PDA

View Full Version : Koopadvies: Ervaringsdeskundigen ?



Perdedor
18 april 2006, 17:01
Hallo,

Ik ben dus op zoek naar een akoestische gitaar. Ik speel al een paar jaartjes elektrisch, maar nu zou ik voor bepaalde nummers ook een akoestisch gitaartje willen hebben. Ik weet dat er al tig onderwerpen over bestaan, maar bij gebrek aan 'n koopadvies-sticky, hoop ik zo wat antwoorden te krijgen...

Ik zoek dus gitaartje, om pop/rock op te spelen. Het moet dus een staalsnaar zijn, maar het mag gerust een beginnersgitaartje zijn. Het wordt echt gewoon een backupdingetje. Ik hoef hem niet te kunnen versterken (dat gaat alleen ten koste van de 'unplugged' geluidskwaliteit, als je in dezelfde prijsklasse wil blijven, denk ik dan). En hier komt de uitsmijter: het zou een zwarte moeten zijn. Jawel, ik wil een zwarte gitaar. Ik weet het wel: klank is belangrijker dan uitzicht, maar toch.

Ik heb er al een paar gevonden, en daarom schrijf ik dus dit berichtje:
- Ibanez V70
- Ibanez AEG 10
- Ibanez AEL 10
- Blueridge BR 40
- Yamaha CPX 900 (vind ik geen prijs van. Heeft iemand die ?)
- Washburn EA 16

Ik ben best wel een n00b op het gebied van akoestische gitaren, dus een martin of santa cruz is aan mij vergooid :) Mijn budget ligt rond de 300€, iets hoger, iets lager. Mijn elektrische gitaar is van Ibanez, en daar ben ik meer dan tevreden mee, dus voel ik wel 'n affiniteit voor dat merk.
Zijn er mensen die deze gitaren gebruiken, en zo ja, wat vinden jullie ervan ?

Bedankt!

JulesKr
18 april 2006, 19:53
Ik heb vandaag nog op een zwarte gitaar gespeeld in een winkel. Klonk goed, was het merk lowden dacht ik. Kosten maar 100 euro. Maar ik denk dat je gewoon naar een winkel moet gaan en daar gitaren uitproberen.

Boom-chick-Franky
18 april 2006, 20:06
Ik heb vandaag nog op een zwarte gitaar gespeeld in een winkel. Klonk goed, was het merk lowden dacht ik. Kosten maar 100 euro.

Ahhhhhhhhhhhhhhh,een echte Lowden voor maar 100 euri?!?!?
Dan heeft hij die zwarte kleur zeker omdat hij in de fik heeft gestaan ! :seriousf:
Nee, een echte Lowden koop je niet voor 100 Euro , maar ik zie in de rij van gegadigden veel Ibanez gitaren staan. Deze bieden naar mijn idee een goede prijs/kwaliteit verhouding .
Maar het blijft i.d.d gewoon uitproberen,liefst in een zaak waar ze veel soorten bij elkaar hebben.
Dan hoor je het verschil al gauw !
Succes Frank :chicken:

JulesKr
18 april 2006, 20:10
Walden dat was, de mens kan niet alles onthouden :satisfie:

Perdedor
18 april 2006, 20:42
Ja, dat van de ibbies, dat geldt voor de elektrische gitaren, maar dus ook voor de akoestische ? Goed, dan weet ik wat me te doen staat :) Ik ga inderdaad binnenkort naar een paar gitaarwinkels, maar ik wou een beetje voorbereid aankomen, dat ze me niets kunnen aansmeren, en dat ik de verkoper al piekfijn kan uitleggen waar ik naar op zoek ben.
Bedankt voor de reacties

mechmichael
19 april 2006, 09:12
Hier:

http://www.music-town.de/musik-instrumente/YAMAHA-APX-900-Elektro-Akustikgitarre-inkl-Gigbag.html

Staat de APX 900 voor € 749, maar is in Duitsland

Greetz,

Mike

Perdedor
19 april 2006, 09:20
Yeah, bedankt :)

Nou, dat valt een beetje buiten mijn budget :) Kan ik er twee andere voor kopen...

Trouwens, over het budget: waar zit ik dan ergens ? Bij de beginnergitaartjes die je na een jaartje wilt vervangen, of toch al bij de nette middenmoot ?

Bedankt!

mechmichael
19 april 2006, 10:40
Nou, ik speel zelf pas net een paar maanden en heb 2 dagen geleden een 2e hands Garrison AG-500 gekocht voor € 250. Klinkt erg goed (voor zover ik daar al over kan oordelen na een paar maanden gitaarspelen, heb nl. weinig vergelijkingsmateriaal in mijn handen gehad) en ziet er uit alsof hij net uit de winkel komt! Maar het zou geen verkeerd idee zijn om eens op de 2e hands markt rond te kijken.

Bovenal gaat het er vooral om dat jij het goed vindt klinken/lekker vindt spelen, en de prijs komt altijd op de 2e plaats in mijn ogen.

Succes in ieder geval met het zoeken.

Mike