PDA

View Full Version : beste snaren voor een SG?



jkeijner
20 april 2006, 13:20
vraagje aan de gibson liefhebbers:

welke snaren kan ik het beste gebruiken voor een gibson sg?
ik gebruik nu 010 van ernie maar ik vind dat de snaren (vooral de G) te snel tegen de frets ratelen.
de hals relief heb ik trouwens al afgesteld volgens het boekje.

enige adviezen?

dank,
Jurian

Ganjaman
20 april 2006, 13:23
vraagje aan de gibson liefhebbers:

welke snaren kan ik het beste gebruiken voor een gibson sg?
ik gebruik nu 010 van ernie maar ik vind dat de snaren (vooral de G) te snel tegen de frets ratelen.
de hals relief heb ik trouwens al afgesteld volgens het boekje.

enige adviezen?

dank,
Jurian
als het ratelen vanaf boven de 12 fret is heeft aan je trussrod (halsrelief) draaien weinig zin, dna moet je je brug goed afstellen (of je hebt 'm lager getuned) maar .10 (en dikker en dunner) zouden het gewoon prima moeten doen op een SG

Luke-wannabe
20 april 2006, 15:30
vraagje aan de gibson liefhebbers:

welke snaren kan ik het beste gebruiken voor een gibson sg?
ik gebruik nu 010 van ernie maar ik vind dat de snaren (vooral de G) te snel tegen de frets ratelen.
de hals relief heb ik trouwens al afgesteld volgens het boekje.

enige adviezen?

dank,
Jurian
Haha dan moet je eerst ff je gitaar (laten) afstellen

jkeijner
21 april 2006, 00:47
ok bedank voor alle adviezen maar het afstellen van de gitaar zelf is wel gelukt.
het probleem is meer dat dunne snaren wel makkelijker spelen maar sneller rattelen, dikkere snaren als 011 klinken beter maar zijn soms moeilijker speelbaar.
mij vraag zou eigenlijk moeten zijn: welke dikte snaren is meeste geschikt voor de style die ik wil spelen? ( ik speel rock, vooral slag en rifs)

Jur

chennie
21 april 2006, 00:56
serieus.
De gitaar is niet goed afgesteld, andere snaren zullen niet echt veel uit maken. Ernie ball 0.10-0.46 of 0.10-0.52 is een hele normale maat voor rock. Sterker nog, ik denk dat 0.10 gemiddeld wel het meest wordt gebruikt.

Als de snaren dan ratelen tegen de frets is de gitaar niet goed afgestelt punt. Daar gaat een 0.9 of 0.8 setje snaren weinig aan helpen.

Dude
21 april 2006, 13:30
Ik vind zoiezo dat als je geen kaas hebt gegeten van het afstellen van halzen dat je niet aan die halspen moet gaan zitten draaien maar goed, dat moet een ieder zelf weten.

Breng het ding gewoon naar iemand die dr verstand van heeft, afstellen volgens een boekie als je dr niks van af weet is eeuh... mjah... dom.

Succes, 011 speelt trouwens lekker op een SG. Ook op een les paul trouwens.

jkeijner
21 april 2006, 14:44
nou bedankt in ieder geval.
ik zal m zeker eens bij een muziekzaak langsbrengen.

greetz,

Jur

bram123
22 april 2006, 13:09
gebruik van die ernie ball skinny top heavy bottom setjes! best of both worlds en ideaal op een sg. dikte: .010 tot .52, gewoon setje 0.011 werkt ook prima mits je geen pussy bent wat betreft benden.

Snuiter
22 april 2006, 18:35
Waarom is dat ideaal op een SG?

Dude
22 april 2006, 19:46
gewoon setje 0.011 werkt ook prima mits je geen pussy bent wat betreft benden.


0.011 kan een ongeboren feutus nog benden denk ik

bram123
22 april 2006, 21:51
hmm?.......