PDA

View Full Version : onderdelen bestellen uit de VS , tips, trucs enz enz



no 1 hops
20 april 2006, 13:29
had bij gitaren een topic lopen over het bestellen uit de VS en zaken als invoerrecht en belasting.
dat liep daar wat dood en ik denk dat wat betreft onderdelen hier meer mensen rondlopen die al eerder met dat bijltje gehakt hebben.
wil dus pickups bestellen bij bill lawrence.
prijs van de pickups weet ik en ook het bedrag voor het versturen via (waarschijnlijk)DHL.
douane gebeld en vraag voorgelegt.
' dat wat u besteld, dat kun je alleen maar voor een gitaar gebruiken, niet voor een fiets of iets anders?'
dus die vraag, oftewel het antwoord bepaald het invoer tarrief, max 3,2%.
daarover komt nog 19%BTW en de bezorgdienst wil ooknog een portie, maar hoeveel dat is weet ik niet.
nu zag ik ook dat je iets als gift, of sample kunt versturen, maar dat zal vast niet gaan.
verder moest ik van de douane meneer er CIF op laten zetten.

vergeet ik iets?
tips, trucs?

charlotte
20 april 2006, 16:13
Hey No 1 .... :)
Ik hoop dat je hier wat mee kunt :

Ik heb laatst bij Stewart Mc Donald voor 140,-- euro aan materiaal besteld, en binnen gekregen, vervoerd door DHL , kostte ook 20 euries.
Na een week of 4 daarna kreeg ik de douanekosten voorgeschoteld door DHL, die hadden zij al betaald, en deze bedroegen voor dit bedrag 45 euro.
in de brief die er bij was, was vermeld dat comerciëel verkeer , bedrijf naar klant ( particulier ) dus, boven de waarde van 22 euro belast wordt met invoerrechten, en belasting ,ongeacht wat je er verder mee doet.
Voor particulier naar particulier ligt de grens op 45 euro, bij niet commerciële dingen.
Invoerrechten = goederen waarde + 70 % van de vrachtkosten, tarief hiervan is 2,70 per 100 euro waarde.
Btw = goederen waarde + 100 % vrachtkosten + bedrag invoerrechten,tarief hiervan is 19 euro per 100 euro waarde.
de tarieven worden maandelijks vooraf door de douane vastgesteld.

groetjes Charlotte :lp:

Orpheo
20 april 2006, 17:00
om een lang verhaal kort te maken dus:

ongeveer 'OPGEGEVEN WAARDE' maal 1.23. dat moet je precies betalen. als de verzender maar 200 euro opgeeft ipv 2000 (zoals bij mij ghehe) dan hoef je nauwelijks iets te betalen. t klopte ook: t was ongeveer 45 euro aan belasting in totaal en 15 euro inklaringskosten.