PDA

View Full Version : martin DX-1R



lello
17 april 2006, 11:37
kan iemand me iets meer vertellen over de martin DX-1R
500 euro voor tweedehands is dit redelijke prijs /kwaliteits verhouding,??

Tristan
17 april 2006, 13:07
Zie mijn reactie in het andere topic:
Weer iemand die een Martin DX1 wil kopen, dit is echt mijn dag niet!!!
Ik krijg weer bijna een hartverzakking, want die dingen moet je mijden als de pest, dat is een van de slechtste gitaren die ik ooit gezien heb.
Ze hebben een plywood top en een plastic toets en klinken helemaal ruk.
Als je 500 euro of iets meer of minder te besteden hebt, kijk dan alsjeblieft naar Blueridge gitaren... Of spaar een beetje door en kijk naar Furch, er zijn hier ook mensen erg te spreken over Ayers gitaren...
Maar die Martin DX/DXM... zouden ze allemaal ritueel moeten verbranden...
Bovendien is 500 euro erg duur voor zo'n ding (tweedehands?).
De echte Martin range begint bij de DM en de D1, dat zijn wel echte gitaren, maar die kosten nieuw dan ook vanaf zo'n 1000 euro...

RIES
17 april 2006, 16:01
Tip: Kijk niet alleen naar de naam (merk) maar speel en voel wat bij je past.

Vaak is het alleen maar de naam van een bepaalde gitaar en dan denken er een hoop dat het dan wel goed zit. Koop hem niet met het idee van zo kijk eens ik heb een martin of een Taylor, maar luister en voel eens wat jij nou echt lekker vindt spelen. Ik zelf ben van mening dat je voor die 500 beter even wat rond kunt kijken en wat verschillende proberen in een winkel of via marktplaats.

De Martin wordt pas interesant als je vanaf 1000 a 1500 euro gaat.

Succes

brian
17 april 2006, 17:02
is deze gitaar dan werkelijk zo slecht deze zijn te koop bij keymusic voor 749€ kan het maar moeilijk geloven zal hem eens gaan testen. De prijs is niet niks als je dat moet uitgeven aan een slechte gitaar.

Tristan
17 april 2006, 17:15
is deze gitaar dan werkelijk zo slecht deze zijn te koop bij keymusic voor 749€ kan het maar moeilijk geloven zal hem eens gaan testen. De prijs is niet niks als je dat moet uitgeven aan een slechte gitaar.

Het is echt eerlijk waar de slechtste akoestische gitaar die ik ooit gehoord heb... Akoestische gitaren moeten zowieso een massieve top hebben en dat heeft deze dus niet...

Koop voor die prijs, of minder dan alsjeblieft een Blueridge, of kijk naar Furch en Ayers ofzo... Die zijn de moeite waard, maar zowieso is alles beter dan die Martin DX/DXM, helemaal als de gitaar gewoon een massieve top heeft, maar de gitaren waar ik het nu over heb zijn volgens mij volledig van massief hout gemaakt, zelfs die Blueridges die maar rond de 500 euro kosten...

SBloke
17 april 2006, 17:52
.. je kunt altijd nog bij Larrivée kijken. Ook verdomd mooie accoustische gitaren... echte no nonsense planken

lello
17 april 2006, 17:54
kan ook aan een blueridge BR-160 komen tweedehands voor 550 euro ???
klinkt dit je al wat beter in de oren ....
feedback please :rockon:

Flipkoos
17 april 2006, 18:51
kan ook aan een blueridge BR-160 komen tweedehands voor 550 euro ???
klinkt dit je al wat beter in de oren ....
feedback please :rockon:

kijk...da's al beter

Tristan
17 april 2006, 19:06
+1000 veel en veel beter...

kornelius
17 april 2006, 20:05
was ook niet zo onder de indruk van de DX. Je betaalt natuurlijk ook een beetje voor de naam, en dat doe je bij de furchs en ayers etc. (nog) niet, dus daar kan al het geld in de productie gestoken worden.
Maar er zijn veel slechtere gitaren hoor :)

lello
17 april 2006, 20:19
tweedehands furch is blijkbaar moeilijk te vinden.
ga de blueridge eens uitproberen.
tanx for all the feedback
greetz :rockon: