PDA

View Full Version : klitteband



niels5150
20 april 2006, 17:08
hee gasten,

een vriend van mij maakt een pedalenplank en vraagt zich af waar je klitteband kunt kopen? iemand? Gr

up-guitarman
20 april 2006, 17:09
veritas of andere naai/hobbywinkeltjes
best de breedste nemen die er is

DREAMMACHINE
20 april 2006, 17:15
conrad.nl !

en anders ff laten opsturen door jukebox in boekel!....

daron_kurt
20 april 2006, 17:24
Is er inderdaad een soort klitteband die beter is dan de andere? Zoja, wat is de beste dan precies?

Rock&Roll
20 april 2006, 18:11
Veritas, echt waar. Dikke stroken, per lopende meter en ze kleven erg goed!

BeeJee
20 april 2006, 18:18
Duo Tec werkt ook erg goed

Jorikjet
20 april 2006, 18:36
gamma heeft het ook

Lucluc
20 april 2006, 18:51
Zeeman, 39 cent per pakje.

bat
20 april 2006, 21:04
Duo Tec werkt ook erg goed
Maar niet overal te koop.

De hema heeft wel een gelijkwaardig alternatief, heet bevestigingsband, kost 4,95 voor 6 stukjes van 2,5 x 5 cm. Da's vrij prijzig, maar je hebt aan 2 stukjes genoeg om een pedaal goed vast te zetten.

fullorder
20 april 2006, 21:16
Als je Duo Tec (of alternatief) gebruikt kun je het beste nog die strookjes doormidden knippen en die dunne strookjes bijvoorbeeld van links naar rechts op je plank plakken en dan boven naar onder op je pedaal, zodat ze kruislings op elkaar kokmen. Dan kun je ze tenminste nog zonder koevoet loskrijgen ;)
Maar wel goed spul! ik kan je het van harte aanraden.

Phyrexian
21 april 2006, 14:15
Veritas, echt waar. Dikke stroken, per lopende meter en ze kleven erg goed!

+1

Oersterk. Zo sterk dat ik m'n tapijtbekleding van m'n pedalboard trok wanneer ik een pedaal lostrok... :)

Phyrexian
21 april 2006, 14:16
Als je Duo Tec (of alternatief) gebruikt kun je het beste nog die strookjes doormidden knippen en die dunne strookjes bijvoorbeeld van links naar rechts op je plank plakken en dan boven naar onder op je pedaal, zodat ze kruislings op elkaar kokmen. Dan kun je ze tenminste nog zonder koevoet loskrijgen ;)
Maar wel goed spul! ik kan je het van harte aanraden.

Yeah. Ik had m'n EB volumepedaal helemaal vol velcro getaped en kreeg'm daardoor erg moeilijk los van de tapijt bekleding op m'n board... volgende keer maar wat zuiniger zijn.

Enfin... ik kan nu m'n board ondersteboven houden zonder dat er een pedaal afvalt! Woehoew! :-)

piezo
21 april 2006, 14:56
Ik moet binnenkort ook aan de klittenband. Maar welk soort tapijt is eigenlijk het meest geschikt voor zo'n toepassing?

En heeft er iemand kennis van / ervaring met een "flexibele" oplossing, waarbij je losse pedaaltjes op een mee te nemen rol tapijt klit. Ik heb namelijk ook andere spullen (zoals een Roland GR-33 en een keyboard met standaard en sustainpedaal) die het i.v.m. flexibiliteit en beschikbare ruimte misschien aantrekkelijk maken om de pedalen juist níet in een vast floorboard te plaatsen.

The Chief
21 april 2006, 15:14
Enfin... ik kan nu m'n board ondersteboven houden zonder dat er een pedaal afvalt! Woehoew! :-)
ik kan door één pedaal vast te pakken, heel mijn pedalboard optillen!
lang leve 3M dual-lock! :)


piezo, ik denk dat je best een stukje klitteband meeneemt naar de winkel en wat tapijtjes test...