PDA

View Full Version : Meningen over beginner gitaarset



Lies
20 april 2006, 17:38
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier een ben van plan een eerste gitaar te kopen. Nu heb ik een set gezien op marktplaats en wil ik aan jullie vragen of het verstandig is om deze set aan te schaffen.

Dit is de advertentie,
Nieuwe elektrische gitaar met versterker!

Inclusief 1 jaar garantie!
Verzenden of bezorgen is ook mogelijk (Verzendkosten 10 EUR binnen NL)
Ben zelf gitaarleraar.

Gitaar:
model: Fender Stratocaster model
Kleur: zwart met witte slagplaat
Ahornhals
22 frets
Verchroomde stem mechanieken
3 enkelspoelige geluids-elementen
5-standen schakelaar
Vintage Vibrato (tremelohendel)

Versterker(modeling+distortion):
Ben nog geen versterker van dit formaat tegen gekomen met zo'n mooie sound!
Met deze Versterker kun je allerlei geluiden imiteren zoals een Fender of
Marshall versterker. Door de vette distortion geluiden.
De gitaar kan zo klinken als een blues,Jazz of Rock Gitaar

Technische gegevens:
20-Watt Modeling-Versterker
27 klassieke Klank-Presets bekende versterkers
8\" Vintage Design-Gitaarspeaker
Phones,koptelefoon uitgang(ook fijn voor de buren)en CD Player-Aansluiting

Extra accessoires:
Aansluitkabel
Verstelbare Gitaarriem
3 Plectrums
Boek voor beginners en gebruiks aanwijzing voor de versterker
Gevoerde waterdichte gitaarhoes met draag(rug)riem.

Indien het pakket niet bevalt, kunt u het gewoon terug brengen en krijgt u het
geld terug.


De set kost 119,-- euro
is dit een goede prijs of zal het troep zijn?
en hebben jullie veder nog tips voor mij als helemaal beginner?

alvast bedankt groetjes

marter544
20 april 2006, 17:42
Heb je een merk of type oid? Als het behringer is, zou ik het niet doen.

Dirk W
20 april 2006, 17:50
Het klinkt als stagg of behringer

Lies
20 april 2006, 18:07
ik weet niet wat voor merk het is..
er staat alleen: model: Fender Stratocaster model
het is Advertentienr.:3137159113
daar staat een plaatje bij die kan ik niet kopieeren

DREAMMACHINE
20 april 2006, 18:28
behringer idd....ver van weg blijven!

kijk eens naar een strat van richwood of london city en een roland cube15/30 versterkertje....stukken beter beginnerssetje!

Jerre
20 april 2006, 18:31
Lies, zoals die kerel dit setje voordoet lijkt het alsof het dè beste gitaar en versterker van de wereld zijn, en overigens geschikt voor blues, rock én jazz.
Mij kan je veel wijsmaken, maar voor 119 Euro -> No Way.
Zo'n mensen zeggen precies wat jij wil horen, maw, laat je niet zomaar vangen.

Een beetje goede raad is hier misschien niet misplaatst.
Je kiest al meteen een Strat type gitaar uit, dus ik neem aan dat je deze wel ziet zitten. Wat ik zou doen, ik zou uitkijken naar een leuke Squier. Squier is het kopiemerk van Fender zelf, maw geen goedkope rommel namaak. Ze hebben een heel uitgebreide keuze voor slechts een fractie van de kost van de 'echte' Fenders. Bekijk hun website maar eens -> Squier <- (http://www.squierguitars.com/products/index.php?section=guitars&cat=stratocaster)

Als 1e versterkertje zou ik eens kijken naar de Roland Cube serie -> Roland <- (http://www.guitarsam.com/catalog4/roland-cubeamps.htm)
Met name de Cube 15. Deze zijn uitstekende beginners versterkertjes die alles hebben wat je nodig hebt en ook nog redelijk goed klinken. Ok het is nog altijd niets vergeleken met een dure lampenbak van 2000 Pleuros, maar voor 100 Euro ga je niet veel beter vinden.

Een Squier gitaar gaat ongeveer 200 kosten en een Roland Cube 15 ongeveer 100. Dan heb je een set die echt 10x beter is dan zo'n goedkoop voorgepakt setje. Je kan ook een Squier pak kopen, is eigenlijk hetzelfde principe, maar dat versterkertje dat erbij zit ga je ook snel beu zijn.
Je kan beter even wat meer uitgeven en iets degelijks kopen dan elke maand te upgraden.

En het belangrijkste mag je niet vergeten, een leuk gitaartje speel onwijs veel toffer en stimuleert ook veel meer.
Even kleine vergelijking: ik en mijn beste vriend zijn een jaar of 5 geleden samen beginnen spelen, we stonden er absoluut zot van en hadden dezelfde leraar, kei tof!
Nu 5 jaar later speel ik nog altijd super graag en bijna elke dag, en mijn maat is er na een half jaar mee gestopt. De oorzaak: hij had een Stagg gekocht en ik een Yamaha. De mijne speelde echt ongelofelijk veel beter hoewel hij maar 50 Euro meer kostte.

De moraal: koop niet het 1e het beste wat je tegenkomt. Het mag er dan misschien wel hetzelfde uitzien, maar ik kan je garanderen dat er een wereld van verschil is.

Lies
20 april 2006, 18:50
Oke, duidelijk dankjewel
hoe kan je die gitaar/set hier in Ned krijgen?

en misschien een rare vraag maar ik ben helemaal nieuw in dit wereldje maar wat is er fout aan een behringer?

robert-gitarist
20 april 2006, 18:54
Ga eens kijken in een muziekwinkel en test aantal gitaren en versterkers daar.
Je kunt dan je eigen set samen stellen die jij leuk vind klinken.En de winkel maakt er in totaal ook wel meestal een leuk prijsje van.maar wees wijs en blijf van die marktplaats advertentie weg..das 10 keer niks.
Succes.

Jerre
20 april 2006, 19:36
Oke, duidelijk dankjewel
hoe kan je die gitaar/set hier in Ned krijgen?

en misschien een rare vraag maar ik ben helemaal nieuw in dit wereldje maar wat is er fout aan een behringer?

Zoals Robert zegt, gewoon naar een winkel gaan. Vraag daar naar Squier en Roland Cube en dan krijg je ze wel. Je kan ze op veel plaatsen kopen.

Robert, gaan testen is over het algemeen een uitstekend idee, maar dan moet je wel eerst kunnen spelen natuurlijk. Je kan dan altijd een vriend(in) meenemen die er wat van afweet voor een goede 2e mening als je nog niet kan spelen.

Wat is er fout aan Behringer ? Wel Behringer is het kopiemerk bij uitstek. Ze maken echt alles wat je je maar kan inbeelden, en dat aan zeer scherpe prijzen. En spijtig genoeg gaat dat soms ook ten koste van de kwaliteit.
Laat ik het zo zeggen, een brood koop je niet bij een slager en een gitaar koop je niet bij Behringer.

Fvddungen
20 april 2006, 19:38
Neemt niet weg dat Behringer ook wel goede spullen heeft, hoor. Alleen die gitaren van hun kun je gewoon niet veel van verwachten.

pietros
20 april 2006, 19:44
bedoel je misschien > DEZE < (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/31386550.html?return=eJwlykEKwjAQheG7FNpl4rS7CUH0J kMNJCQ2Q2bAqnh3U7r6Px6PEPCb8OIEYQYcJFBbo4uqjNbmymE zT2pZuRCpmK3Y82I48nUvHqaH%2BPwal5toI60riYY2LnetfYO Ooh2fxAf3zqPvs1VSxzyxh8H9%2FunwLRc%3D&df=1) set ?
nuja, veel verschil zal er wel niet zijn tussen die extreem goedkope sets. voor € 120 kan je ook niet veel fatsoenlijk verwachten.

Lies
20 april 2006, 20:00
Nee die bedoelde ik niet maar ik ga die set dus niet kopen.. ik snap niet dat die persoon dan zegt dat hij er veel van af weet lekker eerlijk ben je dan DUS NIET!

maar oke, allemaal heel erg bedankt ik ben weer een beetje wijzer geworden.
voor mijn verjaardag wil ik dus een gitaar vragen, maar ik kan dus nog niet spelen. dus ik moet gewoon naar de winkel en daar maar eens rondvragen?

Jerre
20 april 2006, 20:42
Yup, ga eens kijken in wat winkels wat allemaal mogelijk is. Er is echt zoveel keus, je kan het bijna niet geloven.

Als ze proberen je een Stagg of Behringer aan te smeren, loop dan maar snel naar de volgende winkel.
Een paar goeie merken: Squier, Epiphone, London City, Yamaha, Ibanez, ...
Om maar een paar op te noemen. Met één van deze ga je nooit echt in de zak gezet worden.

Vraag ook of ze misschien wat gitaren voor je willen laten zien/horen.
Zo krijg je misschien een beter beeld van hoe alles ongeveer klinkt.
Meestal helpt het ook om een prijsklasse te noemen, zeg dan vb 150 - 200.
Ze gaan dan absoluut ook een van 250 laten zien, omdat die nét dat beetje beter is, maar als je het niet zegt komen ze met gitaren van een hogere prijsklasse af. Het is en blijft een winkel die winst wil maken.

Misschien loop ik wat voor, misschien niet, maar ik denk dat je toch ook eens moet nadenken of je een gitaar met humbucker(s) wil of niet, of beide.
Dat maakt de zoektocht al een stukje makkelijker.

-> Single Coil <- (http://www.samash.com/images/items/ddp401.jpg) deze klinken wat dunner, scherper, wat meer 'twang'
-> Humbucker <- (http://www.thomann.de/prodbilder/seymour_duncan_stb4_wh_humbucker_pimx_151562.jpg) deze klinken voller, zwaarder. Worden meestal gebruikt om stevige rock mee te spelen. Deze filteren ook ruis weg.

Waarom zeg ik dit, wel, ik ken hier zo'n kereltje, die wou lekker harde rock spelen maar kocht een strat met single coil. Hij vond het heel vreemd dat met distortion alles heel iel en scherp klonk. Nau ja, eigen schuld :roll:, had hij beter een humbucker gitaar gekocht. Maar ik denk dat ze dit verschil in de winkel graag laten horen. Het maakt het voor hun namelijk ook makkelijker om iets aan te bieden.

Lies
20 april 2006, 21:20
oke dankjewel

als ik het goed snap is die hamdinges voor rock of heb ik dat fout?
ik als lief klein meisje ben niet echt van plan dat soort muziek te gaan spelen..

d'oh
20 april 2006, 21:33
oke dankjewel

als ik het goed snap is die hamdinges voor rock of heb ik dat fout?
ik als lief klein meisje ben niet echt van plan dat soort muziek te gaan spelen..

hoi lies,
gewoon naar een grote muziekzaak gaan en daar gitaren en versterkers proberen die binnen jouw budget liggen en dan een keuze gaan maken, want het gaat er natuurlijk om wat jij fijn vind spelen en lekker vind klinken!

kijk nog even goed naar de merken die in de vorige posts werden afgeraden of werden aangeprezen

en als lief klein meisje kan je heel goed uit de voeten met een humbucker hoor!

succes ermee

nielsnielsniels
20 april 2006, 22:17
bedoel je misschien > DEZE < (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/31386550.html?return=eJwlykEKwjAQheG7FNpl4rS7CUH0J kMNJCQ2Q2bAqnh3U7r6Px6PEPCb8OIEYQYcJFBbo4uqjNbmymE zT2pZuRCpmK3Y82I48nUvHqaH%2BPwal5toI60riYY2LnetfYO Ooh2fxAf3zqPvs1VSxzyxh8H9%2FunwLRc%3D&df=1) set ?
nuja, veel verschil zal er wel niet zijn tussen die extreem goedkope sets. voor € 120 kan je ook niet veel fatsoenlijk verwachten.


Oh goede tijden , met die set ben ik begonnen. Maar eerst een '84 fender strat kopen en dan die andere amp. Mega versterkers klinken trouwens best goed , en Caliber is ook geen slecht merk!

Lies
20 april 2006, 23:02
oke thanx!
weet iemand een goede muziekzaak in de buurt van utrecht?

Orpheo
20 april 2006, 23:05
oke thanx!
weet iemand een goede muziekzaak in de buurt van utrecht?

:seriousf:

feedback :D (dirk witte zit toch ook in utrecht?)

Lies
21 april 2006, 17:39
oke waar ergends zit dat?

Wouter!
21 april 2006, 17:53
oke waar ergends zit dat?

www.feedback.nl

hansies
21 april 2006, 18:03
Neemt niet weg dat Behringer ook wel goede spullen heeft, hoor. Alleen die gitaren van hun kun je gewoon niet veel van verwachten.
Bah behringer.........hun pedalen zijn niets waard,ik besteld een GRAPHIC EQUALIZER EQ700....pure shit, is zo microfonisch als een echte microfoon.
Is natuurlijk zéér goedkoop spul,maar ik koop niets meer van deze brolproducten

Lies
21 april 2006, 18:38
ik was eens aan het rondkijken op die site van feedback en toen zak ik deze: http://www.feedback.nl/?id=55&b=0339260941
zou ik met zoiets goed kunnen beginnen?

Wouter!
21 april 2006, 18:42
ik was eens aan het rondkijken op die site van feedback en toen zak ik deze: http://www.feedback.nl/?id=55&b=0339260941
zou ik met zoiets goed kunnen beginnen?

volgens mij wel, lijkt me een goed setje!

Lies
21 april 2006, 19:40
oke weet misschien veder nog iemand een goed set? dat vind ik toch makkelijker om te kopen

robert-gitarist
21 april 2006, 19:53
Die Squire set is wel okee.Squire is tenminste niet z'n rommel als behringer gitaren.Wat voor muziek stijl wil je gaan spelen(voorbeelden van bandjes/artiesten?).Humbucker elementen zijn niet alleen voor Rock ofzo.Ik speel er van alles mee maar ook mooie zachte dingen zoals pop enzo.Maare die set is wel goed.Zal ik,als ik jou was ;) , zeker eens na gaan kijken. Ibanez heeft ook leuke starters pakken en zijn ook niet duur.

Wouter!
21 april 2006, 19:55
voor rock kan je beter kijken naar het ibanez Jumpstart pakket! of een losse gitaar en een versterker erbij kopen!

robert-gitarist
21 april 2006, 20:00
Als je ff topic GOED door leest zie je staan dat ze geen rock speelt omdat ze nog klein lief meisje is :D (hoe oud ben je eigelijk Lies?) en dat ze liever een pakket koopt ipv. losse zooi ;)

Wouter!
21 april 2006, 20:04
de ibanez grx40 (die van jumpstart) was mijn eerste elektrische gitaar, ik vond hem fijn spelen!!! maar die squier is ook een mooie gitaar!

Lies
21 april 2006, 20:07
Als je ff topic GOED door leest zie je staan dat ze geen rock speelt omdat ze nog klein lief meisje is :D (hoe oud ben je eigelijk Lies?) en dat ze liever een pakket koopt ipv. losse zooi ;)

ik wordt bijna 15 :hippie:
ik wil idd makkelijk beginnen dus GEEN rock etc gewoon iets makkelijks ik ben geen natuurtaltent neem ik aan maar dat merken we vanzelf wel.. een pakket lijkt mij idd wel iets makkelijker (en goedkoper) ja

robert-gitarist
21 april 2006, 20:10
oh 14 :) mwah das niet zo jong toch? valt wel mee.
maare inderdaad tis wel goedkoper.Maar je wilt makkelijk beginnen?nou is rock niet echt super moeilijk hoor..weet niet welke genre je zelf van houd.Dingen zoals Green Day is echt heel simpel om te spelen.

Lies
21 april 2006, 20:12
Greenday en simple plan zijn wel mijn ding dat lijkt me zeker leuk om te kunnen spelen!

Wouter!
21 april 2006, 20:12
dan is ibanez toch wat voor je

robert-gitarist
21 april 2006, 20:13
Green Day is echt heeel makkelijk te spelen.Vooral American Idiot is heel simpem.Niet alle rock bandjes is moeilijk om te spelen.Vaak klinkt het super en om te spelen is het weer heel simpel ;) Ik speel zelf veel dingen van Green Day en als iets makkelijk is..

robert-gitarist
21 april 2006, 20:14
dan is ibanez toch wat voor je

Kan ze nog beter kijken na een Epiphone Les Paul Junior...Daar spelen die lui van Green Day zelf ook op.Immers een Gibson dan maar okee..

Wouter!
21 april 2006, 20:14
het ligt trouwens niet alleen aan het geluid van de gitaar maar ook aan de versterker welk geluid er uit komt!

Wouter!
21 april 2006, 20:15
Kan ze nog beter kijken na een Epiphone Les Paul Junior...Daar spelen die lui van Green Day zelf ook op.Immers een Gibson dan maar okee..

ja 400 euro en dan zonder versterker?

robert-gitarist
21 april 2006, 20:20
400 euro?weet niet waar jij ze zoekt..bij de juwelier ofzo? LP met bladgoud erop?
Een epi junior kost hoogstens een kleine 150 euro als ik me niet vergis..weet niet waar jij die 400 euro vandaan toverd?

Wouter!
21 april 2006, 20:22
400 euro?weet niet waar jij ze zoekt..bij de juwelier ofzo? LP met bladgoud erop?
Een epi junior kost hoogstens een kleine 150 euro als ik me niet vergis..weet niet waar jij die 400 euro vandaan toverd?

ik had het niet over een junior

robert-gitarist
21 april 2006, 20:26
hmm vaag :stop: waar heb je het dan over..als ik zo jou post terug lees met mijn quote erin,heb je het wel degelijk daar over..

Wouter!
21 april 2006, 20:27
http://www.musicstore.de/nl/E-Gitarren/3_42_GEGIT_188_GIT0002826-001/0/0/0/detail/musicstore.html

over zo eentje

robert-gitarist
21 april 2006, 20:32
Ik had het over een JUNIOR.Geen Standaard.Dat op die link is een standaard en kost inderdaad dik 400 euro :stop:

Lies
21 april 2006, 20:42
aha 400 euro vind ik toch echt een beetje te gek worden voor een eerste gitaar.
ik zal nog een goed uitleggen waar ik naar op zoek ben:
- een goede eerste gitaar waar ik op kan leren spelen (ik wil greenday/simple plan etc. spelen)
- het liefst een set met een versterker en stuff.
ik heb een max. budget van 300euro
verstand hiervan heb ik nog maar heel weinig ik ben net nieuw in dit wereldje!

Dirk W
21 april 2006, 21:08
een Les Paul junior van epiphone lijkt me een goede keuze.
Ik weet niet waar ze te krijgen zijn precies. Maar ik neem aan dat verschillende gitaarzaken ze moeten hebben. Hier heb je een link om een idee te krijgen. Wouter heeft de zaak even verkeerd begrepen denk ik :S.
Epiphone lp junior (http://www.musiciansfriend.com/product/Guitar/Electric?sku=518678)
Deze link is naar een amerikaanse site en ik zou hem daarom niet hier bestellen . Nu heb je in ieder geval een idee waar we het over hadden.
Dirk

Butger
21 april 2006, 21:10
Als je graag Greenday/Simple plan wilt spelen lijkt het mij dat je het best een humbucker gitaar/set kunt kopen. Daar spelen die jongens zelf ook op. Zowieso vind ik dat humbuckers veel beter klinken over goedkopere versterkers. Een statocaster model klinkt dan écht heel iel. Als je nou dure apparatuur hebt ligt dat anders... Aangezien de muziekstijl die je aangeeft zeg ik: Ga voor een humbucker gitaar/set.
En op een humbucker kun je zeker ook heel wat meer spelen dan alleen harde rock :satisfie:

Of misschien is een combinatie gitaar zoals deze (http://www.feedback.nl/?id=55&b=GSA60JSUBK) iets voor je. Zon gitaar heeft een humbucker achterop en singe coils voorop en je kunt er alle kanten mee op qua geluid.

Hoe dan ook loop een keer Feedback binnen en vraag aan de verkoper of hij binnen je budget een aantal gitaren wil laten horen over een voor jou betaalbare versterker en kies wat jij het leukst vind klinken / en of de mooiste gitaar vind :)

d'oh
21 april 2006, 21:14
ik zeg:
epiphone les paul junior 130 euro
epiphone valve junior combo 170 euro
kabel + strap 10 euro

totaal: 310 euro

maargoed dan moet je het zelf wel lekker vinden klinken en fijn vinden spelen, want onthoud dat het belangrijkste is

robert-gitarist
21 april 2006, 23:21
Wat je ook kunt doen is 2de hands eens rond kijken..scheelt vaak een hele hoop.Ik kom op marktplaats regelmatig Epiphone Juniors tegen voor 100/110 euro ;)