PDA

View Full Version : Stel dat je terug in de tijd zou kunnen gaan...



Wouter J
17 april 2006, 23:31
En dat je een allang opgeheven muziekzaak weer zou kunnen bezoeken met een flink bedrag om iets te kopen, waar zou je dan heen gaan welk jaar en welke zaak?

In Mijn Geval zou ik naar 1994 terug willen, en dan weer eens bij Musica in Eindhoven op de geldropse weg binnen gaan. Dat was een te gekke zaak met vriendelijk personeel en een flinke hoeveelheid coole gitaren.

Of in dat zelfde jaar nog eens bij Feedback Den Haag binnen gaan. Ik mis die zaak enorm, ik heb zoveel mooie instrumenten daar gekocht en ze hadden zoveel tweederhands en Vintage. Overigens moet je Feedback Den Haag (later Carvin Music store) niet verwarren met feedback in Rotterdam, ze hadden de zelfde naam maar waren niet verbonden met elkaar.

En dan is er nog StalMeijer in Hoensbroek, vijftien jaar lang was ik trouwe klant daar, toen die zaak sloot brak toch echt mijn hart.

drap
17 april 2006, 23:57
Ik zou ongetwijveld nog es naar Noorder Muziekhuis gaan in Groningen. Niet dat ik geld meenam ofzo hoor, dat is toch niet nodig in mijn opzet. Ik zou alleen die eigenaar van die zaak graag nog es een hele middag klieren met continu hetzelfde kutrifje te spelen op alles wat ik uitprobeer. Een keer eerder gedaan en ik heb geweldig genoten :dance: Geen idee eigenlijk waarom dat die gast falliet is gegaan, al was 't alleen al om z'n omgang met klanten...

woutB
18 april 2006, 01:06
Ik had met een paar ruggen graag terug willen gaan naar het jaar 1976 of zoiets en dan had ik aandelen Microsoft gekocht. Dan kan ik nu kopen wat ik wil waar ik wil.

Dude
18 april 2006, 15:32
ja precies,


of naar 1963 en een stuk of 30 fender stratjes kopen.

maar die microsoft tip is erg slim, met een bom geld naar bill gates en hem in een contractje melden dat die hier 10 miljoen heeft en hij mag doen wat die wil maar dat 90 procent van zijn winst voor jou is.

almarvk
18 april 2006, 15:51
Tjah, dan was je binnen en kon je zoveel gitaren kopen als je maar wilt :)

Luca P
18 april 2006, 17:44
Ik ging in ieder geval naar eind '50 om te jammen met Eddie Cochran!
En dan nam ik meteen een 6120 mee.
En een '59 Les Paul Standard.
Uit Amerika dan, want toen verkochten ze hier alleen nog pijn in m'n reet merken...

Wouter J
18 april 2006, 22:07
Ja jongens heel leuk allemaal. Maar dat was mijn vraag niet!

Hou je toch eens aan een topic. ;)

zoon van Piet
19 april 2006, 15:38
terug naar musica in eindhoven - in de hooghuisstraat. En daar uit de tweedehandskelder die goldtop met P90's en stop tailpiece kopen die ik destijds als broekie afdeed als ouwe meuk. En dat was het ook, maar dan hele mooie meuk...
en gelijk even door naar saris, een jaar of twee later. toen ik mn eerste nieuwe strat kocht ('77) kon ik ook dat mooie tweedehandsje kopen, met die kleinere kop...
maar ikwas jong en wilde een splinternieuwe strat. bovendien vond ik die zwarte slagplaten mooi..

afijnn, met terugwerkende kracht kan ik mezelf wel voor mn kop slaan

petpas
19 april 2006, 16:04
Ik zou weer teruggaan naar Huigens in Hengelo halverwege jaren 90 en mezelf tegenhouden. Heb daar een gibson les paul studio omgeruild voor een fender stratocaster. Moest nog flink bijbetalen ook. Heb daar tot op de dag van vandaag nog spijt van. Wat een oplichters.

bat
19 april 2006, 21:25
Ik zou nog wel een keer naar de oude Music Store in de Kleine Kerkstraat in Leeuwarden willen, rond kerst met gluh-wein (of op bevrijdingsdag met om de hoek het bevrijdingsfestival) en weer ouderwets alles uitproberen, rustig op m'n gemak, terwijl de verkoper nog maar wat dingen aan komt sjouwen die ook wel leuk zijn (me zelfs thuis bellen dat ze weer wat binnen hebben dat ik wel leuk zal vinden). En dan gewoon weer m'n stratje kopen dat ze, omdat ik nog even geen geld had, gewoon twee maanden voor me vast hebben gehouden (ik heb 'm nog steeds!!!).

De nieuwe zaak is groter en moderner, maar mist de charme en helaas zijn alleen de mindere verkopers overgebleven.

Oh, en inderdaad ook dit:

Ik zou ongetwijveld nog es naar Noorder Muziekhuis gaan in Groningen. Niet dat ik geld meenam ofzo hoor, dat is toch niet nodig in mijn opzet. Ik zou alleen die eigenaar van die zaak graag nog es een hele middag klieren met continu hetzelfde kutrifje te spelen op alles wat ik uitprobeer. Een keer eerder gedaan en ik heb geweldig genoten :dance: Geen idee eigenlijk waarom dat die gast falliet is gegaan, al was 't alleen al om z'n omgang met klanten...

Heb er overigens 2 gitaren gekocht: m'n eerste én m'n tweede. De eerste heb ik voor hetzelfde geld ingeleverd als is er voor betaald had om de tweede te kopen. Bij die tweede ben ik overigens erg goed geholpen, maar die jongen werkte er een paar maanden later niet meer. Te aardig en behulpzaam zeker...