PDA

View Full Version : heb ik een goede gitaar gekocht om gitaar te leren spelen?



yilmaz
7 november 2002, 12:44
hallo
ik heb een ovation cs157 gekocht voor 250 euro
ik wil graag weten of het een goede gitaar is om te leren
ik zou dankbaar zijn moesten jullie mij hier omtrent informeren

DOLBY
7 november 2002, 12:52
Lijkt me beter om dat te vragen VOOR dat je hem koopt.
Maar jouw keuze lijkt me niet verkeerd.

Kjiratsiekoedel
7 november 2002, 14:22
Op zich is bijna iedere gitaar gechikt om te leren spelen.

Maar het lijkt me (als hij zijn geld waard is) wel een goeie beginnersgitaar.

guitarmusicman
9 november 2002, 12:41
precies

Ic3gl0vE
9 november 2002, 12:59
Ovation schijnt wel goed te zijn ja

Buzz
9 november 2002, 23:02
Je hebt zeer zeker een goede gitaar. In ieder geval qua constuctie. Ik hen zelf een Ovation en, mits goed afgesteld, zeer goed bespeelbaar en stabiel van stemming! Akoestisch is het geen overvlieger. Met zijn ronde fibre achter- en zijkanten klinkt-ie nooit als een (massief) houten gitaar. Met een diepe bowl gaat 't iets beter. Z'n sterke punt zit ém in de elektrische versterking. Probleemloos, zonder feedback, in vele klankkleuren af te stellen (met een goeie ak. versterker natuurlijk).
Mijn advies: zet er een niet te lichte set snaren op (012) en neem d'addario EXP of Elixir nanoweb snaren. Die klinken lang helder en dat heb je op deze gitaar wel nodig.
Veel plezier ermee!

sebass
10 november 2002, 01:43
Hmm al dimeola gebruikt ook een ovation en zijn gitaarvriendjes ook. Niet echt een van de langzaamste gitaristen dus ik denk dat je wel een goede koop hebt gedaan. Ik ken het model niet maar er zal geen extreem verschil zitten toch?

Marshallover
12 november 2002, 18:50
Top gitaar hoor, nooit wegdoen !!!

Zeker voor een beginner heb je direct een goeie gekocht !!

gertdm
22 november 2002, 19:46
Ik bn t ermee eens dat je een goede koop heb gedaan omdat t een gerennomeerd merk is.
Ikzelf ben echter geen ovation fan omdat ik ze stug vind en onhandig.Qua akoesties geluid halen ze het niet bij een volledig
houten gitaar uit dezelfde prijsklasse.
Jarenlang waren het wel de toonaangevende gitaren als t om elektro-akoestiese ging.
Door de vebeterde piezo's en duet systemen zijn ze op dat terrein ook niet meer de beste.
Maar ik schrijf dit om een andere mening te laten horen. Het neemt niet weg dat je een goede koop hebt gedaan.Echt wel.