PDA

View Full Version : Heeft iemand ervaring met dit boek



JulesKr
19 april 2006, 15:10
Ik weet dat er al veel topics over zijn geweest maar toch,

Aangezien ik over een paar maanden wil beginnen met het bouwen van een akoestische gitaar leek het me wel handig om een boek over gitaarbouwen aan te schaffen. Na lang zoeken ben ik uitgekomen op dit boek "Build Your Own Acoustic Guitar" van Jonathan kinkead. Heeft iemand ervaring met dit boek of weet iemand een beter boek. Ik wou het boek bestellen bij bol.com of weet iemand anders een goedkopere site.

ernieman
19 april 2006, 16:30
Ik heb het boek zelf niet (ken het wel van ziens), maar een "leerling" van mij heeft het bij stewmac gekocht en gebruikt het regelmatig. Het lijkt mij een handig boek, vrij goed gedetaileerd uitgelegd, etc.
Ik zal zijn mening nog eens vragen en je iets laten weten.

EJ

Mattia
19 april 2006, 16:57
Heb 'm ingezien, en het lijkt me een aardig basisboek. Wat vlotter geschreven dan het verouderde 'Guitarmaking: Tradition and Technology', en een goed begin. Er is online (mimf.com, luthiersforum.com) enorm veel informatie te vinden, maar het is niet altijd even makkelijk om te begrijpen waar het nou precies om gaat als je geen basis hebt, en het is vaak makkelijker om even een boek te raadplegen.