PDA

View Full Version : [Bluescontest] Joris Bos



JorisBos
19 april 2006, 20:29
Allo,

Hieronder mijn bijdrage (omdat je het zo aardig vroeg Bouke :P) Track in 1 keer ingespeeld zonder edits, daardoor op sommige plekken wat slordig. Misschien doen we em nog een keer ;)

Benieuwd naar jullie reacties

www.jorisbos.nl/songs/bluescontest.mp3

Voor degene die de vorige versie al gehoord hebben, ff op F5 drukken als de mp3 begint te lopen.

Ik neem een optie op de "Onerr Cry'in wah", lijkt me een geweldig ding!

Bouke
20 april 2006, 13:41
Hey Joris,

Tof dat je ook meedoet. Ik hoop dat alle bluezers van het forum een stukkie neerzetten.

Lekker gespeeld weer, klinkt top!

Bouke

BluesMaster
21 april 2006, 19:55
Nice sound you got there (Tele I assume?). But most of it is just cliche blues wanking like mine is cliche hardrock wanking, lol.

aad
21 april 2006, 20:11
Nou ja Bouke zei tegen Jay-P: "kijk, zo moet het!"
Ik zeg tegen jou: "zo kan het ook!"

meul
21 april 2006, 20:37
inderdaad mooie sound! klinkt heel authentiek en heavy, leuk!

gr,
jan

Bouke
21 april 2006, 21:03
Nou ja Bouke zei tegen Jay-P: "kijk, zo moet het!"
Ik zeg tegen jou: "zo kan het ook!"

Hehehe, ik heb Joris inimddels al zo veel veren in his royal butt gestopt, hij kan waarschijnlijk al vliegen :D

Joris zijn stijl spreekt me altijd erg aan, heel makkelijk, met lekkere knallen en mooie noten. Hebben we het al over de vibrato gehad? :D

Cool man!

Tip: Ga hem eens live aanschouwen, dan ben je verkocht. Check z'n site (http://jeebee.net) voor de data. Op 12 augustus kun je ons allebei op een festival zien. Ook leuk!

Bouke

JorisBos
21 april 2006, 21:50
Nou ja Bouke zei tegen Jay-P: "kijk, zo moet het!"
Ik zeg tegen jou: "zo kan het ook!"

Thx Aad!

Persoonlijk vind ik een minuut iets aan de korte kant. Ik heb nog een andere versie die ik denk ik uiteindelijk ga gebruiken voor de contest...

@Bluesmaster; You can have your own opinion and you might be right about the licks.

@Bouke: Zelluf!

aad
21 april 2006, 23:11
Thx Aad!

Persoonlijk vind ik een minuut iets aan de korte kant. Ik heb nog een andere versie die ik denk ik uiteindelijk ga gebruiken voor de contest...

@Bluesmaster; You can have your own opinion and you might be right about the licks.



Tsja het is een eis bij deze contest he? 1 minuut? Ja kort, erg kort.
Ik vind het persoonlijk juist wel een uitdaging om binnen die ene minuut toch iets knaps (lees: "met inhoud") neer te zetten. Bouke zei al dat hij niet echt van dit soort blues is.
Nou ik denk/vind dat ik er zelf niet veel van terechtbreng, maar ik probeer wel een "feel" te krijgen. Ik heb altijd al iets tegen de meeste blues gehad (gaapneigingen zeg maar) onterecht natuurlijk want er zijn er zat die ik wel mooi vind. Het is de "feel".

@ Bleusmaster: Sorry, you are fast and technical, but of all the 300,000 notes you managed to press into 1 minute I didn't like even 1. I didn't get the time to cath it.

JorisBos
21 april 2006, 23:23
Uiteindelijke versie :)

Iets meer tevreden over, iets minder standaard licks... Op het laatste stuk belde de buren aan of het wat zachter kon. haha.

www.jorisbos.nl/songs/bluescontest.mp3

oude versie is te vinden onder www.jorisbos.nl/songs/bluescontestold.mp3

Eensch? Of toch die andere :P

nopster
22 april 2006, 01:08
Ik zal maar meteen zeggen dat het moeilijk kiezen is. :)
Het begin en de opbouw vh laatste deel van je 2de versie vind ik mooier.
Maar het tussenstuk vd 2de vind ik dan weer interressanter...
Je geluid op de 2de versie komt precies wat feller door ook, mss omdat je harder speelde toen je opnam? Beide stukjes zijn met veel gevoel gespeeld, en dat maakt het er niet makkelijker op om te kiezen. Goed gedaan.

aad
22 april 2006, 23:43
Uiteindelijke versie :)

Iets meer tevreden over, iets minder standaard licks... Op het laatste stuk belde de buren aan of het wat zachter kon. haha.

www.jorisbos.nl/songs/bluescontest.mp3 (http://www.jorisbos.nl/songs/bluescontest.mp3)

oude versie is te vinden onder www.jorisbos.nl/songs/bluescontestold.mp3 (http://www.jorisbos.nl/songs/bluescontestold.mp3)

Eensch? Of toch die andere :P

Absoluut die andere, die eerste voor mij dus. Ontegenzeggelijk heb je er aan gewerkt. Dat is goed te horen, maar persoonlijk vind ik dat je in de tweede versie niet zoveel "opbouw" hebt als in de eerste versie. Die vind ik melodieuzer beginnen en opklimmen naar een climax die op mij "echter" (meer uit het hart) overkomt dan in de tweede.
Ik luister nu eerst naar de tweede versie voor de 2e keer:
Na de eerste 20 sec weet ik het al. In de tweede versie begin je niet subtiel zoals in de eerste. Dat is het. Ik mis eigenlijk jouw aparte subtiele behandeling van de snaren die wel in de eerste zitten.

Ook al klinkt het volgens iemand allemaal naar cliche licks, toch weet je met dit spel mij wel te boeien (binnen het kader van deze bluescontest dan he).

JorisBos
23 april 2006, 17:58
Na het terugluisteren ben ik het met je eens Aad. Het schema is zeer klassiek en ik vind het toch lekkerder klinken met een 'klassieke' solo. Toch maar weer de eerste :P

Bouke
23 april 2006, 19:46
Ik heb ook even geluisterd en ik ga ook voor de eerste, meer JB!

Bouke

Wobbert
23 april 2006, 19:51
Stukkie ontzettend lekkere blues zeg. En met een erg lekker geluidje ook!

Ik kan me zo voorstellen dat als je live speelt het geluid nog beter is, dus dan moet het helemaal wel lekkere Tele-blues zijn :)

Thomas88
26 april 2006, 19:57
yea sounds like Joe Bonamassa !!!

Letsgo21
27 april 2006, 11:14
met lekker veel gevoel gespeeld en toch heavy: TOP!!

JorisBos
30 april 2006, 19:51
@bouke
Tsja, je wil soms wat doen met de kritieken die geleverd worden; Al het positieve gaat meestal aan je voorbij :) Maar tnx, we houden deze gewoon. (Nog naar stadskanaal geweest?)

@ wobbert
Ik zou zeggeb, kom snel een keer kijken! Krijg je van mij een biertje :)

@ Thomas88
i'll take that as a compliment, thanks!

@letsgo21
Dank je!

Thomas88
3 mei 2006, 21:34
haha en dat is je geraden ook ! ;)

JorisBos
14 mei 2006, 13:45
/offtopic Joe bonomassa trouwens in april nog gezien in de oosterpoort? Heerlijk!
/touche

Sonno
14 mei 2006, 15:44
Klinkt heel authentiek dit, ik snap wat je bedoeld met 'hangen', lekker hoor!

Thomas88
14 mei 2006, 16:50
nope, i kwas er bij in paradiso !! super show hoor, was niet voor he teerst trouwens (A) carmine rojas is wel een stuntelaar op het podium.. in paradiso gooide die eerst de microdoon + standaard om, en daarna struikelde die over een tapijtje op het podium :P , maar ik vind ze beter als de oude band met eric czar en kenny cramme..

JorisBos
17 mei 2006, 12:09
Klinkt heel authentiek dit, ik snap wat je bedoeld met 'hangen', lekker hoor!

Nog niet eens gelezen, dankje Sonno!