PDA

View Full Version : Wat voor snaren op een EKO 200



All Dirt
21 april 2006, 14:50
hallo,

Ik ben een EKO modello 200 aan het repareren, maar ik vraag me af wat voor snaren ik er het beste op kan zetten, acoustische of elektrishe en welke dikte.

Er zitten 2 elementen op

http://www.fetishguitars.com/img/collector/vitoimg/200_0180.jpg

de 3 snaren die er nu op zitten zijn antiek en lijken brons te zijn. dit wijst op acoustische snaren, maar ik acht de hardware niet meer zo sterk en volgens mij hebben elektrische snaren minder trekkracht, daar komt nog bij dat elektrische snaren het beter met de elementen kunnen vinden waarschijnlijk.

Graag jullie hulp advies en opmerkingen,

BVD Aaldert

All Dirt
21 april 2006, 17:01
iemand een idee?

Chrissie
21 april 2006, 17:05
Elektrisch

wietse
21 april 2006, 17:10
op die 200 van mij zitten gewoon 0.10 electrische snaren, normale roundwound maar op een jazzbak misstaan flatwound ook nooit.
in ieder geval geen western snaren er op zetten die zijn deels brons waardoor het magnetisch veld zwakker wordt zodat het signaal niet al te sterk is.

Tupelo
21 april 2006, 17:22
Klinkt en speelt zoiets nu ook nog? Of alleen leuke collector voor de heb?

All Dirt
21 april 2006, 17:34
oke, bedankt voor de reactie.

Degene waarvoor ik hem repareert, heeft echter geen versterker.

Daarom overwoog ik western snaren. Zou dat qua trekkracht wel kunnen?

All Dirt
21 april 2006, 17:49
@ tupello

Ik ben hem nog aan het fixen...

Als ie klaar is hoor je het wel...


Hij is wel mooi vintage, heeft wel wat
En de hals is nog goed recht, de elementen doen het nog, dus ik verwacht er een leuk gitaartje van te maken om op te beginnen.

wietse
21 april 2006, 18:43
oke, bedankt voor de reactie.

Degene waarvoor ik hem repareert, heeft echter geen versterker.

Daarom overwoog ik western snaren. Zou dat qua trekkracht wel kunnen?
gewoon electrische snaren opzetten, die zijn ook nog goedkoper en kwa volume merk je geen verschil onversterkt.
moet kwa trekkracht wel kunnen zolang je er maar geen bas van maakt zoals met mijn 200 was gedaan toen ik hem kocht, heeft het godzijdank overleefd zo'n domme aktie.
dus sterk zijn ze wel.

spelen en klinken wel goed tupelo, niet iedereen houdt van de hals, en als ze wat ouder zijn willen ze nog wel eens uitstekende frets hebben doordat het hout van de hals wat gekrompen is.
die van mij heeft maar 1 VOX element bij de hals en dat is een erg lekker elementje en erg gezocht, die doen per stuk al bijna 100 euro.
met deze originele EKO elementen zoals die op all dirts gitaar heb ik geen ervaring.
deze uitvoering met 2 elementen en drukknoppen kosten gemiddeld tussen de 250 en 400 euro afhankelijk van de conditie.

Tupelo
22 april 2006, 01:53
O.k. thanx :)

Toch charmant. 'T heeft wel iets van die collectors. Ik wou dat ik wat meer zicht had op wat te verwachten en wat het kost. Toch geen geld voor zo een gitaartje als 't ook nog bruikbaar is.