PDA

View Full Version : sperzel locking tuners stuck??



Satriani
18 april 2006, 21:21
Dudes,

Ik wou gister op mijn yamaha pacifica met sperzel locking tuners nieuwe snaren zetten maar die rondjes achter de tuners krijg ik geen beweging in.
Zie ik iets over het hoofd of moet gewoon maar naar een winkel en het laten maken?
Kutding:angry:

Nickname
18 april 2006, 21:29
fototje :???:

marter544
18 april 2006, 21:50
Is het bij allemaal of bij 1tje? Als het bij allemaal is, lijkt me het sterk dat ze kapot zijn.

Satriani
18 april 2006, 22:10
Bij allemaal
het zijn dus deze dingen. http://www.gtrmusic.com/graphics/sperzel%20800x600.jpg en ik krijg ze niet losgedraaid. Het is wel de bedoeling dat je ze losdraait toch??

Orpheo
18 april 2006, 22:31
even met n tangetje opendraaien denk ik zo....

casper innosence
18 april 2006, 22:37
soms willlen ze n klein beetje klemmen...

Nickname
18 april 2006, 22:59
beetje contact spray of een heeeeel klein beetje kruipolie.. een tangetje en dan rustig proberen los te draaien... niet te veel kracht in 1 keer :)

Satriani
19 april 2006, 11:10
Ze zitten serieus vast, ik heb het zelf geprobeerd en me pa het laten doen. Maar ik heb nou het schroefje boven de tuner wat losgedraaid zodat die soepeler draait. En ik doe nu helemaal niks met die dingen. Kan dit kwaad?

bert k
19 april 2006, 11:16
Schroefje heeft er niks mee te maken. Gewoon tangetje en een beetje kracht zetten.

Nickname
19 april 2006, 11:35
Misschien een hele domme opmerking hoor... maar draai je niet de verkeerde kant op :chicken: ?

vidar
19 april 2006, 12:33
waarschijnlijk wel, ik heb ze ook op m'n les paul en ze draaien (bij mij), tegenovergesteld aan wat je gewend bent!

Nickname
19 april 2006, 12:51
waarschijnlijk wel, ik heb ze ook op m'n les paul en ze draaien (bij mij), tegenovergesteld aan wat je gewend bent!


Je gaat het toch niet menen he :seriousf:

Satriani
19 april 2006, 13:03
Het heeft iig niks met kracht of met welke kant ik opdraai te maken. Ok ik ben zelf geen arnold maar me pa heeft klauwen als een beer dus als hem het niet lukt...:satisfie:
Daalijk maar ff proberen om het moertje waarmee dat zeg maar het hele ding vastzit ietsjes losser te draaien en wat contactspray proberen anders die dude waarvan ik em gekocht heb maar eens opbellen.

Orpheo
19 april 2006, 13:31
Het heeft iig niks met kracht of met welke kant ik opdraai te maken. Ok ik ben zelf geen arnold maar me pa heeft klauwen als een beer dus als hem het niet lukt...:satisfie:
Daalijk maar ff proberen om het moertje waarmee dat zeg maar het hele ding vastzit ietsjes losser te draaien en wat contactspray proberen anders die dude waarvan ik em gekocht heb maar eens opbellen.

kerel, dat moertje helpt geen zak! daarmee zit de hele tuner vast, maar niet dat wiel waar je mee zit te vechten. pak gewoon effe een tang. had ik ook met mijn nagelnieuwe sperzels. en t heeft wel te maken met welke kant je opdraait. draai je met volle kracht de verkeerde kant op, zit ie nog vaster!!!

Snaar'n Bennie
19 april 2006, 13:52
Bwahaha!!! Wat een topic ook!! Prachtig!

Ik heb dat zelf ook gehad, pak inderdaad een tang of iets dergelijks. En wel tegen de klok in draaien...

SimonS
19 april 2006, 13:53
hey, ik heb ook een pac.812 en heb daar nooit problemen mee gehad. maar ik zou ook gewoon een tang gebruiken (even tussen de tang en het draaiwiel een stukje stof of liever leer oid doen, anders vermink je het draaiwiel nog)

Nickname
19 april 2006, 14:11
Het heeft iig niks met kracht of met welke kant ik opdraai te maken. Ok ik ben zelf geen arnold maar me pa heeft klauwen als een beer dus als hem het niet lukt...:satisfie:
Daalijk maar ff proberen om het moertje waarmee dat zeg maar het hele ding vastzit ietsjes losser te draaien en wat contactspray proberen anders die dude waarvan ik em gekocht heb maar eens opbellen.

Dude... aangezien je het nog niet heb geprobeerd..



Draai eens de andere kant op, of probeer het eens met een tang!



Hilarisch dit :seriousf:

Digitech
19 april 2006, 14:33
Ja.....Wat verwacht je dan van LOCKING tuners.......8-)

Harry
19 april 2006, 14:36
okee, ik heb er lang over getwijfeld maar nu weet ik het zeker; definitief geen locking tuners op mijn gitaren!!!!

Satriani
19 april 2006, 15:06
Verdomme this shit aint funny:angry:

Satriani
19 april 2006, 15:20
Victory, ff een goede tang uit de schuur gepakt en hij ging met veel moeite los. Maaree volgens mij heeft die kerel waarvan ik em gekocht heb ze echt als een mongool met een tang vastgedraaid maja..
Slotje:satisfie:

Orpheo
19 april 2006, 16:48
okee, ik heb er lang over getwijfeld maar nu weet ik het zeker; definitief geen locking tuners op mijn gitaren!!!!

als je een beetje verstand in je kop hebt werkt t makkelijk hoor :chicken:

Dirk W
19 april 2006, 16:57
okee, ik heb er lang over getwijfeld maar nu weet ik het zeker; definitief geen locking tuners op mijn gitaren!!!!

Jeses, dat is een redelijk loze uitspraak. Alsof alle locking tuners hetzelfde zijn. Ik heb gotoh locking tuners die zichzelf locken als je de snaar aandraait (door de kracht van de snaar) en die zichzelf unlockt als je hem losdraait. Hartstikke handig en nooit problemen mee gehad.
En dan nog zijn er meer systemen. Steinbergers werken weer heel anders.

Ik zou niet in waarom je door deze thread geen locking tuners wilt hebben. Het is een godsgeschenk voor tremolo gebruik zonder toplock.

Mike McCready
19 april 2006, 20:20
Maaree volgens mij heeft die kerel waarvan ik em gekocht heb ze echt als een mongool met een tang vastgedraaid maja..
Slotje:satisfie:
Heb je dat niet zelf gedaan door de verkeerde kant op te draaien?

bert k
19 april 2006, 20:56
Die hebben idd echt veel te strak gezeten, nergens voor nodig. Ik hoop dat ze niet beschadigd zijn.

Harry
19 april 2006, 21:24
orpheo en dirk hebben geen gevoel voor humor.

Snaar'n Bennie
20 april 2006, 00:35
Ik zou niet in waarom je door deze thread geen locking tuners wilt hebben. Het is een godsgeschenk voor tremolo gebruik zonder toplock.

Maar niet alleen voor tremolo-Bennie's. Ook voor de luie donders onder ons. Moi...

Vastklemmen en stemmen. Ik wil nooit meer zonder.

Satriani
20 april 2006, 10:42
als je een beetje verstand in je kop hebt werkt t makkelijk hoor :chicken:

SCREW YOU DUDE

Orpheo
20 april 2006, 10:59
SCREW YOU DUDE


lezen kerel! ik had t niet tegen jou!!!!!!!!

SimonS
20 april 2006, 11:02
haha Satriani voelde zich een beetje aangesproken :seriousf:

Orpheo
20 april 2006, 11:34
haha Satriani voelde zich een beetje aangesproken :seriousf:

blijkbaar :P terwijl ik toch iemand anders quotte ;)

Harry
20 april 2006, 11:45
jep, it was me!


Ik ben trouwens aan het overwegen om van die dingen op mijn gitaar te zetten. Welk merk is het beste, en waar zijn ze het goedkoopst?

Orpheo
20 april 2006, 11:46
jep, it was me!


Ik ben trouwens aan het overwegen om van die dingen op mijn gitaar te zetten. Welk merk is het beste, en waar zijn ze het goedkoopst?

sperzel en gotoh, althans, voor mij. Schallers heb je ook. ik vind schallers minder mooi dan de sperzels, maar wel stabieler en beter dan de sperzels.

bij musik produktiv heb ik mijn sperzels gekocht. 80 euro all incl. dacht ik.

Nickname
20 april 2006, 12:23
sperzel en gotoh, althans, voor mij. Schallers heb je ook. ik vind schallers minder mooi dan de sperzels, maar wel stabieler en beter dan de sperzels.

bij musik produktiv heb ik mijn sperzels gekocht. 80 euro all incl. dacht ik.

Naar mijn ervaring is gotoh ook erg goed :)

Orpheo
20 april 2006, 12:29
Naar mijn ervaring is gotoh ook erg goed :)

ik ken gotoh niet, vandaar :)

bert k
20 april 2006, 12:37
Ik heb op mijn strat Sperzels, in aflopende hoogte. Daardoor hoeft er geen stringtree meer op, en stringtrees vind ik rukdingen, dus Sperzel voor mij! Ik weet niet of andere merken ook aflopende hoogtes hebben.