PDA

View Full Version : Radio op je gitaar....



Ic3gl0vE
4 november 2001, 19:31
ben ik gitaar aan het spelen begint er ineens iemand in het engels doorheen te lullen! en daarna gaat 'ie piano spelen (niet eens mooi) hebben jullie dit ook wel is? radio op je gitaar?? weet iemand hoe dit komt?

ekkerman
4 november 2001, 20:06
zolang het maar geen radio 10 fm is toch???

Ic3gl0vE
4 november 2001, 20:08
hahan nee dat niet maar net kreeg ik iets in het arabisch ofzo dat is ook niet alles

Valvestate
4 november 2001, 21:10
Lol ja, dat probleem heb ik ook, al heb ik het nog maar zelden voorgehad, maar als je dan die overdrive openzet hebben ze wel wat minder praat :smile:

danielblikman
4 november 2001, 22:51
Ik heb er vooral last van als ik mijn wah-wah op de treble stand zet...een of ander duits gelul en ook echt van die Deutsche Slager, niet echt de muziek die normaal uit m'n versterker komt. Ik heb het een keer nagevraagd, het ligt gewoon aan de frequentie die je met je snaren opvangt, niets tegen te beginnen(of je moet genoeg geld hebben om je kamer te isoleren, geluidsdicht en nagenoeg hermetisch)
Maar goed, niet naar luisteren en gewoon doorspelen.

Kitaarhiero
4 november 2001, 22:51
Dat is een Aarde probleem, je gitaar is niet goed geaard en vangt radiogolven op. in een gitaarwinkel (met reparatie ficiliteiten) kun je dit laten repareren.

Dila
5 november 2001, 09:22
whaaaahaaaa ik had t ook een keer toen kwam er britney spears door heen altijd fijn als je net nirvana aan t spelen bent hahahahahahaa

ekkerman
5 november 2001, 09:38
als het toch arabisch is kunnen we via jou die bin laden misschien een beetje in de gaten houden...

Kitaarhiero
5 november 2001, 11:29
Da's wel handig ja...hehe, nieuw wapen in het amerikaanse arsenaal, een stratocaster met een slecht geaarde versterker :wink:

Rectifier
5 november 2001, 11:34
Dat had ik eerst ook wel eens, maar sinds we verhuisd zijn niet meer. Ligt misschien ook aan in welke regio.
In ieder geval werken je gitaarkabels dan als antenne. En hoe goedkoper de kabels, des te beter je ontvangst :smile:

taylor
5 november 2001, 13:04
ik had en paar jaar geleden en hughes & knetter top die ik oa om die reden ook heb weggedaan altijd radio moskou!
opzich nie zo erg maar met een optreden dan baal je man.

Anavrin
5 november 2001, 13:20
Wat voor een Wahpedaal heb je? Ik heb dat namelijk ook wel 'ns gehad, toen had ik slechte kabels, en als ik dan m'n wah (Aria) aanzette kreeg ik studio Frankrijk uit m'n versterker. Ik heb nu een goede wah (Dunlop), en ik heb er geen problemen meer mee.

Ditmar
5 november 2001, 13:27
Op 2001-11-05 08:22, schreef Dila:
whaaaahaaaa ik had t ook een keer toen kwam er britney spears door heen altijd fijn als je net nirvana aan t spelen bent hahahahahahaa


Hele verbetering toch ???

taylor
5 november 2001, 13:35
jazeker

taylor
5 november 2001, 13:37
Op 2001-11-05 12:20, schreef Anavrin:
Wat voor een Wahpedaal heb je? Ik heb dat namelijk ook wel 'ns gehad, toen had ik slechte kabels, en als ik dan m'n wah (Aria) aanzette kreeg ik studio Frankrijk uit m'n versterker. Ik heb nu een goede wah (Dunlop), en ik heb er geen problemen meer mee.


in die tijd had ik geen effecten op mijn amp geloof alleen 1 delay(voor solos)

Dila
5 november 2001, 15:51
ik wist niet dat jullie allemaal zulke grote britney spears fans waren?? :grin: :grin: :grin:

Ditmar
5 november 2001, 17:05
Op 2001-11-05 14:51, schreef Dila:
ik wist niet dat jullie allemaal zulke grote britney spears fans waren?? :grin: :grin: :grin:


Het is meer dat ik nirvana gewoon compleet waardeloos vind

ekkerman
5 november 2001, 17:56
wah's staan erom bekend ( radio gevoeligheid) en meestal heb je het met een scheur aan of die nou in je combo zit of uit een pedaaltje komt veel erger ik denk omdat de gain hoger is en dan is je signaal gevoeliger ofzo...

Dila
5 november 2001, 18:44
laten we maar niet weer ruzie over nirvana gaan maken :razz:

Ditmar
5 november 2001, 18:46
He jammer, ik had er net weer zin in :grin: :grin: :grin:

Maareh.... ik vind Britney wel lekkerder om naar te kijken dan naar Nirvana. Maar dat zal jij vast wel anders vinden he.....

Ditmar
5 november 2001, 18:47
Hmm.... zijn er ook gitaren die MTV kunnen ontvangen ???

Ic3gl0vE
5 november 2001, 18:58
Op 2001-11-05 12:04, schreef taylor:
ik had en paar jaar geleden en hughes & knetter top die ik oa om die reden ook heb weggedaan altijd radio moskou!
opzich nie zo erg maar met een optreden dan baal je man.



haha mijn versterker is dus ook een H&K misschien zijn het stiekem wel radio's :wink:
een probleem met aarde kan het wel zijn maar een muziekwinkel kan me denk ik niet helpen want m'n stopcontact is niet geaard. Goedkope kabel kan het ook nog zijn want ik kreeg me kabel gratis. Maar ach zo'n probleem is het niet. En britney spears is leuker om te kijken dan Nirvana maar via je versterker kan je ze toch niet zien... Dan maar Nirvana :smile:

Dila
5 november 2001, 19:39
nou ik vind nirvana leuker om naar te kijken kurt is best lekker :grin:

taylor
5 november 2001, 20:14
ik heb van alles gedaan om het weg te krijgen tis me nooit gelukt.

trouwens hij had er niet altijd last van het begon gewoon soms(wat nog erger is)en dan was het weer weg

B_FORCE
5 november 2001, 22:33
Op 2001-11-05 08:38, schreef ekkerman:
als het toch arabisch is kunnen we via jou die bin laden misschien een beetje in de gaten houden...


volgens mij was het gewoon een geheime bootschap van binladen , net zoals dat duits, niet een beetje toevallig :grin:

Dila
5 november 2001, 22:37
hahahahaha :grin: lol

Ic3gl0vE
5 november 2001, 22:48
Op 2001-11-05 21:33, schreef B_FORCE:


Op 2001-11-05 08:38, schreef ekkerman:
als het toch arabisch is kunnen we via jou die bin laden misschien een beetje in de gaten houden...


volgens mij was het gewoon een geheime bootschap van binladen , net zoals dat duits, niet een beetje toevallig :grin:


geheime boodschap voor gitaristen?
had 'ie eerst wel ff Engels moge leren
naja laat ook maar

Anavrin
6 november 2001, 00:54
Op 2001-11-05 17:58, schreef Ic3gl0vE:


Op 2001-11-05 12:04, schreef taylor:
ik had en paar jaar geleden en hughes & knetter top die ik oa om die reden ook heb weggedaan altijd radio moskou!
opzich nie zo erg maar met een optreden dan baal je man.



haha mijn versterker is dus ook een H&K misschien zijn het stiekem wel radio's :wink:
een probleem met aarde kan het wel zijn maar een muziekwinkel kan me denk ik niet helpen want m'n stopcontact is niet geaard. Goedkope kabel kan het ook nog zijn want ik kreeg me kabel gratis. Maar ach zo'n probleem is het niet. En britney spears is leuker om te kijken dan Nirvana maar via je versterker kan je ze toch niet zien... Dan maar Nirvana :smile:

Heb je nog nooit van een beeld-buizenversterker gehoord dan :wink:

Rectifier
6 november 2001, 13:56
ggggggggg kraaaaaak......bietie bietie gggggg, hello,this is radio vladimir,live from Moskow with tonight live: Britney Spiers in G-string and on Guitar Kurt Koppijn. :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Ic3gl0vE
6 november 2001, 16:10
hahahahh Kurt Kòppijn hahahahha

Noctiis
6 november 2001, 17:46
Ik voel toch in sommige posts nog de gevolgen van de slopende Kurt Cobain discussie :smile:
Of de beste man gitaar kon spelen, daar is iedereen het over eens: nee, niet fantastisch.
Maar of hij ook goeie nummers heeft geschreven is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten, dus de hele discussie was vrij nutteloos :smile:

Rectifier
7 november 2001, 12:31
Was toch maar een geintje man!
Ik zei toch ook Britney Spiers! En we krijgen nu ook geen honderden reply's van die dolle tienertjes die van mening zijn dat Spiers, Spears moet zijn!!!!!

Lang leve Nirvana! Zo goed???

:wink: :wink: :wink:

Dila
7 november 2001, 17:40
jaaaa goed zo :wink: dat britnie gedoe was toch allemaal een geintje alsof we serieus op een gitaar forum over britnie gaan discusieren (nee ik weet inderdaad niet hoe je dat schrijft :razz:)

Gman
7 november 2001, 17:52
[ Hmm.... zijn er ook gitaren die MTV kunnen ontvangen ??? ]

Daar had Knofler het toch al over? :smile:
Play the gitar on your MTV. Maar hij bedoelde natuurlijk speel MTV op je gitaar.
:smile:) :smile:)

Maar het probleem komt het meest voor bij slecht geaarde shit.

ekkerman
7 november 2001, 19:23
al zou ik britney best eens op mijn versterker willen ....eeh...öntvangen

Dila
7 november 2001, 19:50
hahahaha jaaa alleen ik niet :smile: kurt was wel lekker alleen zullen we ophouden over britnie? ik haat dat kutkind man

Ic3gl0vE
7 november 2001, 19:54
ja kappuh over brietnie speers maar ook over kurt ok?

Dila
7 november 2001, 19:56
nou...okee dan mag ik nog een keer heeel hard I LOVE KURT zeggen?

Ic3gl0vE
7 november 2001, 20:01
ja hoor, van mij wel... zeg het maar zovaak je wilt maar je hebt het nou wel genoeg geSCHREVEN hiero :smile:

Dila
7 november 2001, 20:40
nee ik wil het schrijven
I LOVE KURT!!!!!

Ditmar
7 november 2001, 21:12
I LOVE BRITNEY !!!!!!!

B_FORCE
7 november 2001, 21:34
jezus, iedere keer dast gezijk over goeie en slechte artiesten, ik wordt er dood ziek van.....luister gewoon wat je leuk vindt en geen gezeik over de rest.(ok ik vind de top40 van tegenwoordig ook nix, maar ik zeik er niet 1000x om, en dat het slecht is (behalve sommige rock nummers)is gewoon een feit)

Dila
7 november 2001, 21:41
laat ons nou we hebben gewoon lol

gangsta
7 november 2001, 22:12
I LOVE MY GUITAR! :wink: :grin:

Kitaarhiero
7 november 2001, 22:18
Op 2001-11-05 12:27, schreef Ditmar:


Op 2001-11-05 08:22, schreef Dila:
whaaaahaaaa ik had t ook een keer toen kwam er britney spears door heen altijd fijn als je net nirvana aan t spelen bent hahahahahahaa


Hele verbetering toch ???


MIETJE!!!

Kitaarhiero
7 november 2001, 22:24
eh..sorry, maar ik was pas op de eerste pagina toen er een rode waas voor m'n ogen kwam...en dan die mensen die zeggen dat ze koppijn krijgen van Nirvana, GITARISTEN nog wel, da's nog erger dan dat een tranceteef zegt dat ze van hardrock hoofdpijn krijgt!

zo dat wou ik ff kwijt, natuurlijk was het britney verhaal niet serieus bedoeld in de zin van muzikale dinges, maar m'n mietje reply eigenlijk ook niet eigenlijk klets ik uit m'n nek.....

Dave Perry van Aerosmith vind Britney wel leuk om naar te luisteren trouwens...wat een homo/loser/watje/'54 les paul onwaardige gast zeg!

ekkerman
8 november 2001, 09:43
zeker in de prive gelezen.....?

Kitaarhiero
8 november 2001, 09:48
nee, Total Guitar.

die intervieuwer wou weten wat AS bewoog om met dat mokkel een podium te delen op de superbowl (american footbalcup zoals je weet). het zou natuurlijk ook de geilheid van Tyler geweest kunnen zijn...ze zongen samen "Walk this way"! zo'n beetje het beste nummer van Aerosmith wat ik ken en kan (de enige die ik tot nu to heb leren spelen, de andere boeien me niet zo). het is een SCHANDE.

Dila
8 november 2001, 13:24
je heb gelijk kitaarhiero britney moet niet serieus genomen worden die tyler vond haar waarschijnlijk gewoon een lekker wijf, of hij wilde iets schokkends doen om eindelijk weer eens in de spotlights te komen want erg veel boeiends voert die band dus niet uit.

gangsta
10 november 2001, 14:01
Op 2001-11-07 18:23, schreef ekkerman:
al zou ik britney best eens op mijn versterker willen ....eeh...öntvangen

hehehehe.......:razz: :razz: :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2001-11-10 13:01 ]</font>

Ditmar
10 november 2001, 15:51
Yepyep, zoals al op het mooie D12 t-shirt stond: Christina sucks, Britney swallows

Dila
10 november 2001, 17:15
hahaha die is cool!!

jaccoos
10 november 2001, 17:41
Op 2001-11-10 14:51, schreef Ditmar:
Yepyep, zoals al op het mooie D12 t-shirt stond: Christina sucks, Britney swallows


Ja, die had ik ook gezien in de Large catalogus. Trouwens, bestellen jullie daar ook vaak uit. Ze hebben ook van die tab boeken enzo

Dila
10 november 2001, 18:20
ja de large catalogus rules alleen komen er steeds maar geen muziekinstrumenten in dat hadden ze nog wel beloofd...

Noctiis
10 november 2001, 18:25
Large heeft weinig interessants vind ik...
Het enige goeie eraan is dat ze wel een steeds breder assortiment krijgen.
Ik draag toch nooit t-shirts van bands ofzo, dus ik heb er helaas nix aan :smile:
Mzzls, Niels

ekkerman
11 november 2001, 15:18
britney kan ook zo onwijs lekker scheel kijken is dat niemand op gevallen ???

Dila
11 november 2001, 16:16
jaaa begin maar weer over britney

Ditmar
11 november 2001, 17:05
Het is veel leuker om gewoon t-shirts op de concerten zelf te kopen (ik heb vanaf overmorgen ook weer een nieuwe trui of longsleeve van Fear Factory)

KoRnFreaK
17 november 2001, 12:38
Large heeft helaas veel te veel gothic spullen :sad:

Rectifier
17 november 2001, 13:21
Euuuh, kitaarhiero, het is Joe perry en niet Dave Perry. Hij mag dan wel 54 zijn, maar hij heeft een Gibson Les Paul signature, die heb jij niet! :smile: :smile:

Noctiis
17 november 2001, 14:12
die gothic spullen zijn juist de enige leuke dingen uit de large :smile:
Alhoewel kleding toch meer iets is om in een winkel te kopen maargoed

Ditmar
17 november 2001, 14:23
Ik vind gothic eng. Ik ben het zelf ook geweest, maar sinds de gothicfeesten een beetje in leernichtenfeesten (die mij ook nog eens erg leuk vonden) begonnen te veranderen heb ik de hele gothicscene maar vaarwel gezegd.

Verder zijn de funshirts achterin de large altijd nog briljant.

Noctiis
17 november 2001, 15:20
Het nadeel van gothic is, dat al die gothic meisjes van 15. Ze denken eng te zijn met hun nieuwe CoF shirtje, en durven nooit achter jongens aan te gaan, want ze zijn bang dat hun (in een inferieur bandje spelende) ex-vriendje dan weer een maand lang my dying bride gaat luisteren, en aan z'n polshechtingen gaat pulleken :smile:
Maar gelukkig zijn er ook nog aardige gasten, hehe :smile:

Dila
18 november 2001, 00:31
ik vind die gothic kleren we heel mooi ofzo maar ik hou helemaal nie van die muziek. in de large staan wel coole kleren voor als je er een beetje alternatief uit wil zien vind k. en trouwens noctiis ik heb op die cu2-pagina van jou zitten kijken maar je ziet er nou niet bepaald als een gothic uit of ligt dat nou aan mij?? eerder een soort computer-nerd, das nie lullig bedoeld hoor.

PeArLjAm
18 november 2001, 05:37
Large is wel kewl enzo....
Maaru vanmorgen had ik echt iets errugs... Ik hoorde radio 3 door mn versterker, met mn wahwah pedaaltje(jim dunlop crybaby) en ik hoorde kylie minogue(of hoe je t ook schrijft...) Vaaaaaaaaag duzzz

Kitaarhiero
18 november 2001, 11:05
Op 2001-11-17 12:21, schreef Rectifier:
Euuuh, kitaarhiero, het is Joe perry en niet Dave Perry. Hij mag dan wel 54 zijn, maar hij heeft een Gibson Les Paul signature, die heb jij niet! :smile: :smile:
ow..ff in de war met iemand anders dan!...bwah, signature gitaren, nergens goed voor joh....en wat heeft z'n signatuur nou weer met z'n muziek smaak te maken? ik bedoel, BRITNEY SPEARS!

Noctiis
18 november 2001, 13:25
hehe ik ben niet zo heel gothic meer nee... wel een beetje geweest, maar ik ben liever mezelf dan iemand anders...
En een computernerd ben ik niet hoor (alhoewel), ik doe ook nog andere dingen :smile:

Noctiis
18 november 2001, 13:28
trouwens, ik ben niet meteen een compu-nerd omdat ik een bril heb!
Ik speel in een blackmetal band, doe een grafische opleiding, niet erg nerderig he? :razz:

taylor
18 november 2001, 13:33
ik zag op die foto dat je zo'n omgekeerd kruisje om je nek had das bes wel nerderig.

maarja zou wel bij dat black metal image horen.

Ic3gl0vE
18 november 2001, 13:35
omgekeerd kruisje is Satanistisch

en dat mensen die een bril hebben bij voorbaat al nerd zijn slaat nergens op

Noctiis
18 november 2001, 13:50
ik ben wel satanist ja.. maar geen duivelaanbidder... satanisme is het geloof in jezelf, en je eigen slechte en goeie kanten kennen en accepteren (blabla, filosofisch gebrabbel tussendoor hehe).
Maargoed, dat ding om me nek was een Mjolnirr geen satanskruis (alhoewel ik die ook wel eens omheb)
Groetsels Niels

Noctiis
18 november 2001, 13:51
maargoed, no hard feelings, lets all make love not war (??)

Ic3gl0vE
18 november 2001, 13:54
huh? een Satanist is toch altijd een duivelaanbidder?

nou ja laat ook maar je bent wie je bent en dat moet je zo houwe

Noctiis
18 november 2001, 13:58
neen duivelaanbidders geloven in de duivel en god etc.. ik geloof nergens in alleen in mezelf (hybride van atheist en satanist ofzoiets blablabla :smile:
Maar je hebt gelijk, je bent wie je bent

Ic3gl0vE
18 november 2001, 14:04
ik geloof ook alleen in mezelf (niet egoïstisch hoor) maar daarom vind ik mezelf zeker geen satanist

laat ook allemaal maar

Rectifier
18 november 2001, 15:13
Even voor de goede orde, duivelsaanbidders geloven absoluut niet in god!
Maar waar gaat dit over??? Gothit - Large kleding op je gitaar??? Heb ik wat gemist...
He,kitaarhero,misschien heeft Bintje Spiers (zo heet ze in Donald Fuck) wel een eigen signature Barbie! :wink:

taylor
18 november 2001, 16:11
ja waar dit over gaat geen idee het viel mij op.(dat kruisje)

Ic3gl0vE
18 november 2001, 16:26
er is wel een verband tussen radio op je gitaar en gothics, de eerste keer dat je het tegenkomt schrik je :wink:

Noctiis
18 november 2001, 17:06
:smile:
geen discussies meer over geloof please

taylor
18 november 2001, 17:34
ja oke

Yorrit
18 november 2001, 22:58
Ja, anders wordt het hier zo'n Guitar.com daar is het ook weer eens in de zoveel tijd (om het uur) weer tijd voor een God bestaat!/god bestaat niet!/Jullie gaan allemaal naar de hel! - discussie

Rectifier
19 november 2001, 12:35
Ok, webmaster please close the topic!
New balls please....

Ic3gl0vE
19 november 2001, 18:47
en me topic was net op weg naar de 1000 replies! :smile: maar ja we gaan hier steeds verder off-topic

MASTERHOMIE
19 november 2001, 21:34
dit is echt zo off topic gegaan dat ik meedoe met off topic gaan


http://jambo.workhorse-akers.com/religious_truths.html

MASTERHOMIE
19 november 2001, 21:37
sluit em nu maar af webmaster!! :grin:

Ic3gl0vE
21 november 2001, 21:16
lolZ

Ditmar
22 november 2001, 16:06
God bestaat !!!! En hij heet John Petrucci

ekkerman
22 november 2001, 17:52
niet dat ik zo'n ongeloofelijke gitarist ben maar als ik soms een solo speel op b v cocaine van clapton ( jj cale ) of i'm so exited van de pointer sisters en ik laat um effe lekker scheuren en ik zie een deel van het publiek uit hun dak gaan ben ik al in de 7 e hemel en daar heb ik echt geen god voor nodig ,trouwens ook geen bier of weed ofzo gewoon mijn catalyst een goed geluid en m'n plectrum that's it !!

Dila
22 november 2001, 20:11
ja en wat heeft dat er mee te maken? we hebben het in dit topic over heel veel maar dit heet nergens iets mee te doen geloof ik.

ekkerman
22 november 2001, 20:23
ik wilde nog even over dat god in de discussie gehaalde reageren en dus stellen dat het er niet toe doet ....

anoniem
23 november 2001, 01:28
ja ik weet niet maar hoe komen die meesterlijke gitaristen aan hun ideeen?? ik denk zelf dat het toch van 1 hogere macht komt.

taylor

philbee
23 november 2001, 12:03
op mijn talibanez tubescreamer krijgt ik altijd van die moskee geluiden

Ditmar
23 november 2001, 15:37
Talibanez :grin: :grin: :grin:

Originaliteit is het gevolg van grenzen verleggen, en volgens mij is de beste manier om grenzen te verleggen (muzikaal dan he) om gewoon met wat muzikanten (niet je eigen band) naar een oefenruimte te gaan, paar flessen drank mee, geeltje wiet mee, en dan gaan jammen. De ideeen die je dan opdoet kunnen zo briljant zijn..... en je hebt er daarna ook weer wat aan.

philbee
23 november 2001, 15:46
niet vergeten opname apparatuur mee te nemen, talibandrecorder?, anders als de wiet en de drank zijn uitgewerkt heb je een hoop rook over en weg mooie licks forever

ekkerman
24 november 2001, 14:58
ik ga nog maar eens even voor een goed cliche ;
in de beperking toont zich de meester dus doe meer met minder en op de markt is je gulden 2 euro waard enzo...

taylor
24 november 2001, 15:36
less is more!

Ditmar
24 november 2001, 15:48
Op de markt gaan jammen ???

philbee
24 november 2001, 19:56
ja die vat ik ook niet

Dila
24 november 2001, 22:22
ik + drumster en bassiste wilden gisteren nog op het watrelooplein gaan jammen, ff snel een paar instrumentjes 'huren' bij een muziek winkel en we hebben ons spijbel-dagje amsterdam weer terug verdient :grin: ik ben trouwens op zoek geweest naar die palm guitars maar die kon k niet vinden :sad:

ginne
26 november 2001, 02:24
Satan is een verzinsel van ongeletterden en Kurt Koppijn is zijn plaatsvervanger op aarde.
Ten bewijze daarvan heb ik een zwart inlegkruisje om mijn nek gehangen.

Dila
26 november 2001, 09:17
hahahahahahhahahahahha het klopt bijna, kurt was juist jezus, en hij kwam nu op aarde om de mensen te laten zien hoe ze NIET moesten leven. wordt geen rockster, ga niet aan de dope en trouw niet met heks. :razz:

ekkerman
26 november 2001, 09:30
en was je haar ook niet ...

Kitaarhiero
26 november 2001, 10:35
mja... maar nu hebben we het dus weer over "hij die niet meer genoemd mag worden" :wink:

Jimi Hendrix was god....(sorry heren) "Hij die niet meer genoemd mag worden"(hihihihi) was jezus... Beiden veranderden de kijk op muziek, en niet zo'n klein beetje ook.

Ditmar
26 november 2001, 20:26
Waarom worden sommige gitaristen toch zo overgewaardeerd ??

ekkerman
26 november 2001, 21:14
en wassen ze hun haren niet ???

Dila
27 november 2001, 09:36
hahhaha ik was mn haren maar 1 keer in de week... heel veel nirvana fans denken serieus dat kurt god was en daarom hebben ze ook zelfmoord gepleegd toen hij t deed. zo gek ben ik dan toch ook weer niet...

Anavrin
27 november 2001, 11:41
jij bent ook nog te jong voor een zelfmoord a la Kurt. Wacht gewoon tot je 27 bent :razz:
En wat betreft haren wassen: als ik de hele week bezig moet zijn met m'n uiterlijk, hoe kom ik dan aan gitaarspelen toe (wat toch een stuk belangrijker is)?

Ic3gl0vE
27 november 2001, 16:40
Op 2001-11-26 19:26, schreef Ditmar:
Waarom worden sommige gitaristen toch zo overgewaardeerd ??


ja die waardering voor kurt cobain als gitarist snap ik ook niet. Jimi Hendrix vind ik wel een coole gitarist maar een persoon is geen god.

of een god is helemaal niet dat kan ook nog (ja lekker scheve zin maar je snapt me wel hoop ik)

op naar pagina 10 met deze thread!! :grin:

Kitaarhiero
29 november 2001, 17:08
Extra reply....

Oké, Kurt Cobain was meer een songwriter dan een gitarist, maar je moet toegeven dat zij gitaar werk (en zelfs zijn solo's ja) toch wel heel wat innovatiever was dan wat de meeste jonge bandjes (light house, Kane, Pappa Roach etc.) voortbrengen.

Kurt Cobain experimenteerde ook veel met effecten (vooral met effecten) en wist er goede geluiden uit te halen die z'n songs ijzersterk maken. wat is Heart shaped box zonder de deep echo in de coupletten? dat maakt hem toch wel een goede gitarist.

Dila
29 november 2001, 22:31
Op 2001-11-29 16:08, schreef Kitaarhiero:

Kurt Cobain experimenteerde ook veel met effecten (vooral met effecten) en wist er goede geluiden uit te halen die z'n songs ijzersterk maken. wat is Heart shaped box zonder de deep echo in de coupletten? dat maakt hem toch wel een goede gitarist.


kurt experimenteerde veel met effecten vooral met effecten?? wat bedoel je hahhaha? maar je hebt gelijk hoor, hij was gewoon goed :razz: nee ff serieus hij heeft gelijk toch?? hij is in elk geval wel de beste songwriter van de vorige eeuw. maar we hadden in een ver verleden afgesproken om niet meer te discussieren over kurt...

Ic3gl0vE
29 november 2001, 22:37
Op 2001-11-29 21:31, schreef Dila:
[quote]

nee ff serieus hij heeft gelijk toch?? hij is in elk geval wel de beste songwriter van de vorige eeuw. maar we hadden in een ver verleden afgesproken om niet meer te discussieren over kurt...



als je van dat HIJ WAS DE BESTE nou IK VIND DAT HIJ DE BESTE WAS hoef je ook geen ruzie meer te maken :smile: zolang iedereen elkaars mening maar respecteerd hè

Kitaarhiero
30 november 2001, 16:41
Subjectieve meningen doen er niet toe, het is een feit dat "de persoon waar we het niet meer over hebben" de beste songwriter van de afgelopen eeuw was...nou ja, in iedergeval van de laatste 10 jaar.

anoniem
30 november 2001, 19:26
pffffff

taylor
30 november 2001, 19:26
die laaste was ik dus

Dila
30 november 2001, 20:13
GO KITAARHIERO!!!!

ekkerman
1 december 2001, 18:15
jongens , jongens en dila vinden jullie nou niet als zichzelf respecterende muzikanten dat jullie die junkie coppijn niet enorm overschatten ?? ik heb ook die cd met die fantastische front cover foto met die baby onder water met die dollar bill maar er staat toch ook een hoop reut en takke herrie op en als ik dit vergelijk met welke cd/elpee van de beatles , stones ,tom petty, dire straits,police etc etc dan legt die koppijn toch in de eerste kwalificatie ronde in de race van songwriter van de vorige eeuw al heel snel het loodje sorry hoor !!!

Dila
1 december 2001, 20:38
'die cd' heet nevermind

Ic3gl0vE
1 december 2001, 20:47
Nevermind vind ik een goeie cd maar die ouwe albums van Metallica zijn veel beter :smile:

Kitaarhiero
2 december 2001, 16:26
Dat vindt jij :wink:

Ic3gl0vE
2 december 2001, 16:27
ja zeker :smile:

Dila
2 december 2001, 18:02
wat heeft metalica er nou weer mee te maken?

jaccoos
2 december 2001, 20:33
Op 2001-12-01 17:15, schreef ekkerman:
jongens , jongens en dila vinden jullie nou niet als zichzelf respecterende muzikanten dat jullie die junkie coppijn niet enorm overschatten ?? ik heb ook die cd met die fantastische front cover foto met die baby onder water met die dollar bill maar er staat toch ook een hoop reut en takke herrie op en als ik dit vergelijk met welke cd/elpee van de beatles , stones ,tom petty, dire straits,police etc etc dan legt die koppijn toch in de eerste kwalificatie ronde in de race van songwriter van de vorige eeuw al heel snel het loodje sorry hoor !!!


Zeg Ekkerman, je kan Nirvana niet vergelijken met de dire straits of de beatles. Dat is als een gitaar met triangel vergelijken, omdat het allebei instrumenten zijn. Ik kan best naar beiden luisteren en als dat van nirvana echt takkeherrie was, was het nooit zo goed verkocht.

dus.

(leeftijd kan hier ook mee te maken hebben) :smile:

Jaccoos

Ditmar
2 december 2001, 21:49
Hee ekkerman, vind je Nirvana takkeherrie.......

Nirvana is te zacht voor woorden man (ik kan me niet herinneren dat ze ooit iets hards hebben gemaakt in elk geval), ga eens luisteren naar Strapping Young Lad, Meshuggah of Cannibal Corpse.

Niet dat ik iets tegen zachte muziek heb trouwens (ik heb wel wat tegen Nirvana, daar niet van), ik speel zelf ten slotte tegenwoordig ook in een zachte band.

Ic3gl0vE
3 december 2001, 00:18
Op 2001-12-02 17:02, schreef Dila:
wat heeft metalica er nou weer mee te maken?


dat nirvana dus niet de beste was :smile:

MASTERHOMIE
3 december 2001, 08:52
lol. ik ga van pagina 1 naar 9 en wat zie ik? ze hebben de Nirvana "welles-nietes" discussie weer. :smile: het topic was geloof ik: radio op mn gitaar. iets wat ik trouwens ook heb zonder wah

ekkerman
3 december 2001, 12:44
some guys have all the luck....

Ic3gl0vE
4 december 2001, 16:37
trouwens... nog 1 ding over dat kurt cobain de beste tekstschrijver was.
Rage Against the Machine heeft beter teksten vind ik zo &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: IC3gl0vE op 2001-12-12 21:59 ]</font>

Noctiis
4 december 2001, 16:53
texten van papa roach zijn mij net wat te serieus... dat gezeur van "broken home" enzo, klinkt mij net wat te Amerikaans in de oren, en ik ben niet zo dol op Amerikanen :smile:
Maargoed, ze hebben wel een boodschap in de texten, daar is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen...

sleep_to_saturate
4 december 2001, 16:59
Ik denk dat we iedereens mening over "hij die niet meer genoemd mag worden" Kurt Cobain dus, oeps.. :smile: nu wel gehoord hebben. En hoewel sommige meningen fout zijn (ekkerman bijvoorbeeld) hahaha :grin: leg ik me er in ieder geval wel bij neer.

Rectifier
4 december 2001, 17:41
Somebody close this topic!!!

ekkerman
5 december 2001, 09:57
Zeg Ekkerman, je kan Nirvana niet vergelijken met de dire straits of de beatles. Dat is als een gitaar met triangel vergelijken, omdat het allebei instrumenten zijn. Ik kan best naar beiden luisteren en als dat van nirvana echt takkeherrie was, was het nooit zo goed verkocht. ( quote )

nee, ik reageerde even op een ongefundeerde uitlating van een muzikaal minder bedeelde die claimde dat kut koppijn de beste songwriter van de vorige eeuw was en dus voerde ik even een klein lijstje van een stel mensen op die toch wel bewezen hebben muzikaal/cultureel hun sporen meer dan verdiend te hebben.vandaar!!

Ditmar
5 december 2001, 14:40
helemaal mee eens, muzikanten horen te leven voor de muziek, niet voor de coke (of whatever anders)

Ic3gl0vE
5 december 2001, 21:02
Op 2001-12-05 13:40, schreef Ditmar:
helemaal mee eens, muzikanten horen te leven voor de muziek, niet voor de coke (of whatever anders)


DAT is een goeie uitspraak helemaal mee eens

anoniem
8 december 2001, 09:41
Op 2001-12-05 13:40, schreef Ditmar:
helemaal mee eens, muzikanten horen te leven voor de muziek, niet voor de coke (of whatever anders)


Ook niet voor de Coke cola ?? :razz:

ekkerman
8 december 2001, 14:31
ook niet voor coka cola !

Dila
9 december 2001, 21:16
alleen helly cola van de aldi

Ic3gl0vE
9 december 2001, 21:18
PAGINA TIEN!!! WHIIIEEEEEEEEEEEEEE :smile:

Kitaarhiero
10 december 2001, 10:48
die teksten van Papa Roach zijn ook goed


Haha daar lach ik om, die teksten van Papa roach zijn echt zielig... als Tom green ooit een (Nu-?)metal perciflage zou hebben gemaakt (zoals hij een paar rap nummers heeft gemaakt) zouden dat precies de nummers van Papa Roach geweest zijn! Broken home all alone... zo zielig en goedkoop. echt een Tom Green nummer, ik moest zó hard lachen toen ik dat hoorde!

Noctiis
10 december 2001, 12:46
haha with ya there :smile:
Papa roach, muziek om te lachen

ekkerman
10 december 2001, 13:24
laat mama roach het maar niet horen...!

Ic3gl0vE
10 december 2001, 18:04
er zijn nog meer nummers dan alleen broken home hoor.. dies inderdaad wel overdreven zielig. maar ja laten we niet net zo'n oorlog over papa roach maken als over nirvana :smile: :grin:

Dila
10 december 2001, 18:55
met mij zal je dr geen ruzie over krijgen ik vindt papa roach ook diep ruk

Kitaarhiero
12 december 2001, 22:45
Op 2001-12-10 17:04, schreef Ic3gl0vE:
er zijn nog meer nummers dan alleen broken home hoor.. dies inderdaad wel overdreven zielig. maar ja laten we niet net zo'n oorlog over papa roach maken als over nirvana &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Papa roach haalt ook helemaal het benodigde waarderings/afkerings niveau benodigd voor een oorlog...vergeleken met Nirvana...is Pappie kakkerlak maar een insectje die je niet eens opmerkt als je er op stapt.

Ic3gl0vE
12 december 2001, 23:00
laat ook allemaal maar als je de berichten nog een keer leest heb ik nooit wat gezegd over goeie teksten van papa roach :wink: