PDA

View Full Version : Gebruik van een voicebox



chocorookie
17 april 2006, 00:56
Hallo's,

heeft iemand verstand van een voicebox, aansluiting op een amp(FXin/out, direct in, appart kanaal). Werking, voeding enz.

Ik zoek me rot op het net maar vind er niets over, alleen: gebruikt op plaat, nummer blabla.

Tis om te weten of ie te gebruiken is op een normale combo zonder poespas en hoe.............;


Alvast bedankt,

Choc

chocorookie
17 april 2006, 09:31
Kan iemand een klein balletje opgooien?

piezo
17 april 2006, 09:45
Zoek eens op talkbox i.p.v. voicebox. Dat is de meer gebruikelijke naam voor zo'n ding.

chocorookie
17 april 2006, 11:37
ahaaaaaaaaaaa!, tnx P

robert-gitarist
17 april 2006, 12:30
Tsja wees eerst eens wat duidelijker,om wat voor talkbox gaat het?Er zijn namelijk diverse soorten(met preamp en zonder..) en wat wil je precies weten?hoe die aan moet worden gesloten?

piezo
17 april 2006, 13:27
Robert, ik denk dat de topicstarter nog veel te weinig weet om gerichte en duidelijke vragen te kunnen stellen. Laat hem eerst de zoekfunctie maar gebruiken. Daarna zien we wel verder.

robert-gitarist
17 april 2006, 13:49
Nja is misschien waar maar als hij nou ff goed uitlegd welke Talkbox het is en wat ie allemaal wilt weten.. ;)

chocorookie
17 april 2006, 19:52
Ben al een stukje wijzer, tis d'r 1-tje welke aan de outputtrafo van een amp komt te hangen. Ik moet ff weten (Amp is de mijne) hoe het ding wordt aangesloten. Nu weet ik waarop ik moet letten i.v.m. missmatch t.o.v. de OT.


Ik ga 'm niet gebruiken, puur aansluittechnisch.

Trouwens, tnx voor jullie reacies!

BTW, als er mensen zijn welke zo'n talkbox gebruiken, kun je mij eens vertellen hoe jullie 'm aanluiten.

Alvast bedankt,

Choc

robert-gitarist
17 april 2006, 20:09
Tsja wat ik al zei,ligt aan het type hoe je hem aan moet sluiten..voor sommige heb je een PA instalatie nodig. Er zijn veel mogelijkheden bijv. bij een stack: amp-->talkbox-->cabinet.welke heb je trouwens? ik heb een echte orginele Electro Harmonix Golden Throat

chocorookie
18 april 2006, 19:03
Robert, ik kom hier morgen ff op terug.
Da's net het punt waar ik op zit.

Mij gaat het alleen om het impedantie vraagstuk, ik heb mijn vraag veel te breedt gesteld aan jullie.

OT heeft 8 Ohm sec, ik wil de talkbox schakelbaar maken met de speakers(2x10)
Deze vraag kwam naar mij toe wegens het 1 van mijn builds betreft(amp).

Tot op gister wist ik niet veel van het ding af, nu komen morgen de specs naar mij toe en ga eens electrotechnisch met het ding babbelen:)

Later meer Robert(en anderen natuurlijk)

Choc