PDA

View Full Version : Aer Ak 15



blitzblum
22 april 2006, 15:54
Ik ben blij, ja blij. Ik ging voor een gitaar van één van de bekendere merken. Maar heb een ander gekocht. Puur omdat het geluid waanzinnig mooi is!

Het is een Alvarez slm 80. Een massieve gitaar. Ik laat er een AER AK 15 inbouwen voor de versterking. Heeft iemand ervaring met:

-De Alvarez slm 80?

-AER AK 15?

Moet ik ergens rekening mee houden? Nog tips?

Dank, Robin :rockon:

gertdm
22 april 2006, 16:02
Ten eerste : gefeliciteerd :) Een nieuwe gitaar is altijd een feest...en met Alvarez zit je goed.

Wat de versterking betreft zou ik toch voor Fishman of Highlander gaan.
AER is erg goed in versterking, maar dan heb ik t over een akoestiese versterker. Een Bingo bv.
De combinatie Fishman piezo en AER versterker is erg mooi, kan ik je verzekeren :)

blitzblum
22 april 2006, 16:52
Ok, dank, heb jij wel eens zo'n AK 15 element gehoord of iemand die het heeft? Het is een piezo en een microfoon die je blenden kunt.
Daar had ik goeie ervaringen mee met dat blenden met mijn vorige gitaar, een Taylor 110E met Fishman prefix. Op het moment dat ik de microfoon er bij mixte was ie veel mooier van klank. Daarom heb ik niet alleen een piezo genomen. Ik heb een compact 60 versterker van AER. Ik dacht dat het een mooie combi was. Ze hebben hem nog niet ingebouwd. en voordat dat gebeurt kan ik het misschien nog veranderen. Maar dat wil ik alleen doen als ik zeker weet dat wat ik er in laat bouwen niet goed is. Deze was me geadviseerd in de winkel. Maar jij hebt natuurlijk een berg ervaring met deze zaken, ik niet.
Beetje lullig om weer terug te moeten naar die winkel, ik hoop dus ook op positieve geluiden over het element....

gertdm
22 april 2006, 19:57
Je zit daar wel goed mee hoor, met die AER AK. Zeker ook omdat het een duet-systeem is. No problem. Een duet systeem heeft veel voordelen, maar ook nadelen.
Zelf heb ik dus een Fishman duetsystem in mijn Zwier. Probleem is dat je voor de microfoon phantomstroom nodig hebt. Ik loop er wel eens tegen aan dat een PA cq zangversterker (wat ook regelmatig als backline gebruikt wordt) dat niet heeft.
De AER versterker kan het in ieder geval wel en die kan je altijd weer doorlussen naar iedere PA of zanginstallatie.

Ik speel altijd Fishman of Highlander. Maar nogmaals, AER is absolute topklasse dus dat gaat helemaal goedkomen :)

blitzblum
22 april 2006, 20:04
pfffffffffffffff, gelukkig maar. Scheelt me weer een hoop gedoe.....Dank!

Martin D
28 april 2006, 17:15
Goeie
Nou, ik heb nogal wat ervaring inmiddels,
Ik heb afgelopen augustus de AER pick up in 3 verschillende gitaren laten inbouwen.Ik had hele goede ervaring met de AER versterkers, en daarnaast een groot voordeel dat je volume vanaf je gitaar kan regelen, zonder uitstulpingen. Het is bij het inbouwen van belang op welke plek je de microfoon laat plaatsen. Daarna is het even uitvogelen met de volume , pad en gain instellingen op de gitaar. In mijn geval niet te hard naar de versterker,
ca.30-40% van het volume,. de micorfoon iets minder dan de pick-up.

wat voor gitaar heb je precies ?

Heb je nog vragen, zie ik het wel.

Merc Wiersma
28 april 2006, 18:45
Mag ik vragen wat dat blender systeem van AER kost ex- en inclusief inbouwen?

Martin D
28 april 2006, 19:02
Hallo

€.220,-- adviesprijs van AER, doet de bouwer meestal wel iets af.
Inbouwen door proff., een beetje afhankelijk van de gitaar, ca.€.60,--

blitzblum
28 april 2006, 22:41
ik heb een Alvarez slm 80, een massieve gitaar (dreadnought zonder cutaway dus) bij Kees Dee gekocht. Die laat tegenwoordig door een gitaarbouwer ergens in A'dam dingen inbouwen. Ben benieuwd.

Inclusief inbouwen was de versterking 250 euro. Klopt dus ongeveer met bovenstaande prijs.

http://namm.harmony-central.com/WNAMM02/Content/Alvarez-Yairi/PR/SLM80-large.jpg

blitzblum
28 april 2006, 22:48
Oh enne Martin ben je blij met die drie gitaren, hoe ze klinken? Wat voor gitaren zijn dat? Ik heb een AER compact 60. Hoe is het met de feedback?
Er zit op die 60 geen functie voor feedback reductie toch?

Ik heb overwogen om zo'n nieuw klankgat element van LR Bags te instaleren. Omdat daar goed gekeken is naar feedback. Goeie recenties over gelezen

http://www.fingerpick.com/pickups.htm


Maar zo'n draad er aan leek me niets, zo voor je gitaar...

Martin D
28 april 2006, 23:57
Hallo,

<Mijn hele elite-korps : Burguett Nylon, Martin OOO-28 EC en een D 28.>

Ik ben er best tevreden mee. Feedback helemaal niet. Aleen oppassen voor vervorming.Ik ben net nog even aan het regelen geweest met de D 28. Ik pak op de compact 60 kanaal één,laat de colour uit ( zou ik indrukken met nylon) dan kan je naar eigen smaak de verhouding uittesten. Ik heb het,naar mijn smaak, mooiste geluid met de high/low ''uit'' en de volume wieltjes in het klantgat van de gitaar net open. bass-mddle-treble allemaal 12 uur. Gain op een kwart,. dan kan je het volume met de master net zo hard zetten als je zelf wilt, zonder dat er vervorming optreed. Effectje 2, half open, heel moooooooooooooi. Ik gebruik tijdens het spelen dan de wieltjes om iets harder/zachter te draaien tijdens overschakelen van fingerstyle/slag. Met nylon werkt het allemaal weer net effe anders, en by de OOO moet ik de bas terug regelen. Ik heb de microfoon direct onder het klankgat, maar dan tegen het achterblad. De (plak) microfoon kan je eventueel mee expirimenteren, omdat je die makkelijk kan verplaatsen,zolang die blijft plakken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, heb je nog vragen , stel ze gerust.
Groeten,

Merc Wiersma
29 april 2006, 18:00
Zo'n blend systeem ingebouwd en wel voor 280 Euro lijkt me wel wat. Is dat aan te bevelen in een gewone Spaanse gitaar?. Ik heb nog een Alhambra 4P, die ik wel versterkt gebruiken wil. Ik heb een Almansa die standaard voorzien is van een Fishmann. Deze gitaar heeft een wat kleinere kast (wel normale diepte). Is het wel verstandig om in een Spaanse gitaar die er niet speciaal voor gebouwd is zo'n blend systeem in te zetten? Graag jullie meningen/ ervaringen.

Martin D
29 april 2006, 21:05
Ja, kan opzich wel. Ik hem een setje in de Burguett. Met nylon altijd iets moeilijker om een goed geluid te krijgen, dan staal. Heb je een goede versterker ? Je kan ook nog meer info vinden op de site van de importeur :
Ron Houben. Die kan je ook gewoon bellen als je meer wilt weten.
http://www.ronhouben.nl/img/but_producten_amps2
Helmaal onderaan, na de versterkers.
Succes

gertdm
29 april 2006, 22:38
Een blender kan wel verschil maken, vooral als je NIET over een P A speelt.
Maar mijn ervaring is dat de huidige Fishman piezo's bv al weer zo ontwikkeld zijn dat zelfs de eenvoudige natural versie ( die ik in al mijn gitaren heb zitten) eigenlijk van zichzelf al goed is.
Zowel via AER , Schekter of zoals momenteel Ashdown Radiator: gewoon goed.

blitzblum
2 mei 2006, 21:34
ik heb 'm gehaald, mijn nieuwe Alvarez met Aer pick up.
Prachtgeluid! Heerlijke gitaar! Maar er zitten dus twee wieltjes in het klankgat.Het klinkt zowiezo mooi maar ik hoor niet veel verschil als ik dat andere wieltje bijdraai. Dat andere wieltje is van de extra blend micro toch?
Bij de Fishman prefix hoorde je echt verschil, hier niet zo. Hoort dat?

Martin D
3 mei 2006, 14:28
Klopt dat je op het eerste gehoor weinig verschil hoort als je met de wieltjes
gaat draaien. Dat heeft ook te maken met de instelling van de potmetertjes. Die staan waarschijnlijk op ''half'' Ik hoor gisteren van mijn gitaarbouwer, dat hij tegenwoordig het podmetertje van de piezo enigzins terugdraait, waardoor je meer effect krijgt met het verstellen van het mircofroon-wieltje ( de linkse dus) Ik ga het niet veranderen, omdat je dan de plug eruit moet halen /daar zitten aan de binnenkant de potmetertjes/, en ik ben eigenlijk best tevreden. Wat wel kan helpen om de boel zo optimaal mogelijk af te stellen, is even de koptelefoon op, aansluiting zit aan de achterkant van de compact 60. Dan hoor je beter de verschillen als je aan beide wieltjes draait. Ben je dan toch niet helemaal tevreden, kan het verstellen van de potmetertjes dus helpen.

blitzblum
3 mei 2006, 15:50
ok, ga er mee aan de slag, dank!!! :)