PDA

View Full Version : Rectoverb kopen



aaleks
20 april 2006, 20:20
Zo naar mijn zoektocht naar een versterker ben ik nu eindelijk bij een rectifier 100 watt gekomen. Super vet!

Okeej ik heb al een deal voor mogen.. maar ik vraag het toch even voor de zekerheid.
En hoe check ik zo'n ding? Effe aanzetten aan alle knoppen draaien, buizen checken.

Danku!..

EpiCenturiesAWAy
20 april 2006, 20:42
Is dat niet heel goedkoop?

marc_o
20 april 2006, 20:48
Ik zou 'm als ie het goed doet, direct kopen!! Bevalt ie niet, vang je er met het grootste gemak hetzelfde of meer voor terug.

chennie
20 april 2006, 21:15
Kopen !

Is het de top of combo ? Ik hebzelf de combo en dan de series 2.
De verschillen :
-Reverb knop (s1 aan de achterkant, s2 aan de voorkant)
-bias switch (fixed bias switch voor el34 of 6l6 buizen)
-channel modes (beide 2 channels, maar s2 heeft de extra raw mode op de channel2)
-external switching (s2 is mide schakelbaar)
-solo knop (parallel geschakelde en voetpedaal schakelbare "tweede" master volume. volgens de handleiding van de s1 zit deze niet op de combo)

Wat beter klinkt, dat is persoonlijk. Ik heb hem nu al een tijdje en ben heel erg tevreden. Heb niet eens de drang om andere versterkers te checken hehe. Onlangs heb ik mijn combo omgebouwd naar een losse top en aparte speakerkast (fotos staan wel ergens in zelfbouw) en dat kwam het geluid ten goede ! Het leek nu naderhand dat de versterker te veel door die ene speaker wil pompen. Heb daarom nog een 2x12 bijgebouwd en wat een geluid!

Andere punt is de veelzijdigheid, Ik ontdek zo af en toe weer nieuwe settings en mogelijkheden. Een ander punt is dat ik erg tevreden ben over de clean (met in het achterhoofd houdend dat het een recto is), misschien ligt dat ook wel aan de reverb. Het is geen fender reverb, maar het doet het hem wel net. Zorg wel dat die reverb is ingespeeld (zal wel) anders klinkt die ronduit kut en totaal niet aanwezig.


Wat dat checken betreft, inpluggen en alles proberen, elke kanaal, elke stand, kijken wat de knoppen doen, kijken of de reverb het doen, kijken of de footswitch het doen, kijken naar de staat van de versterker en alles. Buizen zullen wel een beetje minder zijn, maar dat is nog niet eens de grootste ramp.
Totale buizen swap zullen iets van 100 kosten (2 eindbuizen en 5 pre amp buizen), maar je hoeft niet te biassen enzo (mesa heeft een fixed bias)

Mesa staat bekend om dat ze hele degelijke dingen maken, dus meestal zit dat wel in orde.

Je bent student he, ik weet niet of je in een studenten woning zit, maarre hij gaat hard hoor ;)

aaleks
20 april 2006, 21:44
tnx voor de reactie! Daar heb ik wat aan!

AART
20 april 2006, 22:58
kerel, das geen geld, en dat voor zo'n supertop.

echt een beest.

aaleks
20 april 2006, 23:14
aargh.. kan niet wachten...!!
ik laat het vervolg wel horen :)

vinni
21 april 2006, 08:41
Ik heb ook een rectoverb combo 50 watt gehad.

Erg goed, met name het scheurkanaal.
Clean is wel dik....dus geen fender.....

Een groot pluspunt....een FX-loop die klinkt.

Vinni

aaleks
22 april 2006, 18:57
nou ik heb hem hoor.. Alles werkt.. en hij klinkt goed..
Zitten twee Sovtek 5881WXT buizen in.. Dat is toch gewoon een 6l6?
En de preamp buizen kan je niet zien. Domme vraag misschien, maar moet ik die nou zien gloeien. Of klopt het dat daar zo'n ijzerenkoker omheen zit (die zie ik wel) en ze daarom dus niet zie :satisfie:

Hij klinkt iig super! en ja.. hij gaat hard :)

casper innosence
22 april 2006, 20:03
de meeste recto's hebben inderdaad zo'n kokertje dr om heen zitten.

Maar zie je een preamp buis anders ook zo "opvallend" gloeien als n eind buis ? (in verhouding tot de grootte natuurlijk)

aaleks
22 april 2006, 20:50
mm.. nou heb hem gewoon even opengeschroefd aan de achterkant.. ziet er prima uit.. En het klopt in elk kokertje zit netjes een buisje.

Bins
23 april 2006, 09:47
Gefeliciteerd man!
Een recto voor 900.. I should be so lucky..