PDA

View Full Version : PodXT owners: Doe de Monkey!



Bouke
21 april 2006, 00:14
Check even je Monkey, want er is van alles up te graden!

(firmware, L6Edit, etc)

Bouke

vettavillenl
21 april 2006, 08:43
Yep, met ook nog bass expansion pack


Hier een overzicht van de nieuwe amps, wahs and bender!

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#296


en wat er in het bass mdelpack zit
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#295

duckman
21 april 2006, 10:54
woehooe...eindelijk de bender.

Vanochtend snel geupdated en van het weekend even spelen.De bass model pack ook al geinstalleerd.

Dikke pluim voor Line 6 !!

duckman
21 april 2006, 10:55
Yep, met ook nog bass expansion pack


Hier een overzicht van de nieuwe amps, wahs and bender!

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#296


en wat er in het bass mdelpack zit
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#295


Hoi Hans,

goeie site heb je!!
weet je toevallig wanneer is rifftracker 2 beschikbaar?

cheers,
Arjan

vettavillenl
21 april 2006, 15:30
Hoi Hans,

goeie site heb je!!
weet je toevallig wanneer is rifftracker 2 beschikbaar?

cheers,
Arjan

nee, maar heb er wel over gesproken met de productmanager, die kon geen echte richting aangeven. De PODxt update / betatest ging vrij smooth. Dat kan het proces nog verder versnellen. (maar geeft je nog geen datum).

thefox
21 april 2006, 20:21
Ik heb mn xt live geupgrade, ging allemaal goed. Nog niet heel veel tijd gehad om alles te testen. Vond wel dat alle nieuwe wah's erg op elkaar lijken en dat de pitch bender een beetje synthetisch klinkt, weet niet of ik die echt ga gebruiken. Wel leuk dat het er nu bij zit. Het overall geluid zou ook veranderd zijn, maar daar heb ik nog niet echte grote veranderingen in gehoord, maarja kan ook niet A/B vergelijking doen...

Stitch
21 april 2006, 22:48
Hmm ik vond juist het overall geluid over mijn koptelefoon wel veranderd/verbeterd, alleen dacht ik dat het wishfull thinking was. Maar als ze zeggen dat ze er aan hebben gesleuteld dan kan het wel kloppen. Ik vind in ieder geval dat je bij veel standaard presets veel meer het gevoel hebt dat de versterker ook daadwerkelijk voor je staat. Bij mij sprong de variac eruit kwa verandering... Voor de rest heb ik nog niet veel uit geprobeerd, de bas stomps vond ik wel geinig. De bender kon ik echter niks mee, ik had een soort whammy verwacht maar dit is iets anders ofzo? Deed mij een beetje denken aan het zoom step effect ofzo waarvan je de pitch iets kon varieren.

Maar toch goed dat line6 regelmatig met updates komt die ook daadwerkelijk iets toevoegen. Het is net als een gratis kadootje ontvangen :) Nu nog eens naar die modelpacks kijken.

Kaboemba
22 april 2006, 07:52
Nerds !!!!!!!!!!!!

vettavillenl
22 april 2006, 10:14
Nerds !!!!!!!!!!!!

een mooi, wel overwogen, goed onderbouwde en toepasselijke bijdrage aan deze thread.

Vandaar dat verschillende mensen graag een subforum voor modeling wensen.

vettavillenl
22 april 2006, 10:15
De Bender is monofoon. Dus 1 toon per keer. Dat is waarschijnlijk wat je opvalt.

Na een upgrade is het vaak goed om je FBV pedaal opniew te calibreren.

qwertyuiop
22 april 2006, 10:19
Nerds !!!!!!!!!!!!

zoals elders al gezegd; als je niks zinnigs bij te dragen hebt, post dan niks!! een bijdrage als deze kan alleen maar verkeerd geinterpreteerd worden, en voor je het weet hebben we weer zo'n ontzettend leuk topic.....

back on topic; als je die update doet, ben je dan ook je zelfgemaakte presets weer kwijt? (dan ga ik ze eerst even back-uppen....)

vettavillenl
22 april 2006, 10:25
als je die update doet, ben je dan ook je zelfgemaakte presets weer kwijt? (dan ga ik ze eerst even back-uppen....)

Voor de zekerheid eerst back-uppen. Er zijn een klein aantal gebruikers geweest die door niet een complete upgrade te doen (dus via monkey, upgrade en nieuw patches) niet alle nieuwe amps geladen kregen. Door wel een complete upgrade te doen is dat opgelost.

Daarna je back-up patches inladen.

Er is tevens een nieuwe Line 6 Edit 3.0 uit.

Kaboemba
22 april 2006, 11:54
zoals elders al gezegd; als je niks zinnigs bij te dragen hebt, post dan niks!! een bijdrage als deze kan alleen maar verkeerd geinterpreteerd worden, en voor je het weet hebben we weer zo'n ontzettend leuk topic.....

back on topic; als je die update doet, ben je dan ook je zelfgemaakte presets weer kwijt? (dan ga ik ze eerst even back-uppen....)

Nou nerds en lange tenen en in dezelfde post ook nog presets en backuppen gebruiken :seriousf:

crapton
22 april 2006, 13:37
Ben jij er zo-een die omdat ie er zelf de ballen van snapt een ander die dat wel doet een nerd noemt?

Dan ben jij vast zo'n fossiel die nog lekker met zijn buizenbak rondzeult...

Stitch
22 april 2006, 13:52
De Bender is monofoon. Dus 1 toon per keer. Dat is waarschijnlijk wat je opvalt.

Na een upgrade is het vaak goed om je FBV pedaal opniew te calibreren.

check dat kan ik wel eens even opnieuw doen ja. En wat bedoel je precies met 1 toon per keer?

Kaboemba
22 april 2006, 14:50
Ben jij er zo-een die omdat ie er zelf de ballen van snapt een ander die dat wel doet een nerd noemt?

Dan ben jij vast zo'n fossiel die nog lekker met zijn buizenbak rondzeult...

Ghehehe ik heb er zelf 1 gehad en ik heb integenstelling tot jullie daarna mijn gevoel voor humor en relativeren nog wel behouden.
En geloof me ik heb van meer artikelen de firmware ge-upgrade dan jij zou kunnen dromen.
Je moet wel heel weinig vertrouwen in je artikel hebben om je door zo'n opmerking als de mijne op de kast te laten jagen.

Nerd.

Mitch
22 april 2006, 17:53
Oké, op Off Topic was je voor de zoveelste keer uitgekotst. Wil je het dan nu hier gaan proberen ?
In je eerste post in dit topic neerbuigend gaan doen en dan daarna vinden dat jij als enige je gevoel voor humor hebt behouden ? Schei effe uit zeg.

:stop:

Kaboemba
22 april 2006, 20:38
Sjesus man ik zeg ALLEEN Nerds, man man man wat een stelletje enorme eikels hierzo. Wat ONTZETTEND neerbuigend.

Han S
22 april 2006, 20:50
Ben jij er zo-een die omdat ie er zelf de ballen van snapt een ander die dat wel doet een nerd noemt?

Dan ben jij vast zo'n fossiel die nog lekker met zijn buizenbak rondzeult...

Kaboem mag dan af en toe een rare opmerking maken, maar jouw eerste zin is al zeer neerbuigend en je tweede zin is gewoon een kutopmerking.

Dit is slechts mijn mening hoor, geen feit.

Kaboemba
22 april 2006, 20:55
Laat maar Han, dit subforum moet maar schoon blijven.

Fumi SG
22 april 2006, 21:21
Fuck the monkey... Ik heb een probleem. Ik wilde net ook even Monkey laten draaien maar als ik het op start gaat ie zoeken naar hardware. Het enige wat ik dan kan selecteren is een Pod, XT, of XT Live... Héb ik niet eens, ik heb een Toneport.:confused:

Waar ligt dit aan??

Bouke
22 april 2006, 21:38
Ik kan wel gewoon een Toneport selecteren, heb je wel de laatste versie van de Monkey?

Fumi SG
22 april 2006, 21:42
Ik denk het wel, ik heb m'n Toneport namelijk begin dit jaar gekocht en Monkey met de meegeleverde software geïnstalleerd. Zolang bestaat de Toneport trouwens ook nog niet;)

Bouke
22 april 2006, 21:48
Toch maar even de nieuwste Monkey downloaden dan, die is ook net geüpdate. Misschien dat dat helpt...

Bouke

Mitch
22 april 2006, 21:49
Ben jij er zo-een die omdat ie er zelf de ballen van snapt een ander die dat wel doet een nerd noemt?

Dan ben jij vast zo'n fossiel die nog lekker met zijn buizenbak rondzeult...

Hier had ik effe overheen gelezen, maar dit raakt inderdaad ook kant noch wal. Zou betekenen dat als je van een buizenbak houdt, je dom en uit de tijd bent ? En alleen intelligente mensen met modelling om kunnen gaan ?

Ik word hoe langer hoe meer vóór een apart modelling subforum, zijn we van dit soort bitch fights af.

vettavillenl
22 april 2006, 22:10
check dat kan ik wel eens even opnieuw doen ja. En wat bedoel je precies met 1 toon per keer?


Dat de bender slechts toon na toon, of note na note tracked en niet polyphonisch is. Dus je kunt geen twee snaren tegelijk laten tracken.

Als hij polyphonisch zou zijn zou je hele akkoorden kunnen spelen, nu niet, alleen een enkele snaar / noot na noot

vettavillenl
22 april 2006, 22:13
Fuck the monkey... Ik heb een probleem. Ik wilde net ook even Monkey laten draaien maar als ik het op start gaat ie zoeken naar hardware. Het enige wat ik dan kan selecteren is een Pod, XT, of XT Live... Héb ik niet eens, ik heb een Toneport.:confused:

Waar ligt dit aan??


Sinds begin dit jaar heb ik al 3 verschillende versies van de Monkey voorbij zien komen. Momenteel versie 1.12 is de laatste. Download 1.12 en probeer opnieuw. Lukt dat niet laat ff weten. Dan kijk ik of ik hier hetzelfde probleem heb.

Mocht je het probleem nog hebben vermeld dan ff welke versie van Monkey je gebruikte..

vettavillenl
22 april 2006, 22:29
Fumi Nog iets...

Als je de monkey opent en hij komt op met PODxt zoals je aangeeft. Kun je dan op 'connect to device' klikken?

Zo ja, in het lijstje dat dan tevoorschijnkomt kun je daar geen Toneport UX 1 of UX2 selecteren?

Ook zijn er nieuwe drivers voor Toneport / PODxt uitgebracht enige tijd geleden, zijn die op to date? (drivers V 2.8.9.0)

harrie-beton
23 april 2006, 22:11
dank voor de tip mannen.

ik heb ook even een update gedaan, ik ga rustig kijken mijn indruk is goed hoewel de wah wah's erg op elkaar lijken inderdaad.

Bovendien lijkt het erop dat ik een grotere vertraging heb gekregen met het schakelen van geluiden. Maar daar kom ik op terug.

Die basversterkers lijkt me lollig maar ik heb al sinds een jaar geen basgitaar meer.


hb

vettavillenl
24 april 2006, 09:19
Harry Beton

Als je vertraging ervaart in het schakelen, is het zo dat je de update (inclusief presets etc) hebt gedaan. Of heb je je oude presets erin laten zitten.

Als het laatste het geval is, dan back up je patches.
Doe de volledige upgrade, inclusief de factory presets

Uit en aan zetten

Je eigen patches erin zetten.

Wellicht verbetert dat de switching delay die je zegt te ervaren

harrie-beton
24 april 2006, 10:27
Zoiets las ik al, ik ga het vanvond proberen.
Ik backup regelmatig mijn soundbanken gelukkig. Ik heb 1 keer een crash gehad met een multi effect, wat een werk al je presets weer maken...

Die wah wah's kom ik op terug, er zitten een paar mooie nieuwe wah wah modelers in.
Lekker wokke wokke wokke

"streets of san fransico"

Stitch
24 april 2006, 15:31
Ik heb gewoon de volledige update gedaan dus incl. nieuwe patches. Vooralsnog geen problemen ondervonden. Ik krijg altijd wel nieuwe inspiraties van de patches dus eens in de zoveel tijd gooi ik die er weer es op. Vanavond weer lekker spelen :)

Fumi SG
24 april 2006, 18:04
Monkey werkt bij mij alweer. Ik heb zojuist de laatste updates uitgevoerd en hij heeft nu geen problemen meer. Het probleem was dat ik bij 'connect to device', wat Vettaville zei, alleen maar POD, PODXT of XT Live aan kon klikken, en geen Toneport. Maar het werkt weer...:satisfie:

harrie-beton
24 april 2006, 21:06
Heb de update opnieuw gedaan, plus pre sets (van de pre sets ben ik niet kapot)
Mijn eigen sounds erover via line6 edit en alles werkt weer, de vertraging is weg.

vettavillenl
24 april 2006, 23:16
De presets zijn ook niet echt nieuw, behalve de eerste paar (met de nieuwe amp modellen).

Voor de Bass modelpack zijn wel nieuwe presets gemaakt.
Ik heb het alleen aangegeven om je delayswitch vertaging mogelijk mee te verhelpen.

Goed te horen dat alles naar behoren werkt.
Speel ze

harrie-beton
25 april 2006, 10:00
Ik heb ook de presets plus de update 3.01 uitgevoerd juist om van mijn vertraging af te komen. Toen ik de pre sets had ben ik even gaan zappen door de bankjes en toen kwamen veel me bekend voor.

De jongens die de factory pre-sets hebben gemaakt lijken me geen gitaristen maar techneuten :)

DarknessAwaits
25 april 2006, 11:33
Ik heb ook even geupdate. Naast de nieuwe modellen lijkt het bijna wel alsof 'ie wat lekkerder klinkt. Zal wel onzin zijn, maar toch mooie service.

Dick Wolkendeck
25 april 2006, 11:42
Wat is de aap?


Ik wil er ook een, als hij mijn buizenbak voor me rond kan zeulen :seriousf: .

Iceman
25 april 2006, 12:28
Na de update doet bij mij de Line6 Edit niet meer, krijg steeds een Java fout.

harrie-beton
25 april 2006, 13:05
na de update van je podxt tot versie 3 moet je ook de nieuwe line6 edit hebben.
Als je dan nog steeds fouten krijgt dan moet je java downloaden, echter dat zit ook bij installeren van Line6 edit in.

DarknessAwaits
25 april 2006, 13:10
Wat is de aap?


Ik wil er ook een, als hij mijn buizenbak voor me rond kan zeulen :seriousf: .

Probeer je Kaboemba te imiteren? Er is al eerder duidelijk gemaakt dat dat gehele buizen-is-beter-en-daarom-mag-niemand-wat-anders gekloot nergens goed voor is.

Ja, ik heb een buizenversterker. 2 Zelfs, maar wtf heeft dat met mijn pod xt te maken?

FrankS
25 april 2006, 14:18
dude...

monkey > aap :) dat was alles ;)

vanavond mn monkey ook maar es aantrappen ja. Ben wel benieuwd naar de nieuwe soundjes.

qwertyuiop
25 april 2006, 20:12
ik heb ook ff ge-update en ik moet zeggen: geweldige amp-models erbij! (vooral dumble, marshall 18 watt, orange) en goede wah-models erbij, beter dan de ene die erin zat!

die efx zijn niet super, maar ben wel blij dat er een octaver bij zit.

al met al ben ik er wel content mee!!!

Stitch
25 april 2006, 22:22
De jongens die de factory pre-sets hebben gemaakt lijken me geen gitaristen maar techneuten :)

Ja goed die presets blijven natuurlijk erg persoonlijk en erg afhankelijk van op welke manier het geluid je oren bereikt (koptelefoon/combo/etc)... Maar zo voor een eerste indruk vind ik er een hoop bruikbare basissounds inzitten.

Iceman
26 april 2006, 00:02
na de update van je podxt tot versie 3 moet je ook de nieuwe line6 edit hebben.
Als je dan nog steeds fouten krijgt dan moet je java downloaden, echter dat zit ook bij installeren van Line6 edit in.

Nieuwe Line6 Edit gedownload + nieuwe Java, maar helaas. Ik zal morgen nog eens proberen om de Edit+Java te verwijderen en opnieuw te installeren.

qwertyuiop
27 april 2006, 13:58
die marshall 18 watt-model is echt GEWELDIG!!! zeer goede crunch!!!

Fumi SG
27 april 2006, 16:48
Hmz... iedereen heeft het over nieuwe sounds en presets. Is dat alleen voor de POD ofzo?? Ik heb voor m'n Toneport namelijk geen nieuwe sounds en presets volgens mij.

vettavillenl
27 april 2006, 17:12
Hmz... iedereen heeft het over nieuwe sounds en presets. Is dat alleen voor de POD ofzo?? Ik heb voor m'n Toneport namelijk geen nieuwe sounds en presets volgens mij.


Toneport heeft ook geen update..., alleen Vetta (ca 3 weken geleden en PODxt (series) 1 week geleden.

vettavillenl
27 april 2006, 17:12
hier een XP88 soldano clip uit PODxt V3.

http://www.vettaville.nl/vvpodxt3.html#300

Stitch
28 april 2006, 15:53
Relexed ik ben er nu ook dankzij je site achter waarom ik de bender niet aan de praat kreeg.... Ik was vergeten de pedaal parameter op 'tweak' te zetten! Je kan echt gave dingetjes mee doen!

Dick Wolkendeck
30 april 2006, 13:27
Probeer je Kaboemba te imiteren? Er is al eerder duidelijk gemaakt dat dat gehele buizen-is-beter-en-daarom-mag-niemand-wat-anders gekloot nergens goed voor is.

Ja, ik heb een buizenversterker. 2 Zelfs, maar wtf heeft dat met mijn pod xt te maken?

Rustig, denk aan je hart, ik vraag wat Monkey is. Jaja, da's aap, weet ik (thanx Frank! :) ). Maar hoe werkt die functie? Ik heb geen Pod, vandaar, ik wilde gewoon weten hoe en wat. Capice?

En voor het overige stoor ik me aan je toontje. Foei!

Misschien ben je groot (zoals een mens groot en mooi kan zijn) genoeg om mij het uit te willen leggen.

Scali
30 april 2006, 14:41
Dat staat uitgelegd op de Line6-website (uiteraard): (http://line6.com/software/help.html)

Line 6 Monkey is the free intelligent updater utility for Line 6 products. Download the latest version of Line 6 Monkey here and install it on your computer, then, with your Line 6 device connected to your computer, launch Line 6 Monkey. This will automatically check your Line 6 device and computer system and let you know about recommended updates. Monkey will also walk you through installing available updates, as well as optional Add-On products from the line 6 Store

Kortom, een programmaatje om updates van Line6 te downloaden en te installeren op de Pod en andere Line6-apparaten. Maar dat was al duidelijk geworden in het topic, lijkt me.

DarknessAwaits
30 april 2006, 15:04
Rustig, denk aan je hart, ik vraag wat Monkey is. Jaja, da's aap, weet ik (thanx Frank! :) ). Maar hoe werkt die functie? Ik heb geen Pod, vandaar, ik wilde gewoon weten hoe en wat. Capice?

En voor het overige stoor ik me aan je toontje. Foei!

Misschien ben je groot (zoals een mens groot en mooi kan zijn) genoeg om mij het uit te willen leggen.

In dat geval ben ik inderdaad groot genoeg (1.93 zelfs) om mijn excuses aan te bieden. Scali en Frank hebben het geloof ik nu al afdoende uitgelegd wat het is.

Mijn reactie was overtrokken omdat ik er vanuit ging dat het weer een buizen vs. modeling reactie was. Die wordt ik een beetje zat omdat bij de meeste er geen zinnig woord uitkomt.

Excuses dus.

Jeanken
30 april 2006, 15:28
Tsjonge, al die buizen/moddeling toestanden, als niemand nog reageert op die uitspraken houdt het vanzelf wel op, het is nu ook niet de bedoeling dat iedereen mekaar constant in de haren vliegt als er goedlachs eens een opmerking komt ook, ik vond hem best leuk gevonden van die aap ;)
Ik speel ook al jaren buizen, en heb zowel de POD XT als de Live al gehad, de Live gebruikte ik alleen thuis en dan heb ik maar een gewone gekocht, maar die moeten wegdoen wegens centjes nodig, nu heb ik weer een XT gekocht en ben ik erg nieuwsgierig naar de updates, hij komt zelfs in mijn setup via een TB looper met MIDI schakeling voor de effectjes onstage, kan nauwlijks wachten tot ie er weer is!

Dick Wolkendeck
30 april 2006, 22:01
Okee! Dank. @ DA: tof van je. Groeten!

vettavillenl
5 mei 2006, 15:28
Voor de mensen met een PODxt Pro.

Er is nieuwe Flashware uit sinds vandag V 3.02
Lost een probleem met Bass Modelpack en Digitale Audio Input op.

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#305

imlikeajungle
6 mei 2006, 21:29
Krijgen we die nieuwe models ook op ons Guitarportje of is dat geen optie?

Anders Destium
6 mei 2006, 21:38
Ik heb een conflict doordat mijn USB kennelijk niet MIDI compatibel is, de nieuwe modellen kan ik dus niet inladen...

Wat ik me ook afvraag is het volgende: Als ik met mijn POD XT opneem dan moet ik altijd hetzij een koptelefoon hetzij een combo gebruiken om te kunnen horen wat ik speel. Ik kan het dus niet direct via de compu horen, is dit bij andere mensen ook zo of niet?

Scali
6 mei 2006, 21:55
Ik heb een conflict doordat mijn USB kennelijk niet MIDI compatibel is, de nieuwe modellen kan ik dus niet inladen...

Als het net als bij m'n Zoom G9.2tt is geregeld... dan is de USB alleen voor de audio-interface, en gaat het versturen van patches en updates via midi. Als je geen midi hebt, kun je voor weinig een USB-midi interface kopen, en dan daarop aansluiten.


Wat ik me ook afvraag is het volgende: Als ik met mijn POD XT opneem dan moet ik altijd hetzij een koptelefoon hetzij een combo gebruiken om te kunnen horen wat ik speel. Ik kan het dus niet direct via de compu horen, is dit bij andere mensen ook zo of niet?

Als het net als bij m'n Zoom G9.2tt is geregeld... dan is de USB-interface zelf een geluidskaart. De PC kan dan dus ook geluidjes via je modeler afspelen. Ik heb gewoon de output van m'n Zoom in de line-in van m'n computer gedaan, zodat ik alsnog via m'n PC kan horen wat de Zoom doet. De geluidskaart in m'n PC is dan eigenlijk niet meer dan een mengpaneeltje.

Anders Destium
6 mei 2006, 21:59
Ok bedankt, toch misschien maar eens een MIDI kabel scoren dan!

Stitch
7 mei 2006, 09:40
Dat laatste van Scali klopt wel dat doe ik ook. Maar wat betreft die updates e.d. die kunnen gewoon via USB.

vettavillenl
7 mei 2006, 12:52
Alles gaat via USB, opnemen (mits audio kabelstjes je geluidskaart in), patches er in en eruit halen, en editen, modelpacks laden en updaten geen MIDI daarvoor nodig.

Bouke
7 mei 2006, 14:18
Ik neem ook op via USB van de XT en ik monitor via de L/R outputs van de XT naar de line-in van m'n SB Audigy, die weer naar mijn stereo gaat (of koptelefoon). Zo kun je recorden zonder latency te horen.

@Anders: Midikabel hoeft niet hoor! Gaat allemaal via USB.

Bouke

Anders Destium
7 mei 2006, 14:54
Dat werkt bij mij niet, hoe graag ik het ook wil! Ik krijg een melding dat mijn flash firmware MIDI niet ondersteunt via USB.

Via USB werkt het bij mij dus niet, ik zou het ook graag anders zien maar ja... Vetteville herkent dit probleem ook niet?

Bouke
7 mei 2006, 15:01
Dat werkt bij mij niet, hoe graag ik het ook wil! Ik krijg een melding dat mijn flash firmware MIDI niet ondersteunt via USB.

Via USB werkt het bij mij dus niet, ik zou het ook graag anders zien maar ja... Vetteville herkent dit probleem ook niet?

Welke firmware heb je dan? Ik kan me herinneren dat alleen de allereerste update die ik deed via midikabels ging omdat USB toen nog niet werd ondersteund door de firmware. Maar dat wat na versie 1.X al klaar.

Bouke

Anders Destium
7 mei 2006, 17:02
Ik heb USB Firmware 1.12, volgens de Monkey de meest recente.

De foutmelding die ik krijg is deze als ik de Flash memory probeer te updaten:

Flash Memory

Your current flash firmware version does not support updates over USB. Please use standard MIDI cables.


Wie het weet mag het zeggen, maar dat is dus de situatie :) Ik heb de USB firmware geherinstalleerd maar dat hielp niet.

Stitch
7 mei 2006, 19:59
Je firmware al opnieuw geflashed? Ik zou het anders ook niet weten

Bouke
7 mei 2006, 20:14
Wanneer heb je je XT gekocht? Toen ze net uit kwamen? Toen hadden ze nog de eerste firmware en daarin was het USB-verhaal nog niet klaar. Vlak daarna kwam de eerste update en die moest via midi omdat... de usb nog niet werkte :D Het kan dus zijn dat jij nog een heeeeel oude firmware hebt. Wat geeft de monkey dan aan over je flash firmware? Op zich zou het in dat geval al raar zijn als de monkey je XT ziet, want de aap kijkt standaard met USB... (kan ook via midi ingesteld worden)

Wat je gewoon even kunt doen, is zo'n midikabel lenen/kopen en een upgrade doen via die kabel. Ben je daarna van het gekloot met midikabel af want dan kan alles via USB.

Groets,

Bouke

Edit: Check je firmwareversie even op de XT zelf als je wilt: Tunerknop drukken en dan met de selectknop naar rechtsdraaien totdat je firmwareversie in beeld komt

Anders Destium
7 mei 2006, 21:05
POD XT version 1.01

Zou dat het kunnen zijn?

Bouke
7 mei 2006, 21:21
Yep, dat is het. Nu moet je nog even een midikabeltje hebben en zo je XT aan je pc hangen. Ik weet alleen niet zeker of je deze update via de mokey kunt doen. Gewoon er aan hangen en dan zegt de aap vanzelf wel of het kan. Daarnu kun je dan je USB gebruiken.

Enne... schrik niet te veel van de verandering in het geluid, da's tegenwoordig heel anders als in die eerste versie. Waarschijnlijk moet je al je patches bij gaan stellen. Maar het wordt er al met al niet slechter van.

Bouke

Anders Destium
7 mei 2006, 21:36
Hij zegt zelf dat hij een MIDI kabel nodig heeft, dus dan zou je zeggen dat het op die manier moet kunnen lukken ;)

Bedankt voor de hulp!

vettavillenl
8 mei 2006, 14:52
Als dat ook niet mocht lukken bel dan:

00800-54636666 Line 6 Support

Stitch
8 mei 2006, 20:00
wat?? nee echt nog steeds versie 1?? hehe die rooie boon van jou krijgt ook niet veel aandacht! :)

Anders Destium
8 mei 2006, 20:02
Tja, het heeft voor mij niet echt prioriteit. Niet dat ik niet blij ben met de service van Line 6 voor wat betreft updates maar ik gebruik mijn POD hoe dan ook zelden :) Het is meer dat ik de volgende keer als ik in een winkel ben ik een MIDI kabel ga scoren.

Even een vraagje voor wat betreft "de kant van de compu" zodat ik weet wat voor kabel ik precies nodig heb. Moet ik een MIDI kabel hebben die ik via USB op mijn compu moet aansluiten of moet de MIDI kabel bijv direct in de geluidskaart?

SimonS
8 mei 2006, 20:24
zo net de gelegenheid gehad om mn xtlive te updaten naar v3. Direct maar even die nieuwe amp modellen getest met een Epi Chet atkins steelstring en Yamaha Pacifica 812 (JB in brug, 2 SD SC's). De Citrus D-30 viel me direct op! wat een heerlijk model! helemaal instant bliss wanneer ik de TubeScreamer erbij trap, het geluid blijft heerlijk gedefinieerd, bij open akkoorden blijven alle noten nog perfect hoorbaar. Hij is dacht ik gebaseerd op de Orange AD30 ofzo, dit is naast het plexi 45 model mn favoriet! Ik ben verliefd...

Scali
8 mei 2006, 21:18
Even een vraagje voor wat betreft "de kant van de compu" zodat ik weet wat voor kabel ik precies nodig heb. Moet ik een MIDI kabel hebben die ik via USB op mijn compu moet aansluiten of moet de MIDI kabel bijv direct in de geluidskaart?

Dat ligt eraan. Als je al een geluidskaart hebt in je PC, dan zit daar vaak een 15-polige connector op. Die wordt gebruikt voor (legacy) joystick en Soundblaster-stijl midi kit. Ik gebruik zelf ook zo'n ding op m'n Terratec EWX 24/96:
http://www.absolute.hu/images/products/thumbs/306.jpg

Als je die niet hebt (op de nieuwere Soundblasters en soortgenoten zitten ze meestal niet meer), dan zul je een USB-kabeltje moeten nemen, dat werkt altijd. Misschien zijn ze tegenwoordig zelfs net zo goedkoop:
http://www.trinitymusic.co.uk/images/keyboard/usbmidiinterface1.jpg

thefox
9 mei 2006, 01:29
zo net de gelegenheid gehad om mn xtlive te updaten naar v3. Direct maar even die nieuwe amp modellen getest met een Epi Chet atkins steelstring en Yamaha Pacifica 812 (JB in brug, 2 SD SC's). De Citrus D-30 viel me direct op! wat een heerlijk model! helemaal instant bliss wanneer ik de TubeScreamer erbij trap, het geluid blijft heerlijk gedefinieerd, bij open akkoorden blijven alle noten nog perfect hoorbaar. Hij is dacht ik gebaseerd op de Orange AD30 ofzo, dit is naast het plexi 45 model mn favoriet! Ik ben verliefd...
Dat is inderdaad een fijn model, die 18 watt is trouwens ook wel leuk!

guitardude
12 mei 2006, 09:44
Anders-Destium:
Heb je hem inmiddels al geupdate? Ik ga namelijk vanmiddag een 2dehands pod xt kopen en daar zit nog een 1.01 Firmware op.
Dan weet ik zeker met wat voor midi kabel het kan :)

*mav11*
14 mei 2006, 10:48
Kan ik met een Toneport ook Monkey updaten?

Anders Destium
14 mei 2006, 11:40
Dat ligt eraan. Als je al een geluidskaart hebt in je PC, dan zit daar vaak een 15-polige connector op. Die wordt gebruikt voor (legacy) joystick en Soundblaster-stijl midi kit. Ik gebruik zelf ook zo'n ding op m'n Terratec EWX 24/96:
http://www.absolute.hu/images/products/thumbs/306.jpg

Als je die niet hebt (op de nieuwere Soundblasters en soortgenoten zitten ze meestal niet meer), dan zul je een USB-kabeltje moeten nemen, dat werkt altijd. Misschien zijn ze tegenwoordig zelfs net zo goedkoop:
http://www.trinitymusic.co.uk/images/keyboard/usbmidiinterface1.jpg

Bedankt voor de info :)



>Guitardude

Zie post van Scali. Ik heb hem nog niet geupdate, als ik er een koop dan ga ik voor de USB (de onderste).

Anders Destium
14 mei 2006, 11:40
Kan ik met een Toneport ook Monkey updaten?

Het werkt andersom. Met je Monkey zou je de Toneport kunnen updaten, als dat mogelijk is :)

vettavillenl
14 mei 2006, 13:23
De Monkey, kun je gratis downloaden van de Line 6 site, vervolgens 'kijkt' Monkey welke Line 6 app. je op je computer hebt geinstalleerd / of aangesloten. Daarna checkt Monkey de versienummers van hardware en software en vergelijkt dit met hetgeen er beschikbaar is.

Mochten er een nieuwe versie zijn dan waarschuwt Monkey je daarvoor en 'helpt' bij het upgraden.

guitardude
20 mei 2006, 14:31
Ik heb net mijn Pod xt geupdate van 1.01 naar 3.01

Damn, echt een gitantische verbetering van het geluid. :D
Alles klinkt veel strakker. Ik kan hem nu ook icm met de computer gebruiken. Echt top spul dit. :)

Ik heb het trouwens via midi naar gameport gedaan. Ik had nog een oud soundblaster kaartje liggen en heb via marktplaats voor 5 euro een midi naar gameport kabel gekocht. Lekker cheap en het werkt ook perfect.