PDA

View Full Version : Koopadvies: Ervaringsdeskundigen ?



Perdedor
18 april 2006, 17:01
Hallo,

Ik ben dus op zoek naar een akoestische gitaar. Ik speel al een paar jaartjes elektrisch, maar nu zou ik voor bepaalde nummers ook een akoestisch gitaartje willen hebben. Ik weet dat er al tig onderwerpen over bestaan, maar bij gebrek aan 'n koopadvies-sticky, hoop ik zo wat antwoorden te krijgen...

Ik zoek dus gitaartje, om pop/rock op te spelen. Het moet dus een staalsnaar zijn, maar het mag gerust een beginnersgitaartje zijn. Het wordt echt gewoon een backupdingetje. Ik hoef hem niet te kunnen versterken (dat gaat alleen ten koste van de 'unplugged' geluidskwaliteit, als je in dezelfde prijsklasse wil blijven, denk ik dan). En hier komt de uitsmijter: het zou een zwarte moeten zijn. Jawel, ik wil een zwarte gitaar. Ik weet het wel: klank is belangrijker dan uitzicht, maar toch.

Ik heb er al een paar gevonden, en daarom schrijf ik dus dit berichtje:
- Ibanez V70
- Ibanez AEG 10
- Ibanez AEL 10
- Blueridge BR 40
- Yamaha CPX 900 (vind ik geen prijs van. Heeft iemand die ?)
- Washburn EA 16

Ik ben best wel een n00b op het gebied van akoestische gitaren, dus een martin of santa cruz is aan mij vergooid :) Mijn budget ligt rond de 300€, iets hoger, iets lager. Mijn elektrische gitaar is van Ibanez, en daar ben ik meer dan tevreden mee, dus voel ik wel 'n affiniteit voor dat merk.
Zijn er mensen die deze gitaren gebruiken, en zo ja, wat vinden jullie ervan ?

Bedankt!

JulesKr
18 april 2006, 19:53
Ik heb vandaag nog op een zwarte gitaar gespeeld in een winkel. Klonk goed, was het merk lowden dacht ik. Kosten maar 100 euro. Maar ik denk dat je gewoon naar een winkel moet gaan en daar gitaren uitproberen.

Boom-chick-Franky
18 april 2006, 20:06
Ik heb vandaag nog op een zwarte gitaar gespeeld in een winkel. Klonk goed, was het merk lowden dacht ik. Kosten maar 100 euro.

Ahhhhhhhhhhhhhhh,een echte Lowden voor maar 100 euri?!?!?