PDA

View Full Version : Ik begin geloof ik gefrustreerd te raken...



Dude
20 april 2006, 09:52
Ok whats the story......

ik ben in de band begonnen met een JCM600 over een 4x12, lekker makkelijk setupje

daarna overgestapt op een 2204, en daar begonnen de drama's. Cool geluid, alleen ik kreeg het maar niet voor elkaar om subtiel te switchen van sounds, dus clean en solo volumes apart van mn basis slag sound. Slag sound kon dat ding prima.

Uiteindelijk een 2204 combo gekocht in een opwelling maar ik bleef dus kutkloten met solo volumes.

Daarna een koch studiotone topje gekocht, prima ding maar helaas weer geen 3e solo kanaal, dus dat werkte ook niet ideaal.

vervolgens was ik het schijt en schijt zat en heb ik een TSL601 combo gekocht, lekker licht en makkelijk sjouwen, alles gaat toch over de PA en ik heb 3 voetschakelbare kanalen en ALTIJD zonder teveel kutten en pielen aan de knopjes een wereld sound.

Maar goed, je wil weer wat meer he,

ik dus een AB boxje van hotwireaudio besteld en een 1922 stereo speakerkast gekocht. Marshall 2204+hotplate en koch studiotone daarop,

wereld sound in mn studiootje, helemaal goed. 2204 voor de slag, koch voor de cleans en dan ook nog keuze uit 2 verschillende lead sounds.

ik val alleen weer compleet weg en doods in de band, dat heb ik vaker met die jcm 800 gehad. Ook met die hotplate krijg je wel meer buizencrunch op een lager volume maar je mist dan zo de ballen. En aangezien we meestal op "normale" volumes oefenen en spelen (podium geluid is altijd redelijk laag omdat dat gewoon vele malen relaxter speelt) komt die jcm800 gewoon totaal niet tot zn recht en blijf ik kutten met dat iele schelle buizen kraakje op de achtergrond. kut hoor want dat ding kan zo waanzinnig mooi klinken als die maar hard genoeg gaat.

maar goed,

wat nu, die koch en 2204 verkopen en een 3 kanaals beest kopen. Mesaboogie of koch powertone oid ??

aart steekelenburg
20 april 2006, 10:00
ik zou zeggen koop een mxr micro-amp om die buizen van je jcm800 flink over de zeik te jagen maar goed zoiets zal je ongetwijfeld wel al geprobeerd hebben...

Josdevos
20 april 2006, 10:04
Hmmz, lijkt me dat je met een goeie 3 kanaals top met 2 master volumes beter af gaat zijn.

Ik denk: Koch Powertone/Multitone, H&K Duotone, Engl? (why not? Een Savage 120 bijvoorbeeld doet alles, moet wel van de sound van de 6550s houden...)

Mitch
20 april 2006, 10:09
Ik zou dit probleem inderdaad heel ander benaderen. Eerste goeie tip is al gegeven: boost vooraan in de keten. Niet noodzakelijk om meer porrie te geven, maar om een frisser ingangssignaal te hebben, beetje meer tophoog etc. Voor mezelf sprekend hebben zowel de boost als de Beam Blocker veel gedaan aan mijn hoorbaarheid in zowel oefenruimte als op podium.
Daarnaast kan een andere V1 ook veel doen heb ik inmiddels gemerkt en voor solo volumes, sja....keuzes te over. Zeker op een amp met een beetje headroom moet dat geen probleem zijn.
Ik weet niet of je haast hebt ? De komende weekenden zijn een beetje druk (klussen bij een vriend, trouwdag, optreden Koninginnedag, Vintage Amp meeting) maar je bent welkom om bij ons in de oefenruimte wat te komen testen.
Alle middelen zijn aanwezig :satisfie:

Harry
20 april 2006, 10:12
er staat een 3-kanaals Bedrock top op gitaarmarkt......

Dude
20 april 2006, 10:20
Qua pedalen heb ik al VEEL geprobeert,

tubescreamers, boss pedalen, carlmartin.

momenteel met een ts en een boss eq krijg ik de beste sounds

ik de V1 van de 800 zit een high gain buisje, dr tube heeft mn amp een maandje of 4 geleden helemaal nagekeken ed.

Dude
20 april 2006, 10:21
maar je bent welkom om bij ons in de oefenruimte wat te komen testen.


kijk dat is cool,

waar zit je ongeveer in schiedam ?? wijk zeg maar.

Thanks alvast, neem over paar weken wel effe contact met je op. :cooler:

Mitch
20 april 2006, 10:58
Oefenruimte zit tussen Vlaardingen en Schiedam, zelf woon ik aan het randje van S'dam, einde van de B.K.laan. Half mei zou goed uitkomen. Kun je wat andere pedalen testen, evt. low gain voorbuizen..... komt goed.

Negative K3 fan
20 april 2006, 12:21
aan de tonelab/pod bart :D

maar serieus: 150 makkelijk schakelbare solo volumes, extreem makkelijk wat betreft vervoer, goedkoop, geluid is tot op zekere hoogte volume onafhankelijk, toon in de zaal zal waarschijnlijk beter zijn, maar on stage wordt het kutten met de monitorering....

Orpheo
20 april 2006, 12:38
@ Dude:

probeer eens een ENGL sovereign! gisteren even geprobeerd, klinkt EIGENLIJK wel HEEL erg lekker!!! clean is heerlijk, crunch is lekker ac/dc like, tegen een 800 aan, en die 2 leads zijn ook top. de 2 mastervolumes maken t helemaal af! als ik een nieuwe amp neem, wordt t die!!

Dude
20 april 2006, 12:49
Engl is niet mijn ding orpheo !! maar thanks

Orpheo
20 april 2006, 12:50
Engl is niet mijn ding orpheo !! maar thanks

dat dacht ik ook. tot ik m eens probeerde. hij is echt t proberen waard, wat heb je te verliezen? tis denk ik precies wat je zoekt.

marc_o
20 april 2006, 20:10
Heb je die nieuwe 212 geprobeerd?

Robbert
20 april 2006, 20:12
Oefenruimte zit tussen Vlaardingen en Schiedam, zelf woon ik aan het randje van S'dam, einde van de B.K.laan. Half mei zou goed uitkomen. Kun je wat andere pedalen testen, evt. low gain voorbuizen..... komt goed.

Half mei pedalendag? Beetje kort dag, maar vooruit! :D

DREAMMACHINE
20 april 2006, 20:15
ja doe maar....:)

Orpheo
20 april 2006, 23:36
Heb je die nieuwe 212 geprobeerd?

niet op gelet, om eerlijk te zijn. ik denk dat t de 112 was....

chloortablet
21 april 2006, 00:00
Ik snap eigenlijk niet wat je probleem nu is met je solo volume. Mocht je dit niet al hebben, dan zou ik een equalizer aanschaffen met een db boost. Gewoon een Boss Ge-7 is daar al perfect voor.

Zo kan je je solo geluid boosten, en ook nog eens met bv een omgekeerde "V" setting wat meer eruit laten springen. Ik heb zelf voor mijn clean geluid een jcm 800 (2204) maar zelfs op relatief trieste volume settings (volume op 2) kan je met een Boss Ge-7 een heel eind komen, en klinkt het echt dik in orde.

Ik weet iniedergeval 1 ding zeker nadat ik m`n Mesa Boogie triaxis heb verkocht; Marshall Marshall Marshall! Het vergt een iets andere manier van spelen, omdat de 2204 echt alle fouten laten horen, maar als je dat onder controle hebt en je krijgt je sound een beetje ok, dan heb je er een top versterker aan.

vester86
21 april 2006, 01:09
mijn versterker laat ook al mijn fouten horen, als ik een F speel wat een F# moet zijn, dan laat ie toch de F horen, vervelend joh

gerrekat
21 april 2006, 06:35
Koop een ENGL SE! ben je van al je gezeik af en heb je zoveel kanalen als je wil en niets geen hotplates/outboard kit e.d. meer nodig.

vinni
21 april 2006, 08:39
Hmmm....nou....euh....

Mij vergaat het ongeveer net zo met apparatuur. Nooit tevreden....
Maar ligt dat aan de apparatuur?

Nee....
Meer aan mijzelf. Niet weten wat ik echt wil qua sound, meegaan met de nieuwst hype...GAS die gestilt moet worden....
Ik kan rustig stellen dat ik geweldige apparatuur heb en dat vele gitaristen
jaloers zijn. Maar zoals U2 zong....."Still haven't found what I'm looking for".
De vraag is dan ook.....zal ik dat ooit vinden?
Ik blijf toch kloten.....vermoeiend en kostbaar....maar hee....That's me!

Vinni

Mitch
21 april 2006, 16:07
Marshall JCM800 2204 te koop! PM voor info!

Probeer je ons iets duidelijk te maken, Orpheo ? We zijn niet bijziend hoor :o

Orpheo
21 april 2006, 16:15
Probeer je ons iets duidelijk te maken, Orpheo ? We zijn niet bijziend hoor :o

nee ik had net mn onderschrif aangepast, en ik dacht, laat ik eens nummertje 7 gebruiken. maar t viel iets groter uit dan verwacht. tis nu een schappelijker formaat.

Mitch
21 april 2006, 16:21
:satisfie: Da's wel een beetje vriendelijker, ja.

Maar als ik heel even off topic mag: vanwaar deze verkoop ?

AART
21 april 2006, 17:31
@dude:

Mark IV? :p

ben je alleen een week of 4 bezig voor je je sound hebt gevonden op alle kanalen :chicken:

EpiCenturiesAWAy
21 april 2006, 17:49
@dude:

Mark IV? :p

ben je alleen een week of 4 bezig voor je je sound hebt gevonden op alle kanalen :chicken:
IDD! :p (en dan misschien ok nog niet!)

Punt
21 april 2006, 20:04
Een Bogner Shiva klinkt top op alle volumes.
Ik heb een extra modificatie op het boostkanaal zodat ik toch het lead volume appart kan regelen. Kan dus alle kanten op.

Soms gebruik ik de volumekop van m'n gitaar ipv de schakelingen van de amp. Hangt van de bui af.
Lukt dan ook wel.
Het is toch vaak de manier van spelen en natuurljik de rest van de band.
Als die staat te raggen wordt het lastiger genuanceerde dingen te doen.

AART
21 april 2006, 20:35
btw, dude, is een 6100 niks voor jou dan? heb je daar al eens naar gekeken?

ruezzz
21 april 2006, 20:43
4x12 cab onder het podium, met de speakers naar de muur of in de kleedkamer zetten en je versterker zo hard zetten dat ie lekker klinkt.
Micje ervoor en het geluid over een monitor (=beheersbaar volume) terug laten komen (of over je in-ear als je die hebt).

Orpheo
22 april 2006, 02:19
:satisfie: Da's wel een beetje vriendelijker, ja.

Maar als ik heel even off topic mag: vanwaar deze verkoop ?

de reden is eigenlijk heel simpel. ik heb 2 jcm800's. een zwaaaaar gemodde combo (o.a. van 50 naar 100 watt, en nog wel meer dingetjes die ik eens moet uitzoeken!) en een 50 watt head die nagenoeg 100% origineel is, op buizen na. de combo, daar ben ik mee vergroeid denk ik. dat is mijn sound, mijn amp. veel mensen die erop gespeeld hebben vinden t een onding, maar ik niet. de head a: kan mij niet bekoren en b: is gewoon teveel. 2 fuckin jcm800's, wtf? clean haal ik uit de gitaar zelf met volumepot, en desnoods, als ik weet wat de setlist is, en dat ik niet veel gain nodig heb, gooi ik 'm in de low input, ab-en is niet nodig. tis ongeveer hetzelfde als met de mark4.

en voor t verlies in geld? ach boeie. ik heb van de IBG toendertijd dat ik de mark4 kocht, een flinke smak extra gekregen als bonusje (ongeveer 1000 euro extra) dus daar is dat ding van gekocht. ik heb er dan niet zoveel materieels aan over gehouden, maar wel veel ervaring en inzicht in mijn smaak, en sound en feel.

sorry voor deze onderbreking :P mijn mening aangaande 'dudes' probleem heb ik al gepost.

Dude
22 april 2006, 09:54
Ik snap eigenlijk niet wat je probleem nu is met je solo volume. Mocht je dit niet al hebben, dan zou ik een equalizer aanschaffen met een db boost. Gewoon een Boss Ge-7 is daar al perfect voor.

Zo kan je je solo geluid boosten, en ook nog eens met bv een omgekeerde "V" setting wat meer eruit laten springen. Ik heb zelf voor mijn clean geluid een jcm 800 (2204) maar zelfs op relatief trieste volume settings (volume op 2) kan je met een Boss Ge-7 een heel eind komen, en klinkt het echt dik in orde.



maar je moet mij toch eens vertellen waarom dat nou juist niet lukt.

Als ik met mn boss Ge-7 dat omgekeerde V'tje probeer, dan krijg ik echt geen volume boost.

Mijn 800 geluid is master op 4 (hotplate op 12db) en preamp op 10.....

als ik die ge7 intrap krijg ik toch echt alleen maar meer gain hoor,

Helter Skelter
22 april 2006, 10:02
dat komt omdat je pre-amp gain te hoog staat, als je die op < 5 zet en je gaat boosten dan heb je wel een duidelijke volumeboost.

Als de 'pre-amp op 10' sound wil gebruiken zonder boost en er toch uit wil springen dan moet je het niet in volumeboost zoeken maar in de midboost, dit werkt net zo goed en is sowieso beter voor het totale bandgeluid. (hoe vaak zie je gitaristen niet de totale bandsound verkloten door grote volumeverschillen)

Dude
22 april 2006, 10:38
sja ik weet dat ik een volumeboost krijg wanneer ik de preamp op 5 of lager zet maar dan heb ik niet meer die lekkere slagsound die ik wil hebben snap je ??

Helter Skelter
22 april 2006, 10:48
sja ik weet dat ik een volumeboost krijg wanneer ik de preamp op 5 of lager zet maar dan heb ik niet meer die lekkere slagsound die ik wil hebben snap je ??

tja, de singlechannels staan niet bekend om hun veelzijdigheid...

als het de hele avond moet rocken doe ik het zo:

pre-amp op 10 en dan met de volumeknop van m'n gitaar de gain/volume regelen en met een GE-7 de mids boosten voor solo's

Als ik echt meer sounds nodig heb blijft de 800 thuis en gebruik ik een 6100 anniversary head, die moet je echt een keer checken...

tillens
22 april 2006, 11:18
Dudester, ik krijg bijna zin om gewoon richting schiedam te gaan en je te helpen dude want aan je gear ligt het echt niet...

Dude
22 april 2006, 11:50
haha thanks,

wellicht doe ik het verkeerd,

ik zal zo nog eens even goed gaan proberen en aan de hand daarvan te omschrijven wat nou niet lukt.


Ik denk dat ik bijvoorbeeld met die preamp op 5 en dan de tubescreamer zo afstellen dat het een fatsoenlijk scheur geluid wordt en vervolgens met die boss ge7 in de omgekeerde V haast wel een volume stoot moet krijgen.

ik post het over een uurtje of wat

Geronimo
22 april 2006, 15:25
Probeer toch eens een Triple Recto, een soort van jcm800 scheur en genoeg schakelopties. Handig ook die Solo-knop (soort van uber-master).
Aan de andere kant; het gezeik blijf je altijd houden, als je kritisch genoeg bent zal je nooit tevreden zijn. Er is altijd wat.

Dude
22 april 2006, 16:03
Ok ik ben effe 2 uurtjes aan het pielen geweest

Zal het effe simpel opschrijven

Als basis sound
marshall 2204

precense 7
bass 7
mids 4
treble 7
master 4
preamp 10

+

tubescreamer
level 10
gain 2 (of is het drive)

Vervolgens die boss GE7 in een omgekeerde V vannaf het midden en de level op 50%
Geen volume boost alleen maar meer gain,

Situatie 2

Als basis sound
marshall 2204

precense 7
bass 7
mids 4
treble 7
master 4
preamp 5

+

tubescreamer
level 10
gain 2 (of is het drive)

Vervolgens die boss GE7 in een omgekeerde V vannaf het midden en de level op 50%
Hele kleine volume boost en nog steeds meer gain
---------------


wat doe ik nou verkeerd dan ??

tillens
22 april 2006, 16:04
dude check je pm...

tillens
22 april 2006, 16:09
tip; haal die ge7 eruit.. die boost dus als een eq, en dus ook je gain... kortom meer brij denk ik zo. ik wil best een keer langskomen met de hydra boost, dan kan je die inprikken en het verschil horen...

gr peter

ps; zet de drive van de ts9 dicht, maar het level flink open.. tone op 1 uur...
en draai wat meer mid in je geluid, dan prik je ook beter door de mix.. .

Dude
22 april 2006, 16:11
thanks mate, en ook bedankt voor je aanbod en pm !!

ik ga dat morgen weer effe proberen en laat je dan wat weten ok ?

:hippie:

crrrN
22 april 2006, 16:55
Randall RM100, 20 kanalen ;))

AART
22 april 2006, 17:24
Randall RM100, 20 kanalen ;))


ff kanaal switchen, ben je paar min bezig :satisfie:

crrrN
23 april 2006, 11:00
Nou ja duurt ongeveer 30sec per wissel en dan kun je weer raggen. Maar je hebt gelijk ;]