PDA

View Full Version : Jazz / akoestisch - Laney?



Arbz
7 november 2002, 10:41
Haai :wink:

Ik ben eigenlijk een klassieke gitarist, maar nu heb een Yamaha AEX500 kunnen bemachtigen waar ik af en toe wat op wil jammen :razz:

Alnico humbucker in de neckpositie en een piezo in de brug. Alleen was ik bijna even 'vergeten' dat je er ook nog een versterker bij moet hebben. Aangezien ik totaal niet thuis ben in die dingen vraag ik jullie om advies.

Wat voorn versterkers zijn geschikt een beetje mee te jazzen, te bluezen en om ook een net akoestisch gitaargeluid (voor de piezo) te krijgen?

Ik dacht dat Laney voor akoestisch leuk spul maakte, maar hoe zit dat met mn jazzy sound?

Budget is redelijk beperkt voorlopig, maar versterker is toch alleen voor op mn kleine studentenkamertje en voor in de studio.

Tia!

Rutger
7 november 2002, 11:40
Je hebt een versterker nodig met een superclean geluid. Mijn ervaring is dat je een goed clean geluid niet zo gauw uit een goedkoop versterkertje haalt. Maar men is hier over het algemeen wel te spreken over de Roland Cube 50.

Verder een paar tips voor echt goeie cleane amps. Je kunt ze op de 2de hands markt vaak voor een goede prijs vinden:

- Trace Acoustic serie (solid state). Daar is overigens ook een betaalbare 35W versie van, klinkt verrekte goed.

verder:
- Fender Twin Reverb (buizen)
- Roland Jazz Chorus (solid state)
- Marshall heeft ook een akoestische versterker, kweet ff de naam niet.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-11-07 11:48 ]</font>

Ic3gl0vE
7 november 2002, 23:19
roland JC120

Bins
7 november 2002, 23:46
Als je een Roland jc wilt, zou ik ook ff naar een Fender Ultra/Ultimate chorus kijken. Die doet in principe hetzelfde maar is minder bekend/beroemd, dus maybe goedkoper. (Mijne was 350 2ehands) Aangezien het voor thuis/studio is, heb je denk ik geen 120 watt nodig. Een kleine, lekker cleane buizenamp is misschien wat. Fender blues jr, of een peavey claasic 30/20 ofzo.