PDA

View Full Version : adam jones



JvD.
19 april 2006, 12:07
adam jones van tool, heeft altijd een heel droog mat distortion geluid, ik word van guitargeek niet echt veel wijzer, dus vroeg me af, hoe zou jij je EQ/gain instellen om dat geluid te krijgen ?

Swan
19 april 2006, 12:22
hij gebruikt 3 peperdude amps tegelijk volgens mij...

Random_hero
19 april 2006, 12:59
Volgens mij gebruikt hij vrijwel geen pedalen. Alles komt uit zn Diezel(s?) en wat effect pedalen à la delay enzo.

marc_o
19 april 2006, 15:52
vroeger speelde hij op een Rectifier en een marshall SLP , en toen had hij die sound ook, neem Aenima als voorbeeld.

Neem niet al te veel gain en probeer ook een fuzz en meng die sounds. Hou het droog voor de basis, dus geen reverbs en je zit zo op een goeie Tool-sound. Ik krijg 'm zo uit m'n Rivera in ieder geval. EQ instellingen heb je weinig aan, omdat die verschillen per versterker, als ik mijn bas op 5 zet, wil dat niet zeggen dat het bij jou ook zo is.
Wees niet te zuinig met je mid en laag mid

robzilla
19 april 2006, 17:29
volgens mij gebruikt die tegenwoordig ook de Diezel VH4, maar in Guitar World ofzo staat een interview..

Random_hero
20 april 2006, 12:43
Hij gebruikt idd Diezel (alweer een tijd hoor)

phx
20 april 2006, 14:54
http://toolshed.down.net/bio/adambio2.html

Wicked Willy
20 april 2006, 15:57
a Boss Metal Zone distortion pedal


Hahaha dan is Jones de eerste die daar een fatsoenlijk geluid uit heeft weten te halen!

Slow-Water
21 april 2006, 00:55
Ook heeft hij meerdere malen gezegd geen EBow te gebruiken, geloof ik.
Ooit beweerd dat hij een Epilady (scheerapparaat, inderdaad) gebruikt om dat effect in Third Eye te krijgen. Dat zou zeer... ... ..interessant zijn.

aart steekelenburg
21 april 2006, 08:33
ik vind die metalzone als distortion echt afgrijselijk maar als je hem meer als equalizer gebruikt kan je er leuke dingen mee doen...

marc_o
21 april 2006, 10:27
het is de kunst de meeste overdrive- en distortionpedalen niet als stand-alone te gebruiken maar als aanvulling op een reeds (licht) overstuurd kanaal, dan is er vaak iets goeds uit te krijgen hoor. Let bij hem ook op de totale productie en vlak bij Tool de kracht van de bassist niet uit, die vaak zijn sound dubbelt, waarvan er eentje overstuurd is en eentje meer clean. Gebruik ook een Fuzz, daarmee kom je ook een eind in de buurt.
Vaak heeft ie een geluid wat als je het alleen zou horen niet eens zo geweldig klinkt, net als Billy Corgan dat vaker had. In de band echter, werkt het als een tierelier en dat is de kunst die Tool beheerst...
Heb gisteren het nieuwe album gehoord en Oh My god, dat wordt weer volop genieten.

Ga ook mijn oude band maar weer opstarten....zat ook in die hoek...papa moet weer rocken...verdomme.

aart steekelenburg
21 april 2006, 11:46
Die nieuwe plaat heeft inderdaad een belachelijk goede productie maar de kunst is inderdaad om iets in het geheel op de juiste plaats te laten vallen en op zichzelf hoef het dan echt niet geweldig te klinken sterker nog het gebeurt vaker dat een mix waar alle losse elementen los niet geweldig klinken samen super klinken dan dat een mix waar alles op zichzelf geweldig klinkt samen super klinkt.
En vergeet ook zeker niet de basssound van tool inderdaad... mijn god;)

JvD.
21 april 2006, 13:07
het is de kunst de meeste overdrive- en distortionpedalen niet als stand-alone te gebruiken maar als aanvulling op een reeds (licht) overstuurd kanaal, dan is er vaak iets goeds uit te krijgen hoor. Let bij hem ook op de totale productie en vlak bij Tool de kracht van de bassist niet uit, die vaak zijn sound dubbelt, waarvan er eentje overstuurd is en eentje meer clean. Gebruik ook een Fuzz, daarmee kom je ook een eind in de buurt.
Vaak heeft ie een geluid wat als je het alleen zou horen niet eens zo geweldig klinkt, net als Billy Corgan dat vaker had. In de band echter, werkt het als een tierelier en dat is de kunst die Tool beheerst...
Heb gisteren het nieuwe album gehoord en Oh My god, dat wordt weer volop genieten.

Ga ook mijn oude band maar weer opstarten....zat ook in die hoek...papa moet weer rocken...verdomme.

ik dacht dat alleen de nieuwe single nog uit was?
je hebt het album is zeker niet op de legale manier geluisterd?

Phyrexian
21 april 2006, 15:14
De nieuwe plaat klinkt idd monsterlijk vet en de sound en rol van Justin Chancellor is idd niet te onderschatten... I love his sound!

DREAMMACHINE
21 april 2006, 15:24
ik dacht dat alleen de nieuwe single nog uit was?
je hebt het album is zeker niet op de legale manier geluisterd?


....hij is idd via de 'bekende kanalen' wel te krijgen hoor....

JvD.
21 april 2006, 15:25
....hij is idd via de 'bekende kanalen' wel te krijgen hoor....

jah, ik luister hem nu as we speak, maar kan niet wachten tot ik hem in me handen heb !

Phyrexian
21 april 2006, 15:28
jah, ik luister hem nu as we speak, maar kan niet wachten tot ik hem in me handen heb !

Same here dude... kippenvel cd... Die vette breaks in die eerste nummers! Zooooooo heavy! :)

DaveItUp
21 april 2006, 16:32
Volgens mij gebruik(te) hij ook een Sunn Beta.

Bl44t44p
21 april 2006, 16:32
ik dacht dat alleen de nieuwe single nog uit was?
je hebt het album is zeker niet op de legale manier geluisterd?

Album 10.000 Days (release is 1 mei) is inderdaad uitgelekt.

En wat een fantastisch album weer... mijn favoriet op dit moment is ongetwijfeld Jambi, geniale intro riffs... en het is weer kippenvel bij Adam's sound, vooral die soppige palm mutes. Super!