PDA

View Full Version : Gitaarbouwer in Gouda?



Darkchild
20 april 2006, 21:11
Weet iemand toevallig of er een gitaarbouwer in Gouda zit? Ik heb namelijk nieuwe onderdelen nodig voor mijn strat.

Thnx for the heads up alvast.

JCG
20 april 2006, 23:34
Een gitaar bouwer heb ik (nog) niet kunnen vinden in dit prachtige stadje. MHR-music op de kattensingel heeft volgens mij wel gitaar onderdelen.

Darkchild
21 april 2006, 00:29
Juistem, die heb ik nodig.


Slagplaat
Rugplaat
Knoppen (Volume en Tone)
Elementen
Tremolo


Weet je toevallig of ze dit hebben daarzo?

Mattia
21 april 2006, 08:17
Is er iets mis met een webwinkel? Rockinger.com, Tonefactory.nl?

Darkchild
21 april 2006, 11:24
In principe niks, alleen die ik had gevonden was mainmusic.nl

Daar zou et 6 tot 8 weken duren voordat ik me spulletjes binnen had. Wat hebben die gasten van tonefactory trouwens een stel blitse slagplaten;):P

Random_hero
21 april 2006, 19:04
Ik ben een gitaarbouwer uit Gouda (haha :/).
anyway, voor onderdelen kun je naar MHR gaan op de kattensingel (www.mhr-muziek.nl). Alleen houd er rekening mee dat het misschien nog een zootje is bij de leverancier en je dus misschien wel ff moet wachten op je onderdelen.

Darkchild
21 april 2006, 21:55
Ja ik ben daar vandaag geweest. Was best lache. Ik vroeg meneer hoeveel et zou kosten, en hoe lang et zou duren voordat ik me onderdelen zou hebben.

Vervolgens begint hij op ze'n computertje te kijken, en vertelt mij de prijzen van de verschillende onderdelen. Ik neem aan dat hij op een internet site was aan et kijken.

Humbucker... 30 euro (ken ik zelf op het internet bestellen voor 17 euro)
Tremolo... 40 euro (ken ik zelf op het internet bestellen voor 17 euro)

Hij noemde gewoon alle prijzen op, en deed er vervolgens dik 20 tot 30 euro bovenop. Daar heb ik weinig aan natuurlijk, in dat geval bestel ik ze zelf wel...

JCG
21 april 2006, 23:47
Ik heb nooit gezegt dat die goedkoop is ;).

Dirk W
21 april 2006, 23:50
Kijk een daarom bestellen veel dus op internet. En die humbucker is misshcien wel betere kwaliteit. Tremolo hetzelfde verhaal. Het is lastige vergelijken.

nielsduursma
22 april 2006, 00:06
Ja ik ben daar vandaag geweest. Was best lache. Ik vroeg meneer hoeveel et zou kosten, en hoe lang et zou duren voordat ik me onderdelen zou hebben.

Vervolgens begint hij op ze'n computertje te kijken, en vertelt mij de prijzen van de verschillende onderdelen. Ik neem aan dat hij op een internet site was aan et kijken.

Humbucker... 30 euro (ken ik zelf op het internet bestellen voor 17 euro)
Tremolo... 40 euro (ken ik zelf op het internet bestellen voor 17 euro)

Hij noemde gewoon alle prijzen op, en deed er vervolgens dik 20 tot 30 euro bovenop. Daar heb ik weinig aan natuurlijk, in dat geval bestel ik ze zelf wel...

maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk wel humbuckers en een tremolo van degelijke kwaliteit....

G.G.
22 april 2006, 10:01
Ja, prijzen willen wel verschillen, maar kwaliteit ook. Ik had voor mijn stratje met mainmusic gebeld, en het goedkoopste (vroeg ik ff voor de gein naar) wat ze hadden was 13,50. Ben toch maar voor de schaller floyd gegaan, die een stukkie duurder is, die had ik nog liggen.

Humbuckers zijn wat minder gevoelig voor misbruik, maar een tremelo moet geoon stevig zijn en na zijn gebruik weer netjes op precies dezelfde plek terug komen.

Random_hero
22 april 2006, 13:43
Ja ik ben daar vandaag geweest. Was best lache. Ik vroeg meneer hoeveel et zou kosten, en hoe lang et zou duren voordat ik me onderdelen zou hebben.

Vervolgens begint hij op ze'n computertje te kijken, en vertelt mij de prijzen van de verschillende onderdelen. Ik neem aan dat hij op een internet site was aan et kijken.

Humbucker... 30 euro (ken ik zelf op het internet bestellen voor 17 euro)
Tremolo... 40 euro (ken ik zelf op het internet bestellen voor 17 euro)

Hij noemde gewoon alle prijzen op, en deed er vervolgens dik 20 tot 30 euro bovenop. Daar heb ik weinig aan natuurlijk, in dat geval bestel ik ze zelf wel...

Daar had ik nou geen last van, ik betaalde gewoon de prijzen die de onderdelen kostten en niks meer of minder. Maar over het algemeen geniet internet bij mij de voorkeur, maar in dit geval was hij gewoon goedkoper dan shops op internet (ik had budget onderdelen nodig).

Darkchild
22 april 2006, 16:17
Wenig kans, ik zei letterlijk tegen hem, "ze hoeven niet duur te zijn, als ze et maar doen". De onderdelen zijn voor een Stagg, daar hoeft natuurlijk niet veel boeiends in.

En als ik ze dan zelf voor 17 euro zie staan op internet, tja...

Random_hero
22 april 2006, 16:36
Duister :/
Had t m gevraagd :7