PDA

View Full Version : V-amp x: Hoe Behringer me toch weet te verassen



FenderBender
20 april 2006, 11:33
Ik heb gister een uitvoering gehad met een musicalvereniging.
Normaal doe ik zulke gigs met mn trusty/rusty Vox V15 uit een onbestemd jaartal en een SansAmp Tri-AC en een delaypedaal. nu was alleen de week ervoor mn delaypedaal overleden. Ik gisterochtend nog naar de lokale muziekboer- geen delaypedaaltjes (ja een line6 delay van 200 euro, maar dat vond ik iets te ziek).

Maar ze hadden nog wel een V-amp X staan voor 50 euro.
Thuis meteen wat geluidjes geprogrammeerd en optreden maar. Ik had de tri-ac nog meegenomen als backup, maar die heb ik uiteindelijk niet nodig gehad. Hij viel me iig helemaal niet tegen.

Ik zou m nooit voor iets anders gebruiken dan thuis of voor een musicalgig, want ik heb wel het idee dat tijdens een 'normaal' optreden die plastic switches zo naar god zou trappen.
Maar voor erbij....leuk apparaat.

sandman1980
11 augustus 2006, 23:45
Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben.

Ik zou er wel een willen hebben voor thuis voor oefenen e.d.
Dat hij bij optredens eraan gaat begrijp ik wel, maar wil hem wel gebruiken tussen gitaar en PC, en voor in mijn Gitaar-koffer, om mee te nemen.

Je kan die V-amp X toch ook gewoon aasluiten op een HiFi Installatie?

Debaser
12 augustus 2006, 01:52
welke line 6 delay was dat voor 200 ?
EchoPark ( overpriced wellicht)
DL4 (LeukePrijs)

schwalbe
12 augustus 2006, 11:00
ik heb de x-vamp al sinds hij uitkwam en er is nog steeds niks kapoet..
Hij is inderdaad leuk voor thuis oefenen met koptelefoon en voor tussen gitaar en computer/hifi. Voor optreden is het niks omdat de schakelvertraging te groot is; tenzij je natuurlijk maar van 1 standje per nummer gebruik maakt zoals ik. Heb hem tijdens jamsessies over de PA gegooid en ook dat ging prima. Jammer is dat er geen mid-knop op zit maar gelukkig zijn bass en treble semi-parametrisch. Sommige simulaties zijn zelfs bruikbaar voor basgitaar (ik ben bassist tegenwoordig).

G.G.
12 augustus 2006, 11:21
Iedereen loopt altijd te zeiken over Behringer. Ik heb de V-amp Pro 19" en haal er echt wel mooie souds uit. Voor je overstuurdegeluiden moet je er wel wat anders bij gebruiken.

FenderBender
12 augustus 2006, 14:39
idd. De oversturing is wel wat dun, en voelt niet helemaal 'echt' (zowel via versterker als mengtafel) maar de digitale fx zijn gewoon goed. Prima om snel wat op te nemen, of gewoon te oefenen.

und again, voor 50 euro mag ik niet klagen.