PDA

View Full Version : Tech 21 TM 60



ccc
18 april 2006, 08:30
Iemand hier in het bezit van deze versterker ?
Wat zijn de ervaringen ?

Blijkbaar worden die dingen niet verdeeld in de Benelux (dus Duitsland blijkt de enige aankoopoptie te zijn).

Vooral de 1X12 interesseerd mij (mijn rug kan het op en af sleuren van trappen niet meer aan).
http://www.tech21nyc.com/tm60.html

guitartub
18 april 2006, 10:59
In mijn zoektocht naar een versterker erbij is ook de tm 60 van Tech 21 de revue gepasseerd. Heb m toen uitgebreid kunnen testen en moet zeggen dat ie heel lang op nr 1 heeft gestaan, niet in het minst door het uiterst hanteerbare gewicht van de 1X12. (Om dezelfde reden als JIJ opnoemt.) Mijn uiteindelijke keuze is op iets anders gevallen maar heb nog vaak teruggedacht aan die tech 21. Met name de geluidskwaliteit van dat ding is erg goed.
Dus als je keuze op dat ding is gevallen en je kunt er nog een bemachtigen zou ik zeggen: GA ERVOOR!!

Veel plezier,
Bert.

marc_o
18 april 2006, 11:17
Kaboemba heeft er eentje, of lang eentje gehad.
Ben zelf ook erg te spreken over deze combo's, goed geluid en prima specificaties, 2 kanalen plus een boost....meer heb je niet echt nodig ook.
er is nog een 120 watt versie met 3 kanalen die ik graag eens aan de tand wil voelen overigens.

thefox
18 april 2006, 13:30
Bij Rock Palace in Den Haag hebben ze tech21 versterkers staan, bel daar eens even heen! Ik heb mn Tech21 Power Engine's daar ook gehaald.

Kaboemba
18 april 2006, 14:58
Yep ik heb een tech 60 gehad en het is een super versterker, werkelijk DE transistorbak die heel dicht bij buizen komt. En dan vooral de feel.

Helaas had de mijne een probleempje (op hoger volume viel het geluid weg) maar anders had ik hem nooit weggedaan.

peter_heijnen
18 april 2006, 20:31
Ik heb naast allerlei buizenspulletjes ook een tm60.
Ik ben er super tevreden mee en gebruik hem 5 dagen in de week in het theater.

Ik gebruik er een wah en een boss gt3 bij. De wah en tech21 footswitch gaan inc kabels en boss-voeding achterin de combo, die ik dan "afsluit" met de gt3 die perfect in de breedte past.
Het geheel is dan nog steeds prima te tillen en je loopt in een keer alles naar binnen/buiten.
De 60 watt zijn voor de meeste toepassingen net aan genoeg, en anders link je gewoon die geweldige line out door.

Dikke aanrader wat mij betreft.

ccc
18 april 2006, 20:42
In mijn zoektocht naar een versterker erbij is ook de tm 60 van Tech 21 de revue gepasseerd. Heb m toen uitgebreid kunnen testen en moet zeggen dat ie heel lang op nr 1 heeft gestaan, niet in het minst door het uiterst hanteerbare gewicht van de 1X12. (Om dezelfde reden als JIJ opnoemt.) Mijn uiteindelijke keuze is op iets anders gevallen maar heb nog vaak teruggedacht aan die tech 21. Met name de geluidskwaliteit van dat ding is erg goed.
Dus als je keuze op dat ding is gevallen en je kunt er nog een bemachtigen zou ik zeggen: GA ERVOOR!!

Veel plezier,
Bert.


En wat heb je dan wel gekocht ?

Bruvtilov
19 april 2006, 01:35
Heel fijne versterker! Makkelijk mee te nemen; vrij licht, klein formaat.

Je moet wel even vertrouwd raken met de knoppen die erop zitten. Het cleane kanaal heeft de knoppen drive, punch en level bv. Ik dacht in eerste instantie dat de drive sowieso open moest staan om geluid te krijgen, maar bv. helemaal dichtgedraaid geeft het cleane kanaal toch geluid, niet als bij een tube amp dus. Gewoon proberen!

Deze versterker wordt door velen (ook door misleidende info van de fabrikant zelf) als een modeling versterker gezien. Is m.i. niet waar. Waarschijnlijk komt de verwarring door het aan de versterker te bevestigen kartonnetje waarop wat settings van de knoppen per kanaal zijn afgedrukt. Hierop valt te lezen hoe je uit het cleane of vervormde kanaal de sounds van o.a. EVH, SRV, een gemiddelde Marshall etc. kunt halen.

Deze settings zijn slechts benaderingen, niet meer dan dat. Zie je ze als vingerwijzingen en de amp verder als een amp met een op zichzelf staand geluid, dan heb je er een zeer goede koop aan. Zoals iemand al zei in deze thread: een transistoramp die het buizengeluid zeer dicht benadert.

Ik ben er persoonlijk zeer tevreden over en kan hem eenieder aanraden.

Robert

guitartub
19 april 2006, 09:15
En wat heb je dan wel gekocht ?

Ik wilde daar niet WEER over beginnen (Kijk, daar hebbie hem weer) maar ik heb toen de Vox AD60 aangeschaft die ik toch veelzijdiger vond en niet minder van geluidskwaliteit, wel zwaarder overigens dus de AD 120 (stereo, dat vond ik wel mooier) was helemaal uit den boze.

thefox
19 april 2006, 09:21
Ik heb zelf dus twee Tech 21 Power Engines, daar ben ik echt super tevreden. De geluiden van mn Pod XT Live komen ineens tot leven! Sinds ik mn Power Engine heb vind de geluiden over de koptelefoon helemaal niet meer zo relax :) Ik wil die andere versterkers van Tech21 ook wel eens uit gaan proberen, maar aan de andere kant wil ik ook wel eens een keer op buizen gaan spelen :P

ccc
19 april 2006, 14:39
Bij Rock Palace in Den Haag hebben ze tech21 versterkers staan, bel daar eens even heen! Ik heb mn Tech21 Power Engine's daar ook gehaald.

Rock Palace is nu overgenomen door Key music en bij Key beweren ze dat de importeur van Tech 21 veranderd is.

johantipker
21 april 2006, 11:24
Ik heb zelf dus twee Tech 21 Power Engines, daar ben ik echt super tevreden. De geluiden van mn Pod XT Live komen ineens tot leven! Sinds ik mn Power Engine heb vind de geluiden over de koptelefoon helemaal niet meer zo relax :) Ik wil die andere versterkers van Tech21 ook wel eens uit gaan proberen, maar aan de andere kant wil ik ook wel eens een keer op buizen gaan spelen :P


Vindt je deze set-up beter klinken dan de FlextoneIII? :gitarist:

thefox
21 april 2006, 12:26
Dat kan ik eerlijk gezegd niet zeggen omdat ik de flextone nooit geprobeerd heb, maar ik denk dat die 2x Tech 21 (stereo dus!) icm de XT live wel beter klinkt dan een flextone, alleen al omdat het stereo is... Ik vind 1x tech 21 power engine al waanzinnig klinken met mn xt live, zou me niet verbazen als dat al beter klinkt als een flextone III

Ik heb sinds ik mn Tech21 Power Engines heb weer het gevoel alsof ik op een echte versterker speel, dat begon ik wel te missen. (hiervoor speelde ik met mn xt live direct over de PA) Het enige wat ik minder vind van het modelling gebeuren dat veel van het subtiele van mn gitaar verloren gaat in de digitale bewerkingen van de modelling....