PDA

View Full Version : Kracht RE-125 LP?



Hooligan601
21 april 2006, 12:33
Ik heb sinds kort een Richwood RE-125 (Les Paul copy) en voor mij is het al heel wat. Het ding ziet er prachtig uit (mooi afgewerkt en bijna niet van echt te onderscheiden), heb hem meteen naar de gitaarboer gebracht om hem fatsoenlijk af te laten stellen en er een nieuw setje snaren op te zetten.

Ik vind hem lekker spelen en de sound vind ik ook prima! Ik ben een tevreden man op een ding na... de kracht van de klank vind ik namelijk wat tegenvallen.. Mijn vorige gitaar was een goedkoop pakketgitaartje (rocket deluxe meen ik , uit een marshall starters set), en deze had toch een krachtiger geluid. Ik doel met krachtiger geluid op de hoeveelheid klank die vrij komt bij het aanslaan, vooral als ik een powerchord op de 5e of 7e fret speel... dan stomt het geluid toch wel best snel weg...

Het zal waarschijnlijk wel aan de elementen liggen maar heeft iemand hier aanbevelingen over?

Outrage
21 april 2006, 14:48
Het kan aan verschillende dingen liggen, wat vaak over het hoofd gezien wordt is de gitaarkabel. Zorg ervoor dat je een goede hebt, dat valt in ieder geval een stuk goedkoper uit dan een nieuw element. Daarnaast kan je geluid ook afhangen van hoe dicht of hoe ver je elementen ten opzichte van je snaren staan. Maar die aanpassingen laat ik altijd over aan een gitaartechnicus.

Hooligan601
21 april 2006, 14:53
Heb hem af laten stemmen door iemand die er echt verstand van heeft... De kabel is van Neutrik dus in principe is daar niets mis mee...lijkt me.

Franc
21 april 2006, 19:15
Het kan zo maar zijn dat de gitaar niet goed bedraad is.

Ik heb er 2 en die waren beide verschillend bedraad.
Opnieuw gedaan aan de hand van een origineel LP schema.

Misschien zit er ergens iets fout waardoor een groot deel van je signaal naar aarde gaat oid.

bert k
21 april 2006, 23:36
Kijk eens of de pickups wel hoog genoeg staan? Als ze te laag staan klinkt het nergens naar.