PDA

View Full Version : P90 in een Gibson Les Paul Classic



Danny0166
19 april 2006, 13:44
Hallo,

Ik zou graag een P90 in mijn LP classic willen.

Kan me iemand op weg helpen met:
- vervang ik beter het nek- of het brugelement?
- welk merk pickup is het beste geschikt voor deze aanpassing?
- waarschijnlijk moet ik ook letten op de ohms van de pots?

Kan iemand me op de goede weg zetten?

Bedankt
Danny

marc_o
19 april 2006, 14:04
Een echte p-90 gaat niet passen helaas. Op die gitaar zul je een p-90 in humbuckerformaat moeten plaatsten. Dat model heet dan p-94, dus met de maten van een humbucker, maar wel enkelspoels.

dano
19 april 2006, 14:11
goeie keuze;)

http://www.dano.nl.nu/sshots/GEM/gem4.jpg

ehm mja p94 zijn wel behoorlijk varieerend te krijgen denk, seymour duncan? GFS misschien? Gibson zelf?

guitartub
19 april 2006, 14:36
De p94 is van Gibson zelf. Er zijn ook echt wel andere merken die een single coil in humbuckerformaat leveren Seymour Duncan? Kent Armstrong? etc.

ccc
19 april 2006, 14:44
De p94 is van Gibson zelf. Er zijn ook echt wel andere merken die een single coil in humbuckerformaat leveren Seymour Duncan? Kent Armstrong? etc.


Bij SD hebben ze de Phat Cat. P90 in humbucker formaat - ik heb ze in mijn Hamer Newport (semi hollow).

guitartub
19 april 2006, 14:49
Ik zie ze in de MP gids niet meer staan, ook van SD niet, maar op de site van Kent Armstrong staan ze wel, ook in humbucker formaat.
De beste plek is mi neck positie, maar smaken verschillen.

Tristan
19 april 2006, 15:18
Volgens mij worden ze ook door Rio Grande gemaakt...
Een lijstje: Gibson, Seymour Duncan, Rio Grande, GFS, Kent Armstrong...
Dan heb je de meeste opties zo wel denk ik... Als je niet al te duur uit wilt zijn (om het te proberen), dan zou ik zeker even kijken naar die GFS en anders zou ik zeker kijken naar de Gibson P94, of de Seymour Duncan Phat Cat. Ik denk dat de Rio Grandes wel wat rauwer van klank zullen zijn, Kent Armstrong ken ik niet zo goed, maar die zijn ook nogal cheap geloof ik...

Tupelo
19 april 2006, 16:46
goeie keuze;)

http://www.dano.nl.nu/sshots/GEM/gem4.jpg

ehm mja p94 zijn wel behoorlijk varieerend te krijgen denk, seymour duncan? GFS misschien? Gibson zelf?

Wat een schoonheid!!! :o

Dirk W
19 april 2006, 16:53
Ik had hem in het paars (of amythyst) en ik mis hem nog steeds :')

Danny0166
27 april 2006, 09:12
Moet ik ook oppassen voor de ohms van de pots of speelt dit geen rol ? want daar vind ik geen verdere info over bij de pickups.

groeten
Danny

Orpheo
27 april 2006, 10:29
Moet ik ook oppassen voor de ohms van de pots of speelt dit geen rol ? want daar vind ik geen verdere info over bij de pickups.

groeten
Danny

hoe hoger het ohmage van je pot, hoe meer hoog je hebt/krijgt. 1 megOhm vind ik teveel helderheid, 250kOhm te weinig, 500kOHm is dus vor mij ideaal (ja ik heb hiermee geexperimenteerd). 500kOhm is ook de normale waarde voor een humbucker en ik dacht ook p90.