PDA

View Full Version : National GA-99-TR?



JCG
21 april 2006, 15:53
Ik kan deze versterker voor 20 euro kopen. Wel kraken de potmeters. Dat is geen probleem: ik weet hoe een soldeerbout werkt en ben niet bang om hem te gebruiken. Maar ik kan weinig vinden over deze versterker, heeft iemand hier ervaring met dat ding? En is het 20 euro waard?

hardus
21 april 2006, 16:30
Die heb ik ook! Was m'n 1e versterker ruim 25 jaar geleden, het goedkoopste wat je toen krijgen kon. Ik heb een losse top, er was ook een comboversie met minder vermogen. Echt een simpel beginnersding maar nog wel van Japanse kwaliteit. En de reverb en tremolo klinken nog best leuk ook.

BartL
21 april 2006, 17:02
Altijd leuk om van te leren; zo een ding...lijkt me :)

JCG
21 april 2006, 17:10
Altijd leuk om van te leren; zo een ding...lijkt me :)

Dat is mij idee ook. Maar als het nou een ongelofelijke bagger versterker was waar je gelijk koppijn van krijg vind ik het toch zonde van mij geld. Dat er niet het mooiste geluid ooit uit komt snap ik.

MarkS
24 april 2006, 22:49
O jeugdsentiment! Mijn allereerste gitaarversterker! Deze zeker?

http://www.mhr-muziek.nl/mhr/images/1_0_c17812f132e9f7b.jpg
Het ding weegt geen ene reet, kun je bijna met je pink optillen: de hele kast is van een paar mm dik/dun triplex gemaakt. Komt redelijk fors over, maar is 1 grote lege doos.

De tremolo vond ik altijd grappig, depth voluit, en een distortion & langzame phaser ervoor hangen, om de heli's uit Apocalypse Now te imiteren (dat is wat een 14-jarige snarenplukkertje zoals ik destijds leuk vond).

Maar qua gitaarversterker?
Het is precies wat je voor 20 euro mag verwachten.
Spaar er nog en paar tientjes bij en neem desnoods een Behringer V-amp ding o.i.d, of de allergoedkoopste 2e hands Marshall MG combo. Zelfs dat klinkt veeeele malen beter dan die National.

Fumi SG
24 april 2006, 23:04
Mijn gitaarleraar heeft er ook een.. volgens mij een hele leuke amp om met stompboxes mee te kloten. Mijn zelfbouw-overdrive heeft nog nooit zo lekker geklonken als op die amp!! Mijn gitaarleraar heeft nu z'n Kitty Hawk preamp over de input van z'n National gegooid, het hoort niet zo maar het klinkt érg lekker!!:o