het niet slim om een zanger met gevoel voor ritme te zoeken? Hij zit er continu naast. En je solo, gewoon oefenen met toonladders inderdaad en luisteren naar solo's die je goed vind en soortgelijke riffjes proberen te maken en daar een solo van te maken.