PDA

View Full Version : Koopadvies Semi-acoust.?



tomhaze
17 april 2006, 16:28
Goeiedag,

Ik bezit nu al wat langer 2 electrische gitaren en een spaanse gitaar en wil nu ook een degelijk goede semi-acoutische.

Voordat we beginnen met: Gebruik de zoekfunctie!!. ik heb 'm al gebruikt maar ik kon er geen conclusie uit trekken en misschien kan er net als in het electrische gitaren gedeelte een Koopadvies Topic?

Afijn, mijn stijl... heel gevarieerd: Spaans, rock, ballads, funky, alles wat mij leuk in de oren klinkt speel ik, dus een gitaar die all-round goed zijn werk kan doen is erg handig.

En daarnaast nog 1 vraag, ik heb wel eens een wat goedkopere Semi-acoust. op mijn versterker aangesloten, van mijn electrische gitaar (Roland Cube 60) en het geluid gewoon op clean gehouden, ging opzich prima. Raden jullie het echter aan om een aparte versterker te kopen voor mijn Semi, of kan ik 'm gewoon op mijn cube houden?

Maargoed, gitaaradvies vooraan, wie heeft er een suggestie?

Alvast bedankt!!

Groeten Tom

gertdm
17 april 2006, 17:52
De vraag naar een goede semi-akoestiese is in verschillende andere topics ook aan de orde geweest. In ieder geval:

a/ wat zoek je precies? Een akoestiese gitaar met piezo of een elektro-akoestiese gitaar?

b/ wat is je budget?


Mijn persoonlijke mening is in ieder geval, als je nog geen staalsnarige akoestiese hebt, ga dan op zoek naar een akoestiese gitaar met piezo, of een akoestiese waar je n Fishman kan laten inbouwen.
Bij minder budget, zeg tot € 500,- zou ik voor tweedehands gaan: Seagull, Furch, Ayers, Blueridge, Cort.

kornelius
17 april 2006, 19:58
ja, of tanglewood.

wat betreft de versterker. Ik zou het gewoon proberen op de jouwe, en als het niet bevalt kan je altijd nog iets anders ervoor kopen.