PDA

View Full Version : Fretboard Lakken



Dridon
21 april 2006, 17:13
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een fretboard te lakken? Gezien ik hem net helemaal heb schoongemaakt, maar omdat al het vuil weg is ziet dat ding er nu super dof uit...

Thanks

gertdm
21 april 2006, 17:32
Lakken zou ik niet doen. Je kan hem beter olieen ( wel een olie nemen die in het hout trekt) en vervolgens goed opwrijven.
Een gelakte hals ziet er niet uit.Bovendien moet je grip hebben op de fingerboard voor een goeie sound.
Het is nameljk een akoestiese gitaar en geen elektriese.

Dridon
21 april 2006, 17:40
Wat voor olie kan ik daarvoor nemen? Gewoon een huis tuin en keuken olie? Of moet ik naar de bouwmarkt, of gitaarmarkt?

Dridon
21 april 2006, 17:51
Kan ik geen sla olie gebruiken, of zonnebloem olie, of komt dit nu heel dom over? :D

Dridon
21 april 2006, 19:01
Heb het eens gebrobeerd op de laatste fret, en het werkte zeer goed, heb dus mijn hele fretboard ermee gedaan. Alles is er mooi ingetrokken, en de frets glimmen weer briljant :)

So it worked :D

RIES
21 april 2006, 20:07
Heb pas mijn fretboard gedaan en doe dat altijd met lemon oil dat speciaal is voor de toets. Dat kleurt het hout donker en voorkomt ook uitdrogen. Is een speciaal goedje en verkrijgbaar bij iedere muziekspeciaalzaak.

Lees dit eens:

http://www.muzique.com/schem/fret.htm

gertdm
21 april 2006, 20:28
Heb het eens gebrobeerd op de laatste fret, en het werkte zeer goed, heb dus mijn hele fretboard ermee gedaan. Alles is er mooi ingetrokken, en de frets glimmen weer briljant :)

So it worked :D


Mooi zo :)