PDA

View Full Version : Bouw TAD DlxRev



nicoverduin
17 april 2006, 10:32
Verwijderd

Franc
17 april 2006, 11:13
Nico, in 1 woord: prachtig.

Het binnenwerk van een Fender kan me nooit zo bekoren, maar als geheel ziet het er super uit.
Hoe lang ben je nou bezig geweest hiermee?

jacky
17 april 2006, 11:48
He Nico,

ziet er goed uit

klinken die buizen een beetje of rammelen ze al ?

wat voor speaker heb je er ingezet ?

Lekker bright met al die OD caps ??

BLOK182
17 april 2006, 12:10
Erg duur projectje? Ziet er iig top uit!!

Franc
17 april 2006, 12:19
Mooie Tele ook, zo te zien geen 7ender?

Tristan
17 april 2006, 12:49
@Franc: Die Tele is een London City, zo te zien...
@Nico: Ben je tevreden met de klank van de versterker, komt het een beetje in de buurt van een oude Blackface Fender Deluxe Reverb?

Negative K3 fan
17 april 2006, 12:50
heel mooi gedaan nico, ook die kast is leuk geworden

ik vind het opvallend dat je de filamenten pas op het eind soldeert, bij mij (en volgens mij veel andere) gebeurt dat meestal meteen in het begin...

JoostBaksteen
17 april 2006, 12:50
Nice Nico, ziet er goed uit! Maar had ook niet anders verwacht eigenlijk.

@Nk3 hehe, dat viel mij ook al op :D

RF
17 april 2006, 13:11
respect.. 8-)

grrobert

Tristan
17 april 2006, 18:55
Ik heb helaas geen vergelijkings materiaal, maar uitgaande dat een echte 40 jaar oud is, zou ik zeggen, wacht effe 40 jaar. DIe speaker is hardstikke nieuw dus die moet zowieso eerst goed inbreken maar dat mag de klant doen. OD's zijn geen Blue moldeds en daar ben ik zelf heel zuinig op. CC van nu zijn anders als toen. Dus hij zal zeker anders klinken tov de oude. Ben ik tevreden? JA, maar ik hoor liever de eigenaar dat zeggen:D :D :D :D

Het ziet er allemaal goed uit hoor, ik hoop dat je er snel iemand blij mee kan maken...
Ik dacht dat jij juist met name ook in oude Fender amps handelde, vandaar de vraag... Ik bedoelde alleen of dat het wat was, dat Tube Amp Doctor, in vergelijking met een oude Fender amp, of dat het meer op die Fender Reissue dingen lijkt...
Ik heb trouwens een tijdje geleden ook (live) op een oude (60 watt) Silverface Twin Reverb gespeeld en die klonk ook heel erg lekker, dus dat hele Blackface/Silverface gedoe hoeft helemaal niet altijd waar te zijn...
Hij was nog wel helemaal origineel, tot en met de speakers en alles aan toe...
OD's, Blue Moldeds en CC zeggen mij niet echt wat (elco's/weerstanden enzo???)... Ik heb niet echt een idee waar je het over hebt...
Zowieso wel een vreemde keus qua speaker, een G12H, niet echt Fender qua sound toch?

Tristan
17 april 2006, 19:33
Dit is duidelijk GEEN re-issue. Die komen niet eens in de buurt. Dan moeten ze eerst eens wat meer blik op hun trafo's doen. VEEEEEEEL te licht. Nope de onderdelen zijn prima. OD = Orangedrop Kondensatoren, CC = Carbon Composition weerstanden, Blue Moldeds zijn het type kondensator die in de oude BF fenders zaten (en die zijn duuuuuuur als je ze al kan krijgen). Het verschil tussen een BF en een SF is behalve het schema, de layout, de kwaliteit ook nog verschillend in geluid, maar dan moet je ze beide gehoord hebben. Ik heb ooit een BF Deluxe gehad, maar toen was ik 14-15. DUs een tijdje geleden. De G12H30 is duidelijk minder scherp als de huidige generatie Jensens. Vind ik dus beter klinken.

Okee, dat klinkt goed, want ik vind die re-issues inderdaad waardeloos klinken...
Orangedrops zijn volgens mij erg goede condensatoren...
Ik snap ook wel dat er verschil zit tussen Blackface en Silverface, maar ik bedoelde meer dat Silverface amps niet per se slecht hoeven te klinken, want die Twin Reverb klonk dus heel erg lekker naar mijn idee...
Die nieuwe Jensen speakers vind ik ook veel en veel te schel klinken, maar een G12H30 is ook niet echt een mak beestje hoor... Ik vond die i.c.m. een Marshall ook behoorlijk fel, maar waarschijnlijk kan een Fender die bite wel hebben...
Webers vind ik ook wel mooie speakers (die Alnico Blue)...

Geronimo
17 april 2006, 19:34
Ziet er goed uit! Mooi werk!

chocorookie
17 april 2006, 20:02
Toppie Nico!!

Verschil he zo'n regelbare NFB. 5K pot in serie met de 820-er?

Plus de AB763's hebben een vaste "precence", valt nog in te tweaken m.b.t. smaak.

Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Proficiat!!

Choc

chocorookie
17 april 2006, 20:14
Wil je niet zo plagen, ik weet er alles van:)

Yep, het luistert heel gevoelig, zelfs bij de oscillator van de vibrato, de 2K7 is verlaagd naar 2k2. 1 tweakje teveel----> herrie

Ik had constant een "rikketik"van de LED over m'n speakers.

Het blocking verhaal wijt ik eens een hele handleiding-/ verhalenbundel tegenaan. Als Frank z'n heeft mag ie mee doen:)

Toch toppie,\\

BTW, next build?

Tristan
17 april 2006, 20:28
Een Twin Rev SF klinkt ook helemaal niet verkeerd. Prima versterker. Alleen bij de latere (mn 135 watt) versies is de bouw duidelijk achteruit gegaan. En daar is nogal wat symptoombestrijding op toegepast door allerlei caps te plaatsen tegen oscillatie. Die caps haalden echter wel een deel van het hoog weg. Alles om de kosten te drukken.......Die weber is ook wel een heeeeel andere klasse speaker.

Die Twin Reverb was wel een vroege Silverface inderdaad, volgens mij maar met 60 of 85 watt of zoiets, geen 135 in ieder geval...
Die Webers zijn mooie speakers, vind je ook niet, ik zette het er bij, omdat ze ook niet zo heel duur zijn, maar wel fantastisch klinken...

Tristan
17 april 2006, 21:30
De BF Twin was 70-80 watt (heb ik een keer onder handen gehad). De eerste SF's waren 100 watt.

Oh, ja, dat kan ook wel inderdaad... Ze ging niet eens zo hard eigenlijk en had een heel pietsieklein beetje een randje toen ik erop speelde, klonk lekker warm en toch helder/dynamisch...
Ik speelde toen een beetje Country achtig, dus dat ging erg lekker met mijn volume pedaaltje en compressortje erbij...

1959SLP
18 april 2006, 10:10
Netjes! very Nice!! Goeie speakerkeuze. Mijn complimenten Nico.

fullorder
19 april 2006, 01:08
Netjes! very Nice!! Goeie speakerkeuze. Mijn complimenten Nico.

Helemaal mee eens!
Maar wat voor een g12h is het nou? oud of nieuw? low resonance of niet?

Mienmachine
18 mei 2006, 22:40
Hi Nico,

Versterkertje werkt prima! vakmanschap. Er zijn al de nodige mensen wezen buurten en meegenomen versterkers ernaast vergeleken, hij blijft overeind als een fantastische versterker.

Een Fender Twin Rev RI kon gelijk bij het grof vuil, niet te vergelijken.

Er kan truowens wel op twee kanalen op gespeeld worden, ene in het clean gedeelte ander in de reverb dat gaat goed.

De mod aan de voorkant uitgetrokken geeft hem veel warmte en een voller geluid, daar staat hij nu vrijwel altijd in.

Kleinigheidje, hij kan wat schel zijn...(eerlijk is eerlijk) alles staat op 4-5 dan gaat het goed. Het schelle verschilt wel erg per gitaar, uitgerekend een Fender Stratocaster klinkt het minste op deze versterker, je moet dan echt even wat aan de knoppen draaien, maar mijn Telecaster klinkt machtig goed zonder veel moeite.

Red Snapper ertussen en de ruigste Blues wordt geboren, ik ga denk weer roken en drinken om mijn stem weer op niveau te krijgen.

Binnenkort probeer ik een Vibroverb vergelijking te regelen, ook een zelfbouw.

Voorlopig nog genoeg te verstellen en te proberen, jammer dat ik net niet je zwaluwstaart verbindingen heb mogen meemaken, ben benieuwd in
hoever dat op het geluid invloed heeft, maar ik ben er nu ook erg blij mee,

Kees

RF
20 mei 2006, 15:43
Die regelbare NFB is zeker de moeite. De mid idem. Punt is alleen dat je wilt voorkomen dat je moet boren. Dus alles wat niet nodig is eruit (ground sw, 2e speaker jack) om een potmeter in te stoppen. En van die potmeters met DpDt schakelaar zijn er (nog) niet zoveel mogelijkheden. Nieuwe punt van zorg wordt wel ....wanneer gaat de boel oscilleren met al die mods.

hi, welk effect heeft die regelbare NFB op die versterker in het specifiek, ik bedoel; waarom wilde je die op deze amp zetten?

grrobert

Chris Winsemius
2 juni 2006, 23:18
Hi Nico,

Versterkertje werkt prima! vakmanschap. Er zijn al de nodige mensen wezen buurten en meegenomen versterkers ernaast vergeleken, hij blijft overeind als een fantastische versterker.

Een Fender Twin Rev RI kon gelijk bij het grof vuil, niet te vergelijken.

Er kan truowens wel op twee kanalen op gespeeld worden, ene in het clean gedeelte ander in de reverb dat gaat goed.

De mod aan de voorkant uitgetrokken geeft hem veel warmte en een voller geluid, daar staat hij nu vrijwel altijd in.

Kleinigheidje, hij kan wat schel zijn...(eerlijk is eerlijk) alles staat op 4-5 dan gaat het goed. Het schelle verschilt wel erg per gitaar, uitgerekend een Fender Stratocaster klinkt het minste op deze versterker, je moet dan echt even wat aan de knoppen draaien, maar mijn Telecaster klinkt machtig goed zonder veel moeite.

Red Snapper ertussen en de ruigste Blues wordt geboren, ik ga denk weer roken en drinken om mijn stem weer op niveau te krijgen.

Binnenkort probeer ik een Vibroverb vergelijking te regelen, ook een zelfbouw.

Voorlopig nog genoeg te verstellen en te proberen, jammer dat ik net niet je zwaluwstaart verbindingen heb mogen meemaken, ben benieuwd in
hoever dat op het geluid invloed heeft, maar ik ben er nu ook erg blij mee,

Kees

Wat is de B+?
Aantal TAD-kitjes die ik heb meegemaakt hadden 'n behoorlijk hogere voedingsspanning dan de originelen, (dus) vaak wat brighter...

Je zou de 47p bright-cap op het vibrato-kanaal kunnen weghalen en (gezien de foto's) zou 'n (no flame!) andere keuze van caps ook 'n wat warmere sound opleveren.

Succes!

jacky
2 juni 2006, 23:44
Yep die caps zijn wat bright maar ja tis een tad kit en daar zitten die bij

Die red snapper maakt het trouwens zeker niet mellower :-)

PeeVee
3 juni 2006, 16:47
@jacky: Nico reageert op mijn bericht dat er ooit na jouw bericht kwam, ik wilde dat wilde editen maar per ongeluk verwijderd volgens mij... naja...


Maar de SoZo caps is nu in de mode heh.....
Ja I know... Nou daar laat ik me maar niet over uit hiero...


Straks moeten we allemaal aan de Sozo's of de Mustards.....
Ja d'r waren een soort van reissue mustards he? De enige overeenkomst was geloof ik het kleurtje aan de buitenkant niet?! ;)

Ik heb trouwens nog een KARREVRACHT van die "nieuws mustards" liggen van een radiobeurs, volgens mij van Italiaanse makelij. Klinken niet verkeerd maar toch ook niet zoals de ouwe Philipsies. Die dingen die ik heb liggen zijn volgens mij gewoon zelfde als die nieuwe, waarom komen die vandaan Nico, wittegijda? (met zachte gee uitspreken).


Ik hou het wel bij de originele....en de oudjes van voegah....
Tuurlijk, hoe kun je in deze tijd nu iets tegen oranje hebben hihihi :cheerup:

Ik had van Jay ook nog wat mustardjes .01 gekregen maar ik ben maar gematigd enthousiast eerlijk gezegd (paar parallel gezet), of zit er in de oudjes ook nog verschil? Ik doe dat soort proefjes altijd in mijn PV6 (Ch)ampje (EF86 driver, grote cokebottle 6L6G ); gewoon tussen preamp en eindpit; kan schakelen en hang er dan 20 nF tussen ofzo... een goedkopie polyestertje klinkt daar nog het best of een 22 nF oudje Philips maja... het zal wel weer aan mij liggen...

jacky
3 juni 2006, 18:56
Nicos Nicos waar zijn die te koop die klinken tussen yellow astrons en brown cholate drops in en schijnt een werkelijke hype te zijn in haiti

Frits van Mourik
3 juni 2006, 23:46
Maar op Haïti geloven ze dan ook in voodoo...

Frits van Mourik
4 juni 2006, 00:44
You've got my drift. :satisfie: