PDA

View Full Version : 2 tops over 1 fx cab en cab )+vragen pod xt)



forever
18 april 2006, 23:34
Ik kwam opeens op de vraag of dit mogelijk is.. !?
HEb de search gebruikt, maar moet door veel troep zoeken en wil het
graag zelf weten..


bijv .. een jcm800 top en een mesa mark iv. .over 1 fx bak en speakerkast ?
Is dit mogelijk ? EN zo ja welk merk heeft het..

Lees al jaren het forum! maar nog geen nuttig antwoord kunnen posten, maar heb nog een vraag.. Ben voor een vriend bezig met bekabelen (das de moeite niet!) Alles moet met midi geschakeld worden..


POD XT PRO preamp met een G-Majpr/Lex MPX1 in de loop..
Mesa 2:90 (heeft 3van die voicings!/misschien switcher icm met de g-maj/lex?) ovre een marshall 1960A..


WIe heeft hier een paar leuke opties voor me !


Groet. Frank

Nocki
19 april 2006, 08:25
Je zou 2 mono amps over bv een G-major kunnen gooien en met de panner kiezen welke kant je gebruikt. en met bv een marshall stereo cab elke amp een kant geven. dat zou kunnen.

de 2:90 heeft 3 p[ties maar ik kan be bedenken dat je de half power niet zo vaak zult gebruiken. je zou de modern en deep dus kunnen schakelen met de gmajor.
succes frank

Nocki

forever
19 april 2006, 08:38
Ik weet genoeg opties om alleen de preamps te gebruiken en van 1 amp het poweramp gedeelte, maar dan mis je toch wat. Maar bedankt nocki !

Nocki
19 april 2006, 08:47
Als je dat niet wilt kun je gebruik maken van een amp switcher. Mesa heeft er een en Ampeg ook.
zo kan je diverse tops over 1 speaker cab laten lopen.

http://guitargeek.com/gear/img/mesaboogie_amp_switcher.gif
ook hier zit ie ingebouwd. onderste unit

http://www.geocities.com/confusion88gr/DSC00029.JPG

succes

NOcki

MSNL
19 april 2006, 12:15
Hoi,

Wat je kunt gebruiken is een Brunetti Matrix (zie www.brunetti.it en www.haarguitars.nl).
Met dit apparaat kun je 3 versterkers routen naar max 2 effectapparaten en 1 (mono) of 2(stereo) speakerkasten. De niet-actieve versterkers worden gerout naar een powersoak. Daarnaast heeft het apparaat 3 loops voor effectpedalen en 3 switches om de kanalen van de versterkers te schakelen.

Groet,

Msnl