PDA

View Full Version : paddlehead (tonefactory)



G.G.
18 april 2006, 11:28
Iemand ervaringen met deze paddlehead?

http://www.tonefactory.nl/shop/product_info.php?cPath=28_38_39&products_id=1263

Aangezien linkshandige halzen niet echt voor het oprapen liggen en vaak erg duurzijn (+ik wil sowieso een rosewood toets) kwam ik deze tegen. Vind een achterover gebogen headstock ook eigenlijk iets mooier vroeg ik me af of het bruikbaar zou zijn op mijn lowbudget-strat projectje?

Zit eraan te denken of een blokje afval esdoor aan de hals te lijmen bij de neckjoint om de body te verlengen over het platte gedeelte dat achterop de hals zit. Dan de hele zooi verlijmen en de slijptol te pakken om een betere toegang te krijgen tot de hoogste frets.

Heb ik aan die hals een goed ding? Hoor hele tegenstrijdige dingen over tonefactory (o.a. hier op het forum).

fred dons
18 april 2006, 11:34
ik heb goede ervaringen met tonefactory, maar wat is er mis met een rechtshandige hals op een linkshandige body te zetten ? (je moet wel nieuwe positie dots aan de zijkant bij boren)

de string heeft overigens ook wel eens linkshandige all parts nekken maar een rechtshandige werkt ook prima (kost +/-eur 70 ongelakt)

dit is een richwood van mij met een reverse all parts 70 ties nek
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=66&page=9&ktw=215cbd7a2ab946d6151684191d222552

G.G.
18 april 2006, 11:41
ik heb goede ervaringen met tonefactory, maar wat is er mis met een rechtshandige hals op een linkshandige body te zetten ? (je moet wel nieuwe positie dots aan de zijkant bij boren)


Hahaha.. dat is precies de combinatie die ik zoek, maar dan omgekeerd. Ik ben een rechtshandige gitarist die graag linkshandige halsen heeft.



de string heeft overigens ook wel eens linkshandige all parts nekken maar een rechtshandige werkt ook prima (kost +/-eur 70 ongelakt)


Heb ik gebeld, heeft alleen nog rechtshandig (rosewoodtoets, 70ties headstock) Maar geen linkshandige helaas.



dit is een richwood van mij met een reverse all parts 70 ties nek
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=66&page=9&ktw=215cbd7a2ab946d6151684191d222552

Dat zou dus echt een gitaartje voor mij zijn (alleen dan met rosewoodtoets). Dat ding is precies zoals ik mijn stratjes wil hebben. Kan je mij meer over die all parts halzen vertellen? Waar heb je hem vandaan? linkje? prijsje?

fred dons
18 april 2006, 12:01
goed idee, ik ben gek op linkshandige nekken :rockon:

mijn all parts nekken komen dus bij de string vandaan, ik ga er gemiddeld 1 keer in de 2 maanden langs om te kijken of ze nog een leuke nek hebben liggen en ook als ik hem nog niet nodig heb en ze hebben een goede nek dan neem ik hem mee (eur 70 voor een ongelakte, eur 125 voor een gelakte)
(ze krijgen regelmatig nieuwe binnen)

Orpheo
18 april 2006, 12:31
is er dan een verschil tussen links en rechtshandig??

DarknessAwaits
18 april 2006, 12:49
Alleen de positiedots op de zijkant, die staan dus onderen als je een verkeerdhandige hals hebt.

moos
18 april 2006, 13:18
Maar wat is het voordeel dan?

fred dons
18 april 2006, 13:30
1 ziet er cool uit

2 wanneer je geen toplock gebruikt voelen de basssnaren wat elastischer aan, dit komt omdat je bij het benden de hele snaar mee "bend" en omdat de afstand brug -mechaniek voor de e en de a snaar wat groter is geworden krijg je het gevoel dat met name deze 2 snaren lichter spelen
nadeel is dan weer wel dat je grotere bends moet maken om die snaren op de juiste toon te krijgen

Dirk W
18 april 2006, 13:36
En de hogere snaren benden makkelijker omdat je minder snaar meebendt.

G.G.
18 april 2006, 15:51
En ik ben geen slash, dus heb mijn gitaar niet bij mijn kieën hangen maar juist redelijk hoog. Dan zijn de stemmechanieken ook beter bereikbaar zonder allerlei reumatische aandoeningen te veroorzaken.

Ook heb ik het idee dat de gitaar iets beter op stemming blijft doordat de dunne snaren minder ruimte hebben achter de topkam (bij bends).

ruezzz
18 april 2006, 16:24
Laat ik nu net een rechtshandige 70's hals zoeken... waar hadden ze dat ding?

G.G.
18 april 2006, 16:40
Laat ik nu net een rechtshandige 70's hals zoeken... waar hadden ze dat ding?

The String in Amsterdam www.thestring.com

vanochtend gebeld, hij had er nog 5 waarvan 1 met een rosewood toets (ongelakte hals) voor €75, zou dus maar ff snel zijn.

ruezzz
18 april 2006, 16:59
Ik heb em gemaild, zijn die kwalitatief een beetje OK? Die All Parts?

G.G.
18 april 2006, 17:20
Ik heb em gemaild, zijn die kwalitatief een beetje OK? Die All Parts?

Vox humana levert ze ook, en die kerel van the string heeft eens in de zoveel tijd een grote partij die hij uit de vs haalt, vandaar die prijzen volgens mij.

Vox verkoopt in iedergeval geen rommel, dus met die kwaliteit zal het wel goed zitten

fred dons
18 april 2006, 17:36
ze zijn heel goed, geen spectaculaire houtsoorten maar wel heel goed fretwerk
ze worden gemaakt door de zelfde fabriek in Japan waar de Fender Japan gitaren worden gemaakt

G.G.
19 april 2006, 08:12
Fred, die gitaar in dat linkje, met die linkshandige allparts hals: waar heb je die mooie fender decal vandaan op de kop? Staar gewledig, dat ding, zo onderste boven erop geplakt.

fred dons
19 april 2006, 08:56
die heb ik bij crazyparts vandaan (duitser die altijd op de vintage beurs staat met repro onderdelen)

ruezzz
19 april 2006, 09:15
G.G. ik heb nog een ESP strathals liggen, rosewood toets, linkshandig (of reversed headstock) met zwarte Schaller tuners, misschien iets voor jou?
Hij is ongelakt (is heel licht gewaxed, maar kan ook nog geolied worden natuurlijk).

B_2_the_a
19 april 2006, 09:20
Zit eraan te denken of een blokje afval esdoor aan de hals te lijmen bij de neckjoint om de body te verlengen over het platte gedeelte dat achterop de hals zit. Dan de hele zooi verlijmen en de slijptol te pakken om een betere toegang te krijgen tot de hoogste frets.


Dit zou ik als ik jou was niet doen, dan klopt de mensuur maat niet en dan is er geen zuivere toon uit te krijgen :)

Je moet sowiezo kijken of deze hals wel mogelijk is met jou gitaar!

G.G.
19 april 2006, 09:41
G.G. ik heb nog een ESP strathals liggen, rosewood toets, linkshandig (of reversed headstock) met zwarte Schaller tuners, misschien iets voor jou?
Hij is ongelakt (is heel licht gewaxed, maar kan ook nog geolied worden natuurlijk).

Joh, heb je een fotootje en een prijsje?

G.G.
19 april 2006, 09:45
Dit zou ik als ik jou was niet doen, dan klopt de mensuur maat niet en dan is er geen zuivere toon uit te krijgen :)

Je moet sowiezo kijken of deze hals wel mogelijk is met jou gitaar!Heb mail gehad van Tonefactory. dat ding past precies op een strat. Lekker dik halsprofiel. Dus alleen ff koppie uitzagen, 6 gaatjes boren blanke lak erop en gaan met die banaan.

Ik wacht nog ff op een berichtje van ruezzz (misschien dat die ESPhals ook wel wat is als het halsprofiel niet te dun is)

ruezzz
19 april 2006, 10:00
Zal je vanavond een fotootje mailen.

fred dons
19 april 2006, 10:50
anders ben ik ook nog wel geinterresseerd in de esp nek

B_2_the_a
19 april 2006, 12:28
Elke strat is verschillend

ik denk dat tone factory uit gaat van fender... heb je dat? dan zit je goed...




Maar dat blokje gaat sowiezo niet lukken...

ruezzz
19 april 2006, 21:16
G.G. the pics zijn naar je hotmail.

Keesz
19 april 2006, 21:31
ik zoek eigenlijk ook een goeie dikke nek, ik heb schrikbarend grote handen(20cm van begin hand tot topje middelvinger)

en ik speel momenteel een squier strat, puik ding hoor, maar ik heb het gevoel dat ik dat ding meer met mn duim vast houd, dan daadwerkelijk met mn pols....dus die paddle head is dan wat ik zoek??

G.G.
19 april 2006, 21:51
G.G. the pics zijn naar je hotmail.

Ik ga ze bekijken. Ik heb de strat nu net een uurtje, echt helemaal geweldig dat ding. Bijna zonde om te gaan verbouwen. Klinkt echt zoals een strat moet klinken. Lekker helder.


ik zoek eigenlijk ook een goeie dikke nek, ik heb schrikbarend grote handen(20cm van begin hand tot topje middelvinger)

en ik speel momenteel een squier strat, puik ding hoor, maar ik heb het gevoel dat ik dat ding meer met mn duim vast houd, dan daadwerkelijk met mn pols....dus die paddle head is dan wat ik zoek??

Stuur die gasten van Tonefactory eens een mailtje, ik kreeg echt super snel antwoord op mijn vragen met extra foto's. Klantenservice is in ieder geval zeer goed daar.