PDA

View Full Version : Welke DS-pedaal?



Gamerke
18 april 2006, 19:30
Ik twijfel tussen 3 distortion pedalen: de Boss DS-1, Boss DS-2 Turbo Distortion en de Boss MT-2 Metal Zone.
Ik speel zelf veel metal, maar ook rock, dus ik vroeg me af of ik met die Boss DS-1 en DS-2 ook een Trash-metal sound krijg, en of ik met die MT-2 Metal Zone ook een rock geluid krijg, en niet alleen metal..
Kzou ook graag willen weten of er een groot verschil is tussen de DS-1 en de DS-2.

the sure thing
18 april 2006, 20:38
... Ja, die is er: de DS-2 kan meer oversturen. Voor hardrock/metal lijken mij de DS1 en DS2 echter niet zo geschikt. Tenzij je je amp al op vervormen hebt staan...

up-guitarman
18 april 2006, 20:45
DS-1 klinkt vrij dun vind ik. Ik kan er niks mee aanvangen, en al zeker niet voor metal.
De DS-2 is wel wat beter, deze gaat wat verder ten eerste, maar klinkt ook voller. Maar ook weer niet voor metal ...
Wat ik persoonlijk voor bvb. New Metal ook wel een OK pedaal vind is de MD-2 Megadistortion (hoewel velen dit waarschijnlijk zullen tegenspreken).

Metal Zone heb ik zelf nooit getest. Wat ik er van heb gehoord was steeds blubberpudding, maar dat kan ook aan de gitaristen die hem gebruikten gelegen hebben ... ;)

FruscianteFan
19 april 2006, 11:17
DS-1 geeft een lekker geluid, ik kan er goed mee uit de voeten (wel op Les Paul dan). Maar inderdaad, voor metal zul je toch echt iets anders moeten zoeken.

schizo910
19 april 2006, 11:28
Ik persoonlijk zou gaan voor de EH Metal Muff... super veelzijdig!

Wicked Willy
19 april 2006, 11:28
Een goeie amp bijvoorbeeld, dan heb je geen pedaaltjes nodig.

fullorder
19 april 2006, 11:28
Electro Harmonix Metal Muff?
Of valt die buiten het budget?

Oh, is reeds genoemd, beter lees ik eerst alle comments even :chicken:

Ik heb verder geen ervaring met de pedalen die jij noemt, maar wat ik veel over de MT heb gehoord is dat ie thuis best leuk klinkt, maar dat er in de band niks van over blijft.

Wizz
19 april 2006, 23:51
Probeer ook de nieuwe Pro Co Rat Solo eens, of de al oudere Rat, Turbo Rat, Deucetone Rat (niet goedkoop maar wel te gek), of Brat van Pro Co.
Als het Boss moet zijn, de Metalzone. Met alle toonregelaars op twaalf uur niet veel anders dan de DS 2.
Ook waanzinnig is de MXR Dime Distortion.

Wizz

Thom TK
19 april 2006, 23:53
Zoom Hyperlead, Tri-Metal en Driver 5000 (geloof ik) worden ook wel aangeprijst als brute DS pedalen.
Zelf nooit gehoord helaas.