PDA

View Full Version : welke versterker ->Marshall , H&K, Peavey, Yamaha???



zjobke
6 november 2002, 23:19
wil erg graag een nieuwe versterker aanschaffen. heb nu zo'n studie modelletje niks dus!!

Speel sinds kort in een bandje en we spelen allerlei soorten muziek. top40/pop/rock....speel zelf nog wel eens hardrock. (Het is de bedoeling dat ik ook met die versterker het podium op ga.)iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken ik zien namelijk door de bomen de versterkers niet meer. is zo'n marshall wat of zit ik er dan helemaal naast??

wil iemand me wat adviezen geven?
<edit>
ben vandaag naar muziekwinkel geweest heb wat verschillende versterkers onder de loep genomen....(hughes & Kettner Club Reverb, Marshall MG100-DFX, Peavey Bandid 112 ende Yamaha DG60 112). heeft iemand ervaring met één van deze wat zou je me aanraden. ben echt op zoek naar een alles kunner zeg maar.
</edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zjobke op 2002-11-07 18:51 ]</font>

Dude
7 november 2002, 08:35
transistor marshalls zuigen, ik heb een echte buizentop te koop een JCM600, mail me even ----censored----

Mithrandir
7 november 2002, 09:04
ik zou maar niet meteen die versterker van iamyou kopen, daar wil 'ie zo graag vanaf daar moet iets mis mee zijn :grin:.

Ik zou me wat beter gaan orienteren als ik jou was probeer er gewoon een hoop uit die in jouw budget vallen en laat je oren beslissen, neem eventueel iemand mee die er "verstand" van heeft. Pin je niet vast op een merk of op de persoonlijk mening van anderen, smaken verschillen dus een objectieve mening over een versterker zal op dit forum moeilijk te vinden zijn. Er zijn zo veel dingen om rekening mee te houden:

Buizen, Transistor of Modeling
Vermogen
Speelstijl
Combo of Top + Cab (en dan weer, wat voor een cab)
Budget
Je eigen smaak

Kortom, ga gewoon een hoop gitaar winkels in , test alles uit en beslis zelf.

Ic3gl0vE
7 november 2002, 23:16
NIET DE PEAVEY! die zuigt aarsch...

ik zou voor de H&amp;K gaan; clean is mooi warm, distortion is mooi, reverb is goed en de equalizer is actief (boost/cut +5/-5Db).

Bins
7 november 2002, 23:54
Koop 2e hands. Heb je 2x zoveel amp voor hetzelfde geld. En koop iets met een lekkere clean (vooral als het transistor is), dan kan je scheur altijd nog met een pedaaltje oplossen. Liever een mooie clean, met pedaalscheur dan matige clean met redelijke scheur. Zeker voor top 40 stuff.

*fluistert*
top 40/pop/rock, heel diverse stijlen. Wat dacht je van line 6? Of een Vox valvetronix, daar hoor ik niets dan lof over.

Timmer
8 november 2002, 10:04
Op 2002-11-07 23:54, schreef Bins:

*fluistert*
top 40/pop/rock, heel diverse stijlen. Wat dacht je van line 6? Of een Vox valvetronix, daar hoor ik niets dan lof over.


Die zijn wel meteen een slag duurder, niet? 2e hands moet je maar net het geluk hebben om er eentje te vinden.

Is dit niet wat ?? 2e hands h&amp;k tour reverb, is meteen wel een slag beter als die club reverb

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&amp;md=details&amp;id=4060

Laurens
8 november 2002, 20:45
ik heb een club reverb, ben er heel tevreden over, maar ik had ineens voor de tour reverb gegaan ( heeft een crunch-kanaal en meer volume ). de cleans/distortions zijn zoals eerder gezegd heel goed voor een transistorversterker. bij de distortion vind je ook een "voicing"-knop waarmee je kan "soundshapen" tussen een meer marshall-fender-vox-achtige klank. ik heb er vroeger regelmatig mee opgetreden en had heus wel genoeg power ( nooit moeten openzetten ), en vanaf dat je zaal groter wordt komt er toch een PA aan te pas ...
de yamaha kan ook niet slecht zijn, ik heb een DG-1000 voorversterker van yamaha en die geluiden zijn ook écht goed !
anyway, probeer zoveel mogelijk uit en tweedehands kopen indien mogelijk ( informeer je wel goed over het product uiteraard )
bye !

Bins
8 november 2002, 21:11
Voor dat geld mag je mijn Fender Ultra chorus ook wel kopen :smile: Maar ik heb nog een weekje nodig om te beslissen of ik em wel weg doe. Dan koop ik die jcm van meneer Vijfhuizen, is iedereen happy :grin: