PDA

View Full Version : Fransman in je buizenbak



chocorookie
19 april 2006, 20:02
Heeft iemand er ook eens last van dat er opeens een radiosignaal door je bak wordt opgepikt.

Ik gister.

Kom hierop door de posts over de Sol.state. versterker andere topic.

Heb trouwens 'm gekild m.b.v. een shield kabeltje tussen V1 en input, was 1ste bouw met nog een push back draadje.

Het gekke is als je met je fikken er dichter bij in de buurt komt het ook nog versterkt wordt, verplaats je het draadje 1 cm verderop---> weg.

Versterking ok, maar moet ik ook gaan veronderstellen dat de hele Pre-trap, iedergeval V1 + inputs een paracitaire en/of HF/LF - ontvanger is tussen 40 en 22kHz?
Iedergeval geen FM, maar AM. Draaggolf op lageband? Frequentietechniek was niet mijn favoriet. Laat staan Harmonischenleer,............

Oorzaken ??????????????
Oplossingen: genoeg denk ik

Ervaringen, hier ben ik wel eens benieuwd naar met je eigen oplossing.

Gr. Choc

JoostBaksteen
19 april 2006, 22:58
Ja, bekend 'probleem' heb het zelf ook gehad. Schrok me rot toen ik opeens een turkse man hoorde schreeuwen, uit het niets.... en zo dichtbij :D.

Maar ik heb wel een shielded kabel tussen V1 en de input... Mijn amp was daarentegen niet geaard, dat kan ook wel schelen.

Mijn oplossing: gitaar verplaatsen, van de bank naar de grond. Maar heb het daarna niet meer gehad. In totaal 1 keertje, tijdens het solderen van een effect pedaaltje... vreemd, maar wel leuk.

dano
20 april 2006, 09:21
vaak ligt het aan de snoeren toch? Ik heb planet waves en als ik die verkeerd om aansluit (met die shielded end aan de verkeerde kant) krijg ik ook radio, de duitse weliswaar

B_2_the_a
20 april 2006, 10:10
K kon met m'n eigenbouw fuzz radio ontvangen, kon zelfs door te draaien aan wat pots nog tunen ook :)

dat was nog met m'n strat met emgtjes, wat een mooie tijd was dat:)

bert k
20 april 2006, 11:09
Ja, bekend 'probleem' heb het zelf ook gehad. Schrok me rot toen ik opeens een turkse man hoorde schreeuwen, uit het niets.... en zo dichtbij :D..
Dat hoor ik hier heel regelmatig... Ik zal eens proberen om mijn buurman te aarden.

Scali
20 april 2006, 12:00
Schrok me rot toen ik opeens een turkse man hoorde schreeuwen, uit het niets.... en zo dichtbij :D.

Hier in Den Haag zijn we dat wel gewend... :)