PDA

View Full Version : noob vraagt om hulp



jjason
22 april 2006, 11:56
heey iedereen

ik weet niet zoveel van effecten af, en ik speel nog maar pas gitaar, maar ik wilde toch een effect kopen.Alleen ik weet niet echt waarop ikm oet letten.Ik had wel een idee hoe ik het wilde laten klinken dus mijn vraag is hoe krijg je deze sound? Ik d8 aan een ts9dx tube screamer maar kan je die gewoon aan je gitaar aansluiten en dan aan je versterker mischien allemaal domme vragen,, maar ik weet er niet zoveel vanaf maar ik wil wel een mooi geluid =P

harrie-beton
22 april 2006, 11:59
wat voor gitaar heb je en wat voor versterker?

En wat voor type geluid zoek je?

-echo
-galm
-distortion
-wah wah

Welk liedje zit een gitaar geluid in wat je bedoeld?

Gokje: Heavy metal

jjason
22 april 2006, 11:59
Ik kan het liedje niet posten

nielsduursma
22 april 2006, 12:01
Ik kan het liedje niet posten

noem maar op. dan kan iemand het downloaden, en een nog grotere kans dat iemand het al kent;)

[edit] ik zie dat je wat van clapton probeerd (je topic over layla;)) maar als je vooral cream en clapton enzo wil spelen is een overdrive/distortion het handigst, en daarnaast gebruikt clapton nog een phaser/flanger dat weet ik nog niet precies, en een wah (luister maar naar white room) dus als je clapton wilt spelen is dat waarschijnlijk wat je zoekt. zo niet? dan heb ik niks gezegd :sssh:

jjason
22 april 2006, 12:02
het is layla maar op een andere manie rgespeeld door iemand anders wel wreed

jjason
22 april 2006, 12:02
door ene Jordis Unga

nielsduursma
22 april 2006, 12:06
het is layla maar op een andere manie rgespeeld door iemand anders wel wreed

bekijk mijn edit maar;) mischien dat je daar wat aan hebt, en je vraag over het aansluiten. wah en overdrive en nog wat andere effecten kan je gewoon tussen gitaar en versterker zetten.

en de "time-based" effecten zoals chorus, phaser, flanger, delay (echo), reverb (galm). kan je beter in de zogenaamde effectloop zetten (zit tussen je voor en eindversterker, lastig verhaal, maar even zoeken op het forum en je vind er meer dan genoeg over.)

jjason
22 april 2006, 12:11
hoe plaats je dan zo een mp3 file ik wil het je laten horen het is iets anders

nielsduursma
22 april 2006, 12:16
hoe plaats je dan zo een mp3 file ik wil het je laten horen het is iets anders

je kan het niet uploaden via het forum. dan zal je hem moeten hosten ergens.

ik zal je mijn emailadres wel ff pm'n. (dus straks even bij directe links naar je prive berichten kijken) dan kan je het wel mailen. dan kan ik je wel verder helpen. :hippie:

jjason
22 april 2006, 12:18
okeey bedankt :D

robert-gitarist
22 april 2006, 15:06
Hmm misschien is een leuk klein multi effect iets voor je..in een keer alle geluiden ;) Heb je meteen overdrive,flanger phaser etc. Tegenwoordig zijn er best leuke multi effecten voor bar weinig geld..

nielsduursma
22 april 2006, 15:14
Hmm misschien is een leuk klein multi effect iets voor je..in een keer alle geluiden ;) Heb je meteen overdrive,flanger phaser etc. Tegenwoordig zijn er best leuke multi effecten voor bar weinig geld..

ik heb m al overtuigd;)
hij besluit toch voor een multieffect te gaan, slimme keus.
meeste mensen beginnen toch met een multieffect om een beetje wegweis te worden in de effectenwereld.

almarvk
22 april 2006, 15:45
Ook handig, want voor 50 euro kan je daar al mee beginnen en zo uitproberen wat je nu eigenlijk echt zoekt.

jjason
22 april 2006, 19:56
maar is 1 effect niet beter voor de kwaliteit?

thijs88
22 april 2006, 20:15
tuurlijk, dus je kan ook naar een gitaarhandel gaan en daar het 1 en ander uitproberen ;)

Maar multi-effecten zijn zeker niet slecht, en als je net begint met een elec. gitaar dan hoor je het verschil waarschijnlijk niet eens goed.. :soul:

harrie-beton
23 april 2006, 08:38
cream en clapton enzo wil spelen is een overdrive/distortion het handigst, en daarnaast gebruikt clapton nog een phaser/flanger dat weet ik nog niet precies, en een wah (luister maar naar white room) dus als je clapton wilt spelen is dat waarschijnlijk wat je zoekt. zo niet? dan heb ik niks gezegd



Layla is niet van de cream maar van "Derec and the Dominio's" en de gitaar solo speelt Clapton NIET. Het is Duane Allman op gitaar, dat prachtige slide werk is van hem. Ja, van the Allman Brothers. Duane reed zich een tijdje later dood op de motor.

Hij bedoeld een andere versie trouwens.
Ik weet nog steeds niet welke versie hij precies bedoeld.

harrie-beton
23 april 2006, 08:41
jordis unga is een chick uit 1982
Doet mee aan een soort idols - ze speelt covers op deze enige cd die ik kan vinden.

http://www.jordismusic.com/

nielsduursma
23 april 2006, 11:13
Layla is niet van de cream maar van "Derec and the Dominio's" en de gitaar solo speelt Clapton NIET. Het is Duane Allman op gitaar, dat prachtige slide werk is van hem. Ja, van the Allman Brothers. Duane reed zich een tijdje later dood op de motor.

Hij bedoeld een andere versie trouwens.
Ik weet nog steeds niet welke versie hij precies bedoeld.

in een ander topic vroeg hij om hulp voor layla, dus ik dacht mischien luisterd hij nog andere dingen van clapton (dus ook cream). en de dvd's en cd's die ik heb hoor ik voornamelijk die effecten;)