PDA

View Full Version : Als jij de keus had om ...



MichaelSS
16 april 2006, 22:57
Als jij de keus had om een fender stratocaster van 2004 voor 699 euro te kopen, of een fender uit de jaren 80 voor 800 euro, welke had je dan gedaan en waarom??

Deze vraag zit al een tijdje in me hoofd.

Graag jullie mening.

robert-gitarist
16 april 2006, 23:01
Geen van beide..gewoon door gespaard voor een oude strat uit de seventees..waarom? die hebben gewoon een mooie headstock :D

GunMetalBlue
16 april 2006, 23:02
Ik heb al vaker op oude gitaren gespeeld, die zogezegd juweeltjes zouden moeten zijn (zo ook een jazz-epiphone uit '47 acoustisch). En geloof me ik heb ze wel gezien.

Geef mij maar nieuw!

Orpheo
16 april 2006, 23:05
ik zou voor dat geld een gibson LP doublecut P90's nemen :chicken:

MichaelSS
16 april 2006, 23:15
ik zou voor dat geld een gibson LP doublecut P90's nemen :chicken:

Fender rocks iedereen lol.

Nah die nieuwe speelde wel erg fijn, en je hebt ook geen problemen met "verrot" hout. ( bedoel ik de schroefgaten enzo mee )

DarknessAwaits
16 april 2006, 23:21
Als jij de keus had om een fender stratocaster van 2004 voor 699 euro te kopen, of een fender uit de jaren 80 voor 800 euro, welke had je dan gedaan en waarom??

Deze vraag zit al een tijdje in me hoofd.

Graag jullie mening.

Ik zou erop gaan spelen en kijken welke het me het beste bevalt. De stats uit de jaren 80 hebben nou niet zo'n enorme street cred voor zover ik weet dus het is niet echt een uniek geval die prijs, en alle nieuwe fenders zijn ook weer helemaal ok heb ik gehoord.

Dus wat er over blijft: luisteren en bespelen, in welke volgorde dan ook.

@Orpheo; ik zou voor dat geld een royale miniatuurflat voor m'n hamster kopen, maar dat is toch niet wat hij vraagt?

O, en ik heb trwns geen hamster.

@GunMetalBlue; ik denk niet dat je dan:
- voldoende ervaring hebt om kwaliteit te herkennen
of
- de verkeerde oude gitaren toegereikt hebt gekregen

Anders Destium
16 april 2006, 23:39
Gewoon allebei uitproberen, degene die het best klinkt, speelt en aanvoelt kopen. Waarom? Dat is de gitaar die het best bij je past. Probeer ook eens andere gitaren uit, Fender is niet het enige merk namelijk.

Zul je altijd zien: je wilt zo graag dat een bepaalde Fender het helemaal is maar hij wordt compleet weggeblazen door een gitaar van een ander merk voor hetzelfde geld. Welke koop je dan, de Fender toch zeker niet ;)