PDA

View Full Version : Twee geluidskaarten in één computer...



wille525
20 april 2006, 16:49
Luitjes,

ik heb een Terratec DMX 6fire in m'n computertje. Prima dingetje!
Goed, nu wil ik een twee kaart gaan plaatsen: de Terratec EWS 88.

Ik wil twee kaarten naast elkaar plaatsen, om zo Reason en Adobe Audition naast elkaar te kunnen gebruiken. Helaas valt er niets te rewiren met Audition, en met Cubase wil ik niet werken. Om geluid te krijgen kan ik alleen maar één van beide programma's open hebben en ik dacht dit probleem mooi te kunnen omzeilen door een tweede geluidskaart erbij te plaatsen.

Is dit wel verstandig of klets ik nu uit m'n nek??? Is er een andere oplossing?

hadv
20 april 2006, 23:34
zou wel moeten kunnen lijkt me zo, maar je krijgt wsl veel problemen met het regelen binnen je computer (control panel).
als je even tijd hebt kijk ik even op mijn reserve puter, daar zit een onboard audio kaart in en ook een oude soundblaster. is weliswaar geen terratec, maar het principe zou hetzelfde moeten zijn.
heb nu overigens de onboard audio gewoon gedisabled

hadv
20 april 2006, 23:43
krijg het ff niet zo snel voor mekaar, na de laatste herconfiguratie heb ik blijkbaar niet alle drivers geinstalleerd
gaat dus wat langer duren

hadv
20 april 2006, 23:50
linux ziet er iig wel twee

Dridon
21 april 2006, 00:17
Ik heb hetzelfde met cubase, maar dan als ik gewoon uit het programma stap, dan stopt de playback, en recording en derg :(

hadv
21 april 2006, 00:21
win 98se ziet nu twee kaarten, maar je moet kiezen welke je gebruikt voor weergave resp opname, wellicht dat een nieuwere win er meer mee kan en wellicht dat je programmatuur het kan regelen

succes

harrie-beton
21 april 2006, 09:56
Ik heb in mijn pc maximaal 4 kaarten en dat werkt goed. De terratec is zelfs gebouwd om meer dan 1 kaart te stapelen.
Ik gebruik geen cubase (ik gebruik geen midi) maar audition 1.5 en die heeft geen moeite maar Windows moet je wel uitleggen wat je hoofdkaart is.

meul
23 april 2006, 11:35
er is een optie in cubase "realease asio in the background" (het het geloof ik)
in fruity loops heet het 'auto close device' deze optie's zorgen ervoor dat wanneer je het programma minimaliseerd de geluidskaart word vrijgegeven voor een ander programma zonder dat je de editor die je dan gebruikt hoeft te sluiten.
ik heb adobe nu ff niet bij de hand, idus kan ff niet voor je checken maar ik gebruik 2.0, maar misschien heeft deze ook deze funktie.

gr,
jan