PDA

View Full Version : welke gitaar (500-1000 euro)?



license to kill
17 april 2006, 19:38
ik heb nu een squier bullet en een flextone III als versterker, natuurlijk is het niveau van die versterker iets hoger als dat van de gitaar, dus wil ik een nieuwe gitaar kopen.
ik speel graag blues, metal, punkrockpop (om geen discussie te krijgen over welke groep welk genre is) en had al gedacht aan een cort neil zaza of een fender (strat of tele, jullie zeggen maar) of een gibson (als dat past bij mijn budget)

alvast bedankt,

provisus
17 april 2006, 19:40
Uhmmm ik wil niet heel lastig zijn, maar boven aan dit forum zie je KOOPADVIES van meerdere PRIJSBUDGETEN onderandere ook 500 tot 1000 euro, kijk daar ff tussen misschien zit er handig informatie (grote kans van wel)

MichaelSS
17 april 2006, 19:44
Om toch even een richting aan te geven wat IK zou doen.

Zou voor een Fender 2004 gaan met Matte lak. 700 euro ongeveer

Geweldige klank. Maja ik ben fender freaks ;)

Outrage
17 april 2006, 20:05
Als je zoveel gaat uitgeven, informeer je je inderdaad wat over merken etc. Wil je eigenlijk een vaste brug of een tremolo? Cort gitaren zijn in ieder geval aan te raden. Als je het ziet zitten om blindelings een gitaar aan te schaffen, moet je eens naar carvin kijken, schijnen heel goede gitaren te zijn.
Verder blijft het natuurlijk een kwestie van smaak. Uitproberen in de winkels en het koopadviestopic lezen in aan te raden. Veel succes.

license to kill
17 april 2006, 20:20
het probleem is natuurlijk dat ik niet voor een 2 humbuckers kan gaan, want dan is men clean slecht, en aangezien ik clean liever blues speel, zou die single coil zich best aan de bridge bevinden (zeg me als ik fout redeneer)
en aangezien ik ook graag harder speel (metal, punk, rock) moet ik een humbucker hebben (of niet?want fender strat kan ook wel hard klinken)
en ik wil een wha-wha pedaal, gwn voor de fun

ik heb men versterker gekocht via thomann.de , je kan natuurlijk niet testen :( maar het is wel 100-200 euro goedkoper:p en maar 8 euro verzending:)

ajah, als ik een fender koop, moet het een american strat zijn, gwn ter info

G.G.
17 april 2006, 21:40
het probleem is natuurlijk dat ik niet voor een 2 humbuckers kan gaan, want dan is men clean slecht, en aangezien ik clean liever blues speel, zou die single coil zich best aan de bridge bevinden (zeg me als ik fout redeneer)
en aangezien ik ook graag harder speel (metal, punk, rock) moet ik een humbucker hebben (of niet?want fender strat kan ook wel hard klinken)
en ik wil een wha-wha pedaal, gwn voor de fun

ik heb men versterker gekocht via thomann.de , je kan natuurlijk niet testen :( maar het is wel 100-200 euro goedkoper:p en maar 8 euro verzending:)

ajah, als ik een fender koop, moet het een american strat zijn, gwn ter info

Veel humbuckers kun je ook splitten hoor.

Orpheo
17 april 2006, 21:48
ik heb n beter idee dan dit topic open te laten:



USE THE FUCKIN SEARCH AND FAQ!!!!!!!!!!!!!

Ritch
17 april 2006, 21:51
Ooooh... Hij zei fuck! :nervous:

Orpheo
17 april 2006, 21:59
Ooooh... Hij zei fuck! :nervous:

:P ach, kleurrijke metaforen mogen soms vind ik :D

Noid
17 april 2006, 22:32
het probleem is natuurlijk dat ik niet voor een 2 humbuckers kan gaan, want dan is men clean slecht, en aangezien ik clean liever blues speel, zou die single coil zich best aan de bridge bevinden (zeg me als ik fout redeneer)
en aangezien ik ook graag harder speel (metal, punk, rock) moet ik een humbucker hebben (of niet?want fender strat kan ook wel hard klinken)
en ik wil een wha-wha pedaal, gwn voor de fun


Zoals Orpheo al aangeeft kun je (veel van) de info die je zoekt ook vinden via de search en faq opties.

Een humbucker (=HB) hoeft helemaal geen slecht clean geluid te geven. Heeft te maken met de output van het element. Een singlecoil met een hoge output, kan ook een slecht clean geluid geven enz. Er zijn veel verschillende humbuckers en single coils, die voor verschillende doelen zijn ontwikkeld, gebruik de search eens om hier meer over te vinden.

M.b.t. je aanname: nee ik denk dat de HB zich beter bij de brug kan bevinden en de SC beter in het midden/de neck.

Succes.

Nickname
18 april 2006, 11:19
Kijk eens voor een ibanez SA of RG.. voor de rest zou ik ook kijken voor een Gibson LP 2e hands of een PRS :)