PDA

View Full Version : Hulp bij een Fostex harddisk recorder..???



TIMBER
19 april 2006, 08:50
Ik werk nu een tijdje naar alle tevredenheid met een Fostex D160 harddiskrecorder in combinatie met een Behringer DDX 3216. De eindmix record ik op een dynamische CD recorder..!!! Werkt allemaal perfect maar mijn vraag is nu hoe kan ik de sporen op de Fostex back-uppen (zonder alle sporen los te recorden) en wel op een dusdanige manier dat ik ze in Cubase op de computer kan laden..????

harrie-beton
19 april 2006, 09:08
wil je de eindmix in cubase of alle losse sporen?




ps
__________________
Gitaren zijn geen hobby maar een way of live

Gitaren zijn geen hobby maar een way of liFe

TIMBER
19 april 2006, 09:12
Alle sporen..!!!! De Behringer is perfect voor op locatie en een snelle demo maar voor het editen van de sporen om bijvoorbeeld wat foutjes weg te werken zou ik ze graag in de PC kunnen laden...!!! Ook om ze te backuppen trouwens..!!!!

harrie-beton
19 april 2006, 10:13
We hebben eerder discussie gehad over opnemen meen ik, een van de nadelen van losse machine is het editen. Ik lees over die tafel en over die recorder niets over digitaal output of firewire.

Het lijkt me dat er geen digitale interface mogelijkheid is tussen die hardeware en je pc. Misschien is dat er wel maar ik kan het niet vinden op internet zo snel.


Ik heb ook een losse recorder en ik heb een Terratec phase 88 audiokaart die analoog 8 sporen kan importeren. Die kaart was 339 euro. Als je 2 combineert heb je 16 sporen onafhankelijk line in op je pc. Dat lijkt me het meest simpel.
Die terratec is een zeer goede kaart.


Als ik mijn boerenvestand gebruik... die recorder van jou neemt op met IDE schijven. Normaal zijn IDE schijven te lezen in iedere pc, kan je dat niet proberen? Heb je wel een schroevendraaier nodig en een vrij IDE slot maar het lijkt me lollig om te proberen. Je beschadigd niets zolang je de schijf niet in windows formatteerd...

bert k
19 april 2006, 10:25
Dat gaat waarschijnlijk niet werken. De recorder gebruikt een heel andere bestandsindeling dan de PC en dat kan niet zonder meer uitgelezen worden. Ook de formattering kan verschillen.
Bij de HD24 van Alesis is er een speciaal conversieprogramma die Alesis formaat omzet naar .wav, misschien is dat er ook voor Fostex.

TIMBER
19 april 2006, 11:44
Daar heeft Bert gelijk aan..!!! dat zal niet zondermeer gaan. Maar er zit ook nog een SCSI aansluiting op..!!! Verder heb ik zelf nog twee Terra EWS88 kaarten maar als ik ze dynamisch over kopieer ben ik bang voor kwaliteitsverlies..!!

harrie-beton
19 april 2006, 14:11
Het kost jaren om een IDE schijfindeling te ontwikkelen, ik kan me niet voorstellen dat fostex er 1 zelf heeft ontwikkeld. IDE schijven zijn er al lang...

maar even voor TIMBER:
Heeft die Behringer geen informatie in de manual over multitrack OUT naar een pc? En die Fostex dan?

Als het antwoord 2 keer "nee" is dan had ik persoonlijk nooit deze machines gekocht in 2006.

Analoog en kwaliteitsverlies valt mee hoor - goede kabels en goede DA AD converters en je hoort er niks van.
IK doe van mijn adat niks anders dan analoog importeren naar pc.

TIMBER
19 april 2006, 14:37
Je hebt gelijk dat het wel een IDE schijf is maar dat wil niet zeggen dat een gewone PC hem gelijk herkent als je hem aansluit..!!! Zo simpel werkt dat helaas niet. Ben dan op dit vlak een beginner maar zit al jaren in de computer wereld. Maar even los daarvan zal eens even in die Behringer handleiding kijken... in die van de Fostex staat niets..!!!!

harrie-beton
19 april 2006, 22:22
die fostex heeft een digitale pipeline out, dat is toch adat compatible?
Zijn er geen pci kaartjes die adat signalen lezen?
ik heb even kort gesurft maar kon niet veel vinden over die fostex en over die beheringer.
ben jij al iets wijzer?

duckman
20 april 2006, 15:13
ik heb ooit een fostex vf-16 gebacked up voor mee te werken in cubase.Als geluidskaart een emu 0404, die heeft een digtale in/uit.

met een toslink fiber kabel een digitale backup gemaakt.
Dat worden dan stereo WAV files met spoor 1 links, spoor 2 rechts, daarna spoor 3 links, spoor 4 rechts etc.
Werkte goed.