PDA

View Full Version : layla van eric clapton



jjason
17 april 2006, 21:29
hey iedereen,,,


Ik ben nu bezig met layla van eric clapton (elektrische versie), maar hoe krijg je dat eerste stukje dat je snel achter elkaar moet spelen om 1 geheel te krijgen ik hoop dat jullie bergijpen wat ik bedoel want ik kan het ehct niet spelen, normaal wel maar als het snel moet.......

Kamicolo
17 april 2006, 22:26
door hammer on en pull off te gebruiken

je slaat eerst de 2e snaar van boven aan dan druk je je vinger op de 3e fret (hammer on)

dan doe je het zelfde bij de snaar eronder alleen als je hem erop heb gedrukt moet je zorgen dat als je hem eraf haalt de snaar weer geluid maakt dus eigenlijk weer aanslaat (hammer on en pull off)

dan nog alleen de 3e fret 2e snaar van boven, en alleen de snaar eronder nog een x

succes:P sorry voor de brakke uitleg

jjason
18 april 2006, 12:48
maar hoe kan je dat dan doen? want ik kan het wel langzaam maar als het snel moet......

Kamicolo
18 april 2006, 14:07
dus om het melodietje te krijgen sla je nu ook al 4x in totaal de snaren aan? als dat zo is moet je gewoon veel oefenen zodat ut steeds sneller gaat

Ravanelli
18 april 2006, 20:48
Snaren laten doorklinken, de snelheid maakt het dan vanzelf gebonden. Een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen.......

jjason
19 april 2006, 16:46
ik kan em maar nu komt dat stuk daarna met die akkoorden raak ik daar weer mee in de knoei:(

Gearjunkie
23 april 2006, 09:36
Speel het rustig/langzaam, net zolang tot je het kan zonder bij na te denken. Daarna ga je de snelheid pas opbouwen.

p.s. pak de akkoorden met je ringvingen en pink (beiden dus barré). Zo kan je je ringvinger gebruiken voor de G en de A op de lage E-snaar.

succes!

Roy K.
24 april 2006, 12:46
Ik ben nu bezig met layla van eric clapton (elektrische versie),

Ik heb altijd al iets willen zeggen over Eric Clapton, maar ik wist niet waar.

Bij deze...