PDA

View Full Version : beste plug and play amp ?



EpiCenturiesAWAy
19 april 2006, 21:36
Hallo!
Welke is volgens jullie de beste (high-gain) plug and play amp ?
Niet dat je een half uur moet draaien om een ietwat goed geluid te vinden maar na 5 minuten al een acceptabel geluid te hebben?

AART
19 april 2006, 21:37
Peavey 5150

BeKaaW
19 april 2006, 21:41
Engle Savage!

BLOK182
19 april 2006, 21:42
Peavey 5150 idd, dat ding heeft maar 1 sound:p Nee maar hij klinkt praktisch meteen goed! Engl Fireball vind ik ook prettig, lekker basic, doet het ook meteen.

SimonS
19 april 2006, 22:11
hoezo, gefrustreerd geraakt van je MarkIV? :seriousf:

Orpheo
19 april 2006, 22:13
jcm800 7890

Stitch
19 april 2006, 22:14
peavey 5150

Agent_Smith
19 april 2006, 22:24
Marshall.







(maar dat zal wel niet modern (lees:hi-gain) genoeg zijn)

Rude Perception
19 april 2006, 22:37
ach, zo min mogelijk knopjes. Elke simpele oefencombo. Het liefst alleen eq, volume en gain. Misschien een (gain)boost als tweede kanaal.

Wormaap
19 april 2006, 23:00
ENGL Fireball. Enorm simpele EQ en'n gainknop (OK, en nog 'deep' en 'bright' maar dat spreekt voor zich :P )

Matthias
19 april 2006, 23:49
Marshall, alles op 12 uur (behalve de volume dan :) )

klaar.

Negative K3 fan
19 april 2006, 23:50
cornford ritchie kotzen signature.

Thom TK
19 april 2006, 23:51
Orange...?

Agent_Smith
20 april 2006, 08:41
Marshall, alles op 12 uur (behalve de volume dan :) )

klaar.

Precies. Zo simpel is het.

Dude
20 april 2006, 09:01
marshall tsl serie....

simpeler kan het niet, ik heb gisteravond bij het oefenen weer een dik uur zitten pielen voor in de sound had die ik zocht uit mn koch top en marshall top samen door 1 speakerkast en uiteindelijk viel het weer compleet weg in de band


rukzooi

Nocki
20 april 2006, 09:05
Cube 30!!!



Ik ben toch wel beneiuwd naar de reden voor deze vraag!

ieme
20 april 2006, 17:30
vox ac30 brian may edition

EpiCenturiesAWAy
20 april 2006, 17:37
Cube 30!!!



Ik ben toch wel beneiuwd naar de reden voor deze vraag!

de reden zal je zelf al wel kunnen bedenken :p
Nu met m'n mark IV zit ik eindeloos te prullen aan het geluid en thuis klinkt het dan erg lekker maar op repetitie en live hoor ik mezelf niet en klinkt het erg dun.. En ik ben niet zo de man van altijd een half uur op voorhand te prullen om een goed geluid te hebben!

Outrage
20 april 2006, 17:48
Laney GH50 of 100 één kanaal.

Reel Big Fish
20 april 2006, 17:59
Behringer GMX 210 en

...


Marshall VS 100 :cooler:

Nocki
20 april 2006, 18:16
Ik kan je reactie wel begrijpen. ruilen met mn triaxis zul je vast neit willen :-)

mischien kan je voor de time being even de settings van de mesa site gebruiken met iets meer treble. dat zorgt al voor een heel goed geluid.

Nocki

Rwin
20 april 2006, 20:00
Ik ken geen enkele amp waar je geen fatsoenlijk geluid uit krijg na 5 minuten. Ok, je moet wel weten hoe de/een EQ werkt, maar dat heb je na een minuut wel door neem ik aan?

Gewoon, draaien tot ie goed is, en niet naar de knoppen-indicator kijken. Ook niet steeds 1 mm draaien in het begin, maar gewoon met steeds + of - 25% werken, en dat steeds halveren. Uiteindelijk kom je dan, na een minuut of 2 a 3, toch nog uit op 1mm werk, maar dan heb je toch een fatsoenlijk geluid.

Vereiste is natuurlijk wel dat je weet wat voor een geluid je zoekt. :)

ff rellen:
Ik denk, over het algemeen, dat als je langer aan het draaien bent dan 10 minuten, dat je die tijd beter in je "vingers/gitaarspel" kan steken dan in het draaien aan je amp.

guitartub
20 april 2006, 21:12
cornford ritchie kotzen signature.

Richie Kotzen,
speelt waanzinnig gitaar en zingt daar ook lekker bij, TE GEEEEEK!!!
Heb m een paar jaren geleden op het NSJ te DH over MARSHALL zien en horen spelen.

BartT5R
20 april 2006, 21:46
5150 zonder twijfel

Negative K3 fan
20 april 2006, 21:46
Richie Kotzen,
speelt waanzinnig gitaar en zingt daar ook lekker bij, TE GEEEEEK!!!
Heb m een paar jaren geleden op het NSJ te DH over MARSHALL zien en horen spelen.

ik ken hem vooral omdat ie zo'n geweldige gitaartoon heeft, check dit filmpje maar eens (veel meer ken ik eigenlijk ook niet van hem :D) http://www.youtube.com/watch?v=9xgs9jOZzcQ&search=richie%20kotzen

guitartub
21 april 2006, 19:48
ik ken hem vooral omdat ie zo'n geweldige gitaartoon heeft, check dit filmpje maar eens (veel meer ken ik eigenlijk ook niet van hem :D) http://www.youtube.com/watch?v=9xgs9jOZzcQ&search=richie%20kotzen

OKAY TNX,
Ik ken zelf al wel wat meer van hem, o.a. met (ik meen) Greg Howe (OOEEMPHHH) en op het NSJ speelde hij met Stanley Clarke, (VERTU) iets totaal anders, wat de grote klasse van deze man alleen maar bevestigd.
Maar het maakt voor de gitaristen van deze klasse niet meer uit waar ze op en over spelen, ze klinken altijd SUPERRRRRR!!!

En als we het over gitaartoon hebben, wat vind je van Andy Timmons?

AART
21 april 2006, 19:54
Ik ken geen enkele amp waar je geen fatsoenlijk geluid uit krijg na 5 minuten. Ok, je moet wel weten hoe de/een EQ werkt, maar dat heb je na een minuut wel door neem ik aan?

Gewoon, draaien tot ie goed is, en niet naar de knoppen-indicator kijken. Ook niet steeds 1 mm draaien in het begin, maar gewoon met steeds + of - 25% werken, en dat steeds halveren. Uiteindelijk kom je dan, na een minuut of 2 a 3, toch nog uit op 1mm werk, maar dan heb je toch een fatsoenlijk geluid.

Vereiste is natuurlijk wel dat je weet wat voor een geluid je zoekt. :)

ff rellen:
Ik denk, over het algemeen, dat als je langer aan het draaien bent dan 10 minuten, dat je die tijd beter in je "vingers/gitaarspel" kan steken dan in het draaien aan je amp.


Jij kent de Mark IV niet? :D

De klankregeling van dat ding is heel anders dan normale amps.
Je bepaalt meer hoe de distortion klinkt met de 'normale' klankregeling en daarna maak je dat af met de Grafische EQ.

de bas bijvoorbeeld: boven de 3 op lead is ie onbruikbaar, maar later boost je de bas juist weer met de Grafische EQ.

jacky
21 april 2006, 23:01
Dump de boogie (zijn zwitserse zakmessen en lastig in te stellen als je er niet voor hebt gestudeerd) en koop een koch of een marshall of een of een maar geen boogie als je niet van knoppen draaien houd is dat de amp om links te laten liggen

Vind ze trouwens allemaal te middy


Behalve dan de tremOverb die is wel te pruimen als fender man

Tristan
21 april 2006, 23:24
Misschien een open deur, maar eigenlijk alle eenkanaalsbuizenamps en dan natuurlijk een eenkanaalsbuizenamp waar een sound uitkomt die je aanspreekt welteverstaan...
Voor mij (tot nu toe): Marshall 2061X, 1974X, JCM 800 (eenkanaals),
Matchless Lightning/Nighthawk/HC30, Vox AC30CCH

Boogies zijn misschien wel de moeilijkst in te stellen versterkers inderdaad... en komen naar mijn idee ook te weinig door de mix, te veel laag midden, te veel compressie, te indirect, te weinig hoog midden en prik...
Misschien kan je het er allemaal wel indraaien, maar hoe: ik zou het niet weten, wat ik wel weet is dat er qua sound volgens mij niets boven
(low gain) eenkanaalsamps gaat, super direct, megaballen...

AART
21 april 2006, 23:30
Misschien een open deur, maar eigenlijk alle eenkanaalsbuizenamps en dan natuurlijk een eenkanaalsbuizenamp waar een sound uitkomt die je aanspreekt welteverstaan...
Voor mij (tot nu toe): Marshall 2061X, 1974X, JCM 800 (eenkanaals),
Matchless Lightning/Nighthawk/HC30, Vox AC30CCH

Boogies zijn misschien wel de moeilijkst in te stellen versterkers inderdaad... en komen naar mijn idee ook te weinig door de mix, te veel laag midden, te veel compressie, te indirect, te weinig hoog midden en prik...
Misschien kan je het er allemaal wel indraaien, maar hoe: ik zou het niet weten, wat ik wel weet is dat er qua sound volgens mij niets boven
(low gain) eenkanaalsamps gaat, super direct, megaballen...

jij hebt het nu ook niet over de mark IV.

Midden zat, prikt erg goed door de mix, ballen zat.

De recto heeft daarentegen vaak wel last van die kwalen die jij opnoemt.

recto's zijn allemaal boogie's, mara niet alle boogie's zijn recto's...

bovendien zoekt epicenturies geen low gain amp.

als hij een simpel in te stellen amp wil die kan doen wat hij wil moet ie ene 5150, crate blue voodoo of ENGL powerball oid hebben.

Tristan
21 april 2006, 23:51
jij hebt het nu ook niet over de mark IV.

Midden zat, prikt erg goed door de mix, ballen zat.

De recto heeft daarentegen vaak wel last van die kwalen die jij opnoemt.

recto's zijn allemaal boogie's, mara niet alle boogie's zijn recto's...

bovendien zoekt epicenturies geen low gain amp.

als hij een simpel in te stellen amp wil die kan doen wat hij wil moet ie ene 5150, crate blue voodoo of ENGL powerball oid hebben.

Ik weet niet welke muziekstijl hij speelt, dus...
Wat betreft die Mark4 ben ik het niet met je eens hoor, want die klinkt net zo indirect als elke andere Boogie, die Recto's zijn inderdaad echt helemaal het toppunt: daar krijg je geen fatsoenlijke solosound uit waarschijnlijk, veel te gecompressed, maar die Mark4 compresst mij nog steeds teveel en blijft altijd een beetje dozig klinken... De Mark1 en Mark2 zijn wat mij betreft de enige twee Boogies die in de buurt komen van de directe sound en de ballen die ik bedoelde te omschrijven... (ik ben ook een low gain head, dus dat verklaart misschien wel wat...)
Bovendien is de Boogie Mark4 waarschijnlijk een van de aller, allermoeilijkste amps om in te stellen... Hoeveel knopjes/schakelaartjes en bliepjes zitten daar wel niet op?

Orpheo
22 april 2006, 05:06
Ik weet niet welke muziekstijl hij speelt, dus...
Wat betreft die Mark4 ben ik het niet met je eens hoor, want die klinkt net zo indirect als elke andere Boogie, die Recto's zijn inderdaad echt helemaal het toppunt: daar krijg je geen fatsoenlijke solosound uit waarschijnlijk, veel te gecompressed, maar die Mark4 compresst mij nog steeds teveel en blijft altijd een beetje dozig klinken... De Mark1 en Mark2 zijn wat mij betreft de enige twee Boogies die in de buurt komen van de directe sound en de ballen die ik bedoelde te omschrijven... (ik ben ook een low gain head, dus dat verklaart misschien wel wat...)
Bovendien is de Boogie Mark4 waarschijnlijk een van de aller, allermoeilijkste amps om in te stellen... Hoeveel knopjes/schakelaartjes en bliepjes zitten daar wel niet op?

je spreekt jezelf tegen kerel. de mark1 en mark2 zitten IN de mark4....

Kaboemba
22 april 2006, 07:49
Simpel de Tech trademark 60, hij heb veel verschillende instellingen maar elk daarvan klinkt geweldig.
Hij is licht, handelbaar en zal je zeer verrassen.
Fuck ik wil er gewoon weer 1.
Ik zeg niet dat hij alle dure buizenbakken omver speelt maar de combinatie van prijs handelbaarheid en geluid verslaat ze allemaal. ALLEMAAL.

gerrekat
22 april 2006, 08:04
ENGL Fireball/Powerball

Nocki
22 april 2006, 08:15
Ik snap niet dat jullie zo zeuren over de mark 4.

Even een de nieuwste software update downloaden van de mesa site en de software voor het instellen. geen probleem!

NOcki

Michael AE
22 april 2006, 09:01
je spreekt jezelf tegen kerel. de mark1 en mark2 zitten IN de mark4....

Hahahaha! Droom lekker verder. Wat een onzin kraam jij altijd uit, zeg.

Michael AE
22 april 2006, 09:03
Makkelijkste hi-gainer is de Ubershall, imo.

Meestal bij repetities (en een enkel optreden) liet ik de knoppen gewoon staan waar ze stonden. 1 van de weinige amps die goed klinkt op elke stand.

AART
22 april 2006, 10:17
Ik weet niet welke muziekstijl hij speelt, dus...
Wat betreft die Mark4 ben ik het niet met je eens hoor, want die klinkt net zo indirect als elke andere Boogie, die Recto's zijn inderdaad echt helemaal het toppunt: daar krijg je geen fatsoenlijke solosound uit waarschijnlijk, veel te gecompressed, maar die Mark4 compresst mij nog steeds teveel en blijft altijd een beetje dozig klinken... De Mark1 en Mark2 zijn wat mij betreft de enige twee Boogies die in de buurt komen van de directe sound en de ballen die ik bedoelde te omschrijven... (ik ben ook een low gain head, dus dat verklaart misschien wel wat...)
Bovendien is de Boogie Mark4 waarschijnlijk een van de aller, allermoeilijkste amps om in te stellen... Hoeveel knopjes/schakelaartjes en bliepjes zitten daar wel niet op?


Hmm, Clean van de Mark I lijkt erg op die van de Mark IV.

Maar de Mark IV is beter geschikt voor het zware werk IMO.
maar Metallica, Petrucci en veel meer artiesten speelden op hun beste albums op die dingen, en dozig en niet direct zjn ze zeker niet.

Hij heeft 45 schakelaars en knoppen etc, maar ik gebruik alleen clean en lead kanaal, crunch bijna nooit.

EpiCenturiesAWAy
22 april 2006, 10:25
Makkelijkste hi-gainer is de Ubershall, imo.

Meestal bij repetities (en een enkel optreden) liet ik de knoppen gewoon staan waar ze stonden. 1 van de weinige amps die goed klinkt op elke stand.
Hier heb ik al eens naar gekeken, maar die prijs he :s
De soundclips klinken al zeker HEEL erg lekker naar mijn mening !
Ik heb ze ook live gehoord bij coheed and cambria op pukkelpop, ook zeer lekker!

Dude
22 april 2006, 10:28
ik ken hem vooral omdat ie zo'n geweldige gitaartoon heeft, check dit filmpje maar eens (veel meer ken ik eigenlijk ook niet van hem :D) http://www.youtube.com/watch?v=9xgs9jOZzcQ&search=richie%20kotzen

damn man...

inderdaad ERG lekkere sound,

ik zie een plexi staan en 2 moderne marshalls klopt dat ?

Dude
22 april 2006, 10:33
:eek: :eek: :eek: :eek:


What The Fuck (http://www.youtube.com/watch?v=xqfI-m4jbUM&search=richie%20kotzen)

Orpheo
22 april 2006, 11:57
Hahahaha! Droom lekker verder. Wat een onzin kraam jij altijd uit, zeg.

dan ben jij echt niet goed ingelicht kerel. lead kanaal is kopie van de mark 2c+ en R1 is kopie van de mark 1.

Negative K3 fan
22 april 2006, 12:00
dan ben jij echt niet goed ingelicht kerel. lead kanaal is kopie van de mark 2c+ en R1 is kopie van de mark 1.

whatever man

Negative K3 fan
22 april 2006, 12:04
:eek: :eek: :eek: :eek:


What The Fuck (http://www.youtube.com/watch?v=xqfI-m4jbUM&search=richie%20kotzen)

erg modebewust die kerel en hier is zn toon om te huilen... doe mij dat andere filmpje maar.

in dat filmpje staan idd meerdere marshalls, maar zijn 'main' amp was geloof ik een gemodificeerde marshall. Tegenwoordig heeft hij zijn signature cornford versterker, heel rechtoe reachtaan, waarschijnlijk veel t000n maar ook veel euro's

Michael AE
22 april 2006, 12:40
dan ben jij echt niet goed ingelicht kerel. lead kanaal is kopie van de mark 2c+ en R1 is kopie van de mark 1.

Ik heb een MKIIC en ik heb een MKIII gehad, en bovendien heeft een kennis van me een MKIV en een MKIIC+. Ik heb ze alle vier naast elkaar gehad en ze lijken totaal niet op elkaar. Intern in de verste verte niet, zelfs.

Ik denk dus eerder dat JIJ niet goed ingelicht bent. Ik durf zelfs te stellen dat je volgens mij gewoon maar wat nakraamt wat je op internet gelezen hebt.

No offence, maar ik lees wel vaker posts van jou die lijken te zijn gebaseerd op kul.

EpiCenturiesAWAy
22 april 2006, 13:01
Oké dudes, nu effe on topic :p
Dus algemene conclusie:
-PEAVEY 5150/6560
-ENGL fireball/Powerball
-Laney GHL 50/100
-Marshall..
-Bogner ubershall (hoewel die gruwelijk duur is..)

Dude
22 april 2006, 13:38
[QUOTE=EpiCenturiesAWAy]-Marshall..
QUOTE]


marshall dsl/tsl volgens mij toch ?

Mitch
22 april 2006, 13:46
je spreekt jezelf tegen kerel. de mark1 en mark2 zitten IN de mark4....

In de Vetta zitten ze allemaal, nóg beter ! :seriousf:

AART
22 april 2006, 13:57
Ik heb een MKIIC en ik heb een MKIII gehad, en bovendien heeft een kennis van me een MKIV en een MKIIC+. Ik heb ze alle vier naast elkaar gehad en ze lijken totaal niet op elkaar. Intern in de verste verte niet, zelfs.

Ik denk dus eerder dat JIJ niet goed ingelicht bent. Ik durf zelfs te stellen dat je volgens mij gewoon maar wat nakraamt wat je op internet gelezen hebt.

No offence, maar ik lees wel vaker posts van jou die lijken te zijn gebaseerd op kul.

In de Mark IV A is het lead kanaal in de pre-amp WEL exact hetzelfde als het lead kanaal van de IIC+ als je Lead pull, drive pull en presence pull gebruikt, staat zelfs in de oude handleiding.

Hij klinkt idd iets anders omdat de eindtrap anders is, maar als je de eindtrap op triode, simul en harmonics zet komt ie heel dicht in de buurt qua sound. Maar de Mark IV klinkt door de eindtrap(zeker op pentode stand) aggresiever en is iets strakker.

Clean is gebasseer op Mark I clean kanaal, lijkt er ook heeeel erg op, een paar kleine aanpassingen, crunch kanaal is gebasseerd op crunch van de Mark III, ook met enkele aanpassingen.

Heb je een latere Mark IV(B, of C, vanaf '92-'93) dan is het lead kanaal ook iets aangepast en is het achterpaneel iets herzien(fx loop anders, slave weg etc.), bovendien is ie iets vloeiender qua sound.

waarom zien ze er intern dan niet hetzelfde uit? lijkt me logisch....

oftewel, orpheo heeft gedeeltelijk gelijk, maar de eindtrap van de Mark IV is vrij nieuw vergeleken met de oude boogie's, en daar zit het meeste verschil in sound.

De eindtrap van de 2:90 is ongeveer hetzelfde.

Tristan
22 april 2006, 14:26
Ik weet het niet hoor... De Mark 1 is in principe geen channel switching bak, daarom klinkt hij waarschijnlijk zo goed. De Mark 2 zijn volgens mij allemaal wel channel swiching bakken, maar die heeft ook wel wat qua sound vind ik, maar die Mark 4 klinkt echt verre van direct hoor, heel zoemerig en dat crunch kanaal vind ik echt helemaal ruk... Je kan geen vette overdrive uit de meeste Boogies (die ik ken) halen, behalve dan uit de Mark1 en soms uit de Mark2... Het is allemaal gewoon meer gebaseerd op veel gain en dat verneukt meestal gewoon je dynamiek.
Als je graag met veel gain speelt, dan is dat natuurlijk prima, maar eigenlijk verlies je dan enorm veel toon en dynamiek... en dat merk je als je zo'n amp op lage gain standen gaat gebruiken...

Punkrockerke
22 april 2006, 14:52
-Marshall..


marshall dsl/tsl volgens mij toch ?

De DSL weet ik niet goed, maar m'n TSL vond ik toch niet echt makkelijk om af te stellen. Ik zat regelmatig aan al die knopjes te draaien.
Zeker als ik em vergelijk met m'n huidige Soldano, daar moet je al extreme settings op toepassen als je er een slecht geluid wil uithalen, deze klinkt namelijk altijd wel meer dan redelijk (en met wat tweaken fanatastisch :p).

AART
22 april 2006, 15:01
Ik weet het niet hoor... De Mark 1 is in principe geen channel switching bak, daarom klinkt hij waarschijnlijk zo goed. De Mark 2 zijn volgens mij allemaal wel channel swiching bakken, maar die heeft ook wel wat qua sound vind ik, maar die Mark 4 klinkt echt verre van direct hoor, heel zoemerig en dat crunch kanaal vind ik echt helemaal ruk... Je kan geen vette overdrive uit de meeste Boogies (die ik ken) halen, behalve dan uit de Mark1 en soms uit de Mark2... Het is allemaal gewoon meer gebaseerd op veel gain en dat verneukt meestal gewoon je dynamiek.
Als je graag met veel gain speelt, dan is dat natuurlijk prima, maar eigenlijk verlies je dan enorm veel toon en dynamiek... en dat merk je als je zo'n amp op lage gain standen gaat gebruiken...

Ja, ik geef toe, dat crunch kanaal is totaal niet marshalla chtig, vind het zelf ook niet fijn, mar sommige mensen krijgen er leuke osunds uit.

Maar jij vind dat bakken die channel switching hebben direct kut?
das beetje krom he.
Maar de Mark IV is ook niet gemaakt op lichte overdrive, daar koop je een oude Marshall voor, een boogie koop je voor eel Gain, als je dat nou direct had gemeld.
Betekend niet dat het een kutamp is, maar gewoon niet jouw amp. Ik Ga een oude Marshall ook niet afzeiken omdat ik er geen High Gain sounds uit krijg...

Michael AE
22 april 2006, 15:24
In de Mark IV A is het lead kanaal in de pre-amp WEL exact hetzelfde als het lead kanaal van de IIC+ als je Lead pull, drive pull en presence pull gebruikt, staat zelfs in de oude handleiding.

Hij klinkt idd iets anders omdat de eindtrap anders is, maar als je de eindtrap op triode, simul en harmonics zet komt ie heel dicht in de buurt qua sound. Maar de Mark IV klinkt door de eindtrap(zeker op pentode stand) aggresiever en is iets strakker.

Clean is gebasseer op Mark I clean kanaal, lijkt er ook heeeel erg op, een paar kleine aanpassingen, crunch kanaal is gebasseerd op crunch van de Mark III, ook met enkele aanpassingen.

Heb je een latere Mark IV(B, of C, vanaf '92-'93) dan is het lead kanaal ook iets aangepast en is het achterpaneel iets herzien(fx loop anders, slave weg etc.), bovendien is ie iets vloeiender qua sound.

waarom zien ze er intern dan niet hetzelfde uit? lijkt me logisch....

oftewel, orpheo heeft gedeeltelijk gelijk, maar de eindtrap van de Mark IV is vrij nieuw vergeleken met de oude boogie's, en daar zit het meeste verschil in sound.

De eindtrap van de 2:90 is ongeveer hetzelfde.

Er staat ook in de handleiding van de TriAxis dat LD2yellow en LD2red hetzelfde zijn als respectievelijk de MKIIC en de MKIII. Ik heb een TriAxis gehad, en dat is dus gewoon onzin. Misschien is het er van afgeleid, maar ik heb het allemaal gehoord, en het is gewoon niet waar. Zelfs de Quad klinkt over de eindtrap van een MKIII of MKIIC+ gewoon anders.

Heb jij wel eens een MKIIC+ en een MKIV naast elkaar gehoord?

Trouwens, ik heb zelfs wel eens een MKIV over een MKIIC/MKIIC+ eindtrap gehoord. Klinkt gewoon verschillend.

tillens
22 april 2006, 16:10
Mooi dit soort discussies. moet ik altijd denken aan een studiotechnicus die zegt, hey iedereen heeft verschillende oren en wat bij de een goed klinkt kan bij de ander overkomen als een totale desinteresse voor geluid...

Tristan
22 april 2006, 16:32
Ja, ik geef toe, dat crunch kanaal is totaal niet marshalla chtig, vind het zelf ook niet fijn, mar sommige mensen krijgen er leuke osunds uit.

Maar jij vind dat bakken die channel switching hebben direct kut?
das beetje krom he.
Maar de Mark IV is ook niet gemaakt op lichte overdrive, daar koop je een oude Marshall voor, een boogie koop je voor eel Gain, als je dat nou direct had gemeld.
Betekend niet dat het een kutamp is, maar gewoon niet jouw amp. Ik Ga een oude Marshall ook niet afzeiken omdat ik er geen High Gain sounds uit krijg...

Nee hoor, ik vind niet alle channel switching amps slecht, maar wel minder goed dan non channel switching amps, zelfs de Hook (die ik erg goed vind)...
De meeste Boogies vind ik wel kut, het is gewoon een smaak ding, maar voor mij is het gewoon te dozig en komt het dus niet genoeg door de mix, zelfs voor een high gain bak... Dus ik bedoel te zeggen, van de high gain bakken die er zijn vind ik Mesa/Boogie een van de merken met de meest gecompresst klinkende amps...

AART
22 april 2006, 17:27
Dus ik bedoel te zeggen, van de high gain bakken die er zijn vind ik Mesa/Boogie een van de merken met de meest gecompresst klinkende amps...



hey iedereen heeft verschillende oren en wat bij de een goed klinkt kan bij de ander overkomen als een totale desinteresse voor geluid...


Ik hou zo van dat gecompresste geluid, heerlijk, samen met die grom... :)

AART
22 april 2006, 17:29
Er staat ook in de handleiding van de TriAxis dat LD2yellow en LD2red hetzelfde zijn als respectievelijk de MKIIC en de MKIII. Ik heb een TriAxis gehad, en dat is dus gewoon onzin. Misschien is het er van afgeleid, maar ik heb het allemaal gehoord, en het is gewoon niet waar. Zelfs de Quad klinkt over de eindtrap van een MKIII of MKIIC+ gewoon anders.

Heb jij wel eens een MKIIC+ en een MKIV naast elkaar gehoord?

Trouwens, ik heb zelfs wel eens een MKIV over een MKIIC/MKIIC+ eindtrap gehoord. Klinkt gewoon verschillend.

nee, ik heb ze niet naast elkaar gehoord, alleen los.
Ja, ze klinken anders, dat zeg ik ook, maar de mark IV heeft 20.000 keer meer schakelopties dan zo'n IIC+, je moet hem dus ook nog eens exact hetzelfde zetten, dan nog buizen, trafo's(Mark IV heeft andere) etc etc etc...

Het schema is wel hetzelfde...
Dat zegt nog niet dat het geluid hetzelfde is, ik wilde alleen zeggen dat Orpheo niet totale onzin verkoopt zoals jij zegt.


:chicken: om eerlijk te zijn, ik vind een Mark IV lekkerder klinekn dan de IIC+, die pentode stand is zoveel beter....... :chicken:

morris
22 april 2006, 17:34
plug & play?

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/Naylor.jpg

:sssh::sssh::sssh:

provisus
22 april 2006, 17:56
Mesa Boogie - Road king hehehe : P ;)
(heeeeeeeeeeel erg veel knopjes)

AART
22 april 2006, 18:21
Mesa Boogie - Road king hehehe : P ;)
(heeeeeeeeeeel erg veel knopjes)


maar makkelijk in te stellen.....

AART
22 april 2006, 18:22
plug & play?

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/Naylor.jpg

:sssh:



Patser :soul:

gerrekat
22 april 2006, 20:04
Hoe lekker ik mijn Mark III ook vond klinken makkelijk plug & play amps zijn Mesa's gewoon niet!

Orpheo
22 april 2006, 20:32
Hoe lekker ik mijn Mark III ook vond klinken makkelijk plug & play amps zijn Mesa's gewoon niet!

ben t eens met je eens. raar maar waar; ik vond de sovereign een lekkere plug n play amp.

drap
22 april 2006, 20:37
Ik lees hier driekwart buizenversterkers. Een buizenversterker is toch sowieso niet een plug & play versterker gezien de opwarmtijd van de buizen?
Ik zeg Marshall AVT, Roland Cube, Line6 flextone of spider, Vox Valvetronix en nog wel wat meer betere transistorversterkers voor high gain

turboblues
22 april 2006, 22:23
de reden zal je zelf al wel kunnen bedenken :p
Nu met m'n mark IV zit ik eindeloos te prullen aan het geluid en thuis klinkt het dan erg lekker maar op repetitie en live hoor ik mezelf niet en klinkt het erg dun.. En ik ben niet zo de man van altijd een half uur op voorhand te prullen om een goed geluid te hebben!Da's eigenlijk typisch, op slaapkamergeluidsniveau klinken de meeste versterkers wel goed, maar in een bandsituatie is het toch iets anders (bijvoorbeeld koekendoosgeluid uit combo bij hoge volumes, of gewoon te weinig vette middens om door de mix te "cutten"

Nocki
22 april 2006, 22:44
Een hele topic over hoe een Mesa Mark IV is. Ik heb mezelf altijd zeer goed g ehoor door de mix met mn MArk IV. en ja ik meost er aan draaien en ik kon het geluid helemaal naar de knoppen draaien. maar zoals bij elke amp kan je ook zorgen dat je je geluid zo draait dat ie in de band heerlijk klinkt. thuis klinkt tie dan vaak wat minder. Mesa's hebben een eigen geluid en niet iedereen houdt er van...
Ik ben er helemaal verzot van en vind het ook super dat ik heel veel geluiden er uit kan halen en dat de amp met me mee is gegroeid. als je dat zoekt in een amp is tie geweldig. zoek je 1 kanaal met net wat meer of minder treble, bas of mid dan zal mesa nooit je ding zijn.

Nocki

Tristan
23 april 2006, 01:36
plug & play?

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/Naylor.jpg

:sssh::sssh::sssh:

Wanneer gaan we hem eens in actie horen!
Ik sta te popelen...

Dude
23 april 2006, 10:53
@ Morris

das een verekte mooi ampje om te zien zeg !!

zal vast al wel ergens iets over staan maar vertel eens ??

EpiCenturiesAWAy
23 april 2006, 13:00
@MORRIS:

Hij ziet er in ieder geval al cool uit! :p
Maar wat doet hij ? Rock ? blues?

vinni
23 april 2006, 13:08
Orange...?


Zeker weten.....de Rockerverb 50 !

Vinni

EpiCenturiesAWAy
23 april 2006, 13:18
Zeker weten.....de Rockerverb 50 !

Vinni
En kan je daar een beetje goede high-gain sounds uit halen ?
Ik heb ze wel al gezien bij sommige van m'n 'favoriete' bands maar ik dacht dat dit gewoon ROCK amps waren ?

BLOK182
23 april 2006, 13:29
VHT Deliverance vind ik ook heerlijk. Makkelijke amp, maar wat een gave rocksound en wat een power!

Tristan
23 april 2006, 13:32
Zeker weten.....de Rockerverb 50 !

Vinni

-1: compresst ook als de nete...
High gain kan je er overigens best wel uithalen...

AART
23 april 2006, 14:30
-1: compresst ook als de nete...
High gain kan je er overigens best wel uithalen...


sommige mensen vinden dat misschien lekker?

daar al eens aan gedacht?

AART
23 april 2006, 14:30
VHT Deliverance vind ik ook heerlijk. Makkelijke amp, maar wat een gave rocksound en wat een power!


en dan die prijs... :satisfie:

gerrekat
23 april 2006, 14:32
VHT Deliverance vind ik ook heerlijk. Makkelijke amp, maar wat een gave rocksound en wat een power!


Oh en de Splawn Quickrod die vind ik nog beter klinken dan de VHT.

Negative K3 fan
23 april 2006, 14:34
VHT Deliverance vind ik ook heerlijk. Makkelijke amp, maar wat een gave rocksound en wat een power!

die MEOT ik eigenlijk nog een keertje spelen

EpiCenturiesAWAy
23 april 2006, 16:53
Waar is vHT te testen in blegië ?

casper innosence
23 april 2006, 16:58
Oh en de Splawn Quickrod die vind ik nog beter klinken dan de VHT. Is splawn ook te testen in Nederland? lees er op et esp forum nog wel es leuke dingen over. De VHT Deliverance wil ik binnenkort ook es testen..

AART
23 april 2006, 17:12
VHT is te krijgen in nederlands brabant, jukebox in boekel, das dichtste bij voor de belgen.


Maar VHT is stervensduur.

Maar als je dan toch VHT's gat testen, test dan zeker de Ultralead met grafische Eq ook.
Das pas ene beest.

morris
23 april 2006, 21:33
@ Morris

das een verekte mooi ampje om te zien zeg !!

zal vast al wel ergens iets over staan maar vertel eens ??

Da Naylor is een "classic" gerichte amp in de stijl van OD100. Hij doet sounds a la bassman en hot rod plexi, supervet en retestrak. Met een booster/od ervoor waanzinnig.

pappa is blij ;-)

Morris