PDA

View Full Version : Amp voor € 500



Alberto
21 april 2006, 17:31
Ik heb altijd al op een akoestische nylon-string gespeeld (al bijna 9 jaar) en nu wil k ook een elektrische gitaar...
Mijn oog is gevallen op een Ibanez S520ex maar dat heb ik al eens eerder vermeld geloof ik :) een uitstekende gitaar volgens de reviews voor niet al te veel geld! Maar aangezien mijn budget beperkt is dacht ik aan een versterker van ong 200 euro... Nu zei mijn leraar dat versterkers in die prijsklasse niet veel waard zijn en dat ik spijt ga krijgen van zo een aankoop.
Hij verkoopt zijn mesa boogie voor een kleine 900 euro omdat dat zwaar professioneel materiaal is maar zoveel geld heb ik niet :confused:
Na dat gesprekje met hem (waar ik veel van geleerd heb :D ) was ik aan het denken aan een Fender buizenversterker voor ongeveer 500 euro...
Het zou leuk zijn als er ook een distortion opzat.
Is dat haalbaar voor die prijs? Want ik ben in de winkel nog niet serieus gaan kijken naar versterkers.

Ik hoop dat het haalbaar is voor die prijs :)

Als jullie er iets van weten zijn reacties altijd welkom!

Bedankt, grrtz

jw009
21 april 2006, 17:41
Wat voor muziek stijlen wil je ermee kunnen spelen?

Er zijn zoveel verschillende versterkers voor rond de 500, waarvoor dacht je aan een fender?

Squier4ever
22 april 2006, 11:25
idd als je een Ibbie SZ gaat spelen, ga ik denken dat je niet direct voor vettige blues of zeer sprankelclean gaat.....
ik zou eerder kijken voor een 2e hands marshall JCM combo oid.
OF Fame buizenamps alleen te verkrijgen bij musicstore (www.musictore)

Bins
22 april 2006, 12:50
Ik zie geen reden om meteen een grote/dure buizenbak te kopen. Buizen zijn echt echt niet heilig ofzo, vooral voor thuis is een ss/modelling amp goed te doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Roland cube30, daar komt echt geen verkeerd geluid uit.
Ik denk dat je leraar gewoon graag zijn mesa aan je kwijt wilde :)

Erikt
22 april 2006, 13:50
Een beetje leuke fender is al snel 900 euro.. en dan zit er geen scheur in..

Kijk trouwens eens naar een tweedehands Mesa/Boogie Caliber .22 of .50

Heerlijke ampjes, vet clean en een super Mesascheur! 8-)

Alberto
22 april 2006, 14:35
De muziek die ik er op wil spelen zal heel uiteenlopend zijn...
Van lichte melodische rock tot wat zwaardere nummers en van popsongs tot blues. De versterker moet dus zo een beetje all-round zijn :)
Ik dacht aan een Fender omdat die van kwaliteit beter is dan andere merken, niet? Mesa boogie, Fender en Marshall zijn zowat de beste heb ik me laten vertellen en daarom dacht ik aan een Fender van +- € 500 :)
Of wat voor buizenamp raden jullie aan in die prijsklasse?

Bedankt voor de reacties btw

Grrtz

Alberto
22 april 2006, 14:40
Ik heb juist eens naar de Roland Cube 30 gezocht zoals Bins hierboven aanrade maar er staat 'High-quality DSP guitar amplifier'...
Waarvoor staat DSP? Heeft het iets met distortion te maken?

Bins
22 april 2006, 16:10
DSP betekend volgens mij iets van "digital sound processing" of iets in die geest. Geen buizen dus, maar digitale simulatie ervan. Ik probeerde alleen de uitspraak van je leraar te nuanceren. Er zijn in de prijsklasse rond de 200,- zat leuke versterkertjes te koop.

Erikt
22 april 2006, 17:26
waar je ook naar kunt kijken is een Hughes & Kettner Blue Edition 60. Goedkope veelzijdige amp die lekker clean is en waar een leuke scheur uit komt!

Fender voor 500 euro heb je denk ik nog net geen buizenbak (of een klote beest) en daar zit echt geen scheur in.

Mesa/Boogie Caliber is allround.. die kan bloezzen en rocken en ook heel goed metalen :hippie:

Roland Cube is idd digitaal.. (is erik niet fan van..)

maar de wijze tip die iedereen hier op het forum meekrijgt: Probeer eens zelf, ga naar een shoppie toe, en rag daar op alle versterkertjes in je prijsklasse.. en neem de mooiste/beste/leukste/liefste/schatiigste/veelzijdigste mee 8-)

Alberto
25 april 2006, 11:15
Ok :) bedankt voor de reacties allemaal!!

SimonS
25 april 2006, 11:24
Kijk trouwens eens naar een tweedehands Mesa/Boogie Caliber .22 of .50

Heerlijke ampjes, vet clean en een super Mesascheur! 8-)
[schaamteloze spam] aaah wat toevallig, ik heb er 1tje te koop staan :) [/schaamteloze spam]

armageddon
25 april 2006, 16:57
Je kan natuurlijk ook voor een 2ehands Engl Thunder gaan...
Lekkere scheuramp :) en je kan er ook lekkere bluesgeluidjes uit krijgen.

proest..zie sig..proest.

Erikt
25 april 2006, 19:30
edit.. onzinpost :sssh:

hassent
25 april 2006, 21:22
Wat denk je van de nieuwe Peavey Valveking 112? 50W volledig buizen.
Schijnt erg goed te klinken! Kost 449,- http://www.feedback.nl/?id=52&q=valveking
M'n neefje heeft er net 1 gekocht, heb 'm nog niet kunnen proberen.

dikkepreted
25 april 2006, 21:37
....of de Valveking 212 (100w) voor 500 euro bij Feedback Eindhoven. Heb 'm alleen ook niet uitgeprobeerd, en de reviews op HC zijn nogal tegenstrijdig...

armageddon
25 april 2006, 21:53
Volgens Gitarist was de Valveking van Peavey echt briljant.

Les Paul
25 april 2006, 22:35
Epiphone Valve Jr. kost 169 euro en klinkt gewoon lekker. Scheurpedaaltje erbij voor 140 euro en je hebt een prima sound voor een prima prijs. Voor thuis heb je niet echt meer nodig.