PDA

View Full Version : Small Stone



FruscianteFan
17 april 2006, 20:05
Hallo allemaal,

Welke ervaringen hebben jullie zoal met de Electro Harmonix Small Stone? Hoe verhouden de russia's zich met de USA's? Of kan ik toch beter een MXR Phase90 kopen?

Ik ben namelijk op zoek naar een phaser, die niet te duur is. Meer dan een euro of 60, 70 wil ik er zeker niet aan uitgeven en voor dat geld wil ik er eentje die vooral relaxed is voor Radiohead (ik geloof dat Jonny een Small Stone gebruikt), maar ook wel voor RHCP (vooral vanaf By The Way. Tussen 1999 en 2001 gebruikte John een MXR Phase90, daarna een Mooger Fooger (nummers als Throw Away Your TV, wat nummers van Stadium Arcadium), die veel te duur is voor mij)

Alvast bedankt :)

robert-gitarist
17 april 2006, 20:35
Small stone is een lekkere phaser.Ik heb een echte oude uit de seventees die echt goed bevalt(helaas is me schakelaar kapot waardoor ik nu vaak z'n plop geluid heb als ik hem aan doe :( ) De smallstone klinkt wat softer in vergelijking met de Phase90.De phase 90 heb ik ook en is vrij grof nog wel en heeft iets last van een volumedrop,gaat iets harder als je hem aan zet.Hij boost beetje zeg maar..beide vind ik fijne pedalen.Als je echt z'n phaser wilt hebben als in het nummer Saterdaynight van Herman Brood moet je absoluut voor de phase90 gaan.Ehmm ik heb veder geen ervaring met de huidige Small Stones,wat ik net vertel is die van mij en die is vrij soft nog wel..wel heel lekker trouwens!
Mijn tip: ga na Feedback toe,die heeft ze allebei wel in huis.Althans in Apeldoorn wel.Bij voorbaad zou ik al voor de USA gaan,de looks zijn gewoon 10 keer mooier als de Russische :hippie:

aart steekelenburg
17 april 2006, 21:19
Die russische werkt echter ook prima hoor en dan heb je voor een hele schappelijke prijs een heerlijk ouderwets phasergeluid.. lijkt mij wel wat je zoekt.

Rhythm Machine
18 april 2006, 20:37
Als je echt zo'n phaser wilt hebben als in het nummer Saturday Night van Herman Brood moet je absoluut voor de phase90 gaan.:hippie:

Is Saturday Night Phase 90 of Phase 45?

RM