PDA

View Full Version : Importeren uit Azie



Ricis
16 april 2006, 22:20
ik kan het op het forum en op het internet niet vinden, maar hoe lang duurt het ongeveer voordat een gitaar in Nederland is vanuit Azie, mijn gitaar moet uit Korea komen geloof ik. heb er namelijk 4 maart 1 besteld (Epiphone) bij de Feedback, maar er klopt helemaal niks van, ze snappen er zelf ook niet veel van volgens mij, mijn kleur was moeilijk, veel meer spullen hadden al in de winkels moeten hangen, maar waren er nog niet, in ieder geval niet duidelijk waarom het nou zou lang moest duren. want ik had een paar keer gebeld en ik was daar 29 maart nog geweest en toen belde hij naar de importeur en toen werd hem verteld dat mijn gitaar dus op de boot zit en over ongeveer 4 weken zou ik hem dan hebben. maar toen ik hem 4 maart bestelde. zeiden ze eerst dat het 2 weken zou duren, misschien 3 weken. waarom duurt het nu dan ineens 4 weken? het lijkt mij stug dat het 4 weken ook duur voordat een gitaar uit Azie pas in Nederland is, dat is toch wel erg lang?

dus weet iemand toevallig wat meer over leveringstijden? weet in ieder geval wel dat ik geen gitaar meer ga bestellen bij die Feedback 8) !

DarknessAwaits
16 april 2006, 23:27
First things first:

interpunctie. Gebruik hoofdletters en geen zinnen van 40 woorden.

Ten tweede:

Wachten op een gitaar is vervelend, helemaal als het 2 weken langer duurt dan aangegeven. Maar je moet wel beseffen dat ze niet een boot/vliegtuig sturen speciaal voor jouw gitaar. Dus gewoon even afwachten.

Noid
16 april 2006, 23:57
Tsjaa, het lijkt gewoon op een stuk vertraging in het logistieke proces: "bulk"gitaren worden meestal niet per stuk verzonden, maar zijn onderdeel van een grotere zending. Misschien hadden ze verwacht dat hij er eerder zou zijn, maar zat hij daar niet bij, of is er vertraging m.b.t. die lading ontstaan.

Lullig is echter dat ze in deze winkel (let wel: mij maakt het geen ... uit dat het toevallig FB is) je niet gewoon uit kunnen leggen wat er aan de hand is. Lijkt mij dat ze je dat gewoon uit kunnen leggen, als ze de moeite nemen om het even goed uit te zoeken. Misschien dat je ze via een andere weg of met een ludieke actie (bijv bosje bloemen met als kaartje dank voor de belabberde info?) wel zo ver kunt krijgen om je even fatsoenlijk te informeren? Anders kun je altijd nog iets anders doen met je irritatie, zoals posten op dit forum hoe het verder afloopt, of een drol op de drempel leggen, of om de 5 minuten opbellen of ze al iets meer van dat ding weten, etc etc? :cheerup:

bert k
17 april 2006, 00:33
dus weet iemand toevallig wat meer over leveringstijden? weet in ieder geval wel dat ik geen gitaar meer ga bestellen bij die Feedback 8) !
Ehhh, als een gitaar uit Azie moet komen, en het duurt langer dan je verwacht, dan kan Feedback er toch niks aan doen?

Me_bigboy
17 april 2006, 02:05
was er niet een vertraging in productie van epiphone gitaren in deze periode?
Dit staat op de site van piens:

dit artikel is van 1 maart, mss heeft dit er iets mee te maken


Het is al een tijdje wat moeilijker om een prachtige gitaar van Epiphone op de kop te tikken wegens vertragingen in productie.
Bij Piens zijn deze problemen echter opgelost: we ontvingen zojuist een zeer grote levering gitaren van deze kwalitatieve fabrikant.

de link:
http://www.piens.be/news/detail_nl.lasso?id=2083&-session=piens:510BC2520a2ea04F03NRh1ED06E6

Oude Drummer
17 april 2006, 06:06
Spullen uit het Verre Oosten laten komen gaat gewoon niet zo snel. Als de zending eenmaal bij elkaar is en op een pallet gepakt, dan moet hij naar de haven, uitgeklaard, in de container, container naar terminal, container wachten op boot, stukkie varen naar Rotterdam of Antwerpen of Hamburg, container naar loods, papieren van bank naar agent naar douane. Container lossen, pallet naar importeur en die moet dan de hele bubs uitzoeken, factureren en weer naar Feedback sturen. En bij iedere beweging (en ik sla er nog een paar over) zijn loketten, mannen met stempels en scanners en rotbuien nodig. En dan moet er niks misgaan. En alles kost heel veel tijd. Als het schip op de eerste Hoek van Holland passeert, duurt wel tot de 14e voor de zending bij de importeur staat.

Ricis
17 april 2006, 19:24
ja maar dat soort dingen snap ik ook wel. maar die verkoper moet dan niet zeggen in het begin van: ja over 2 weken dan is die wel binnen, heel misschien, want er zijn er meer dan 6 weken over heengegaan.

Oude Drummer
17 april 2006, 22:45
Dan is het toch geen verrassing dat die verkoper uit zijn nek lult? Dat zegt die jongen waarschijnlijk ook alleen maar om jou op dat moment blij te maken... Z'n baas zal het waarschijnlijk niet zo bijdehand vinden, hoewel, ik heb bij Feedback eigenlijk nooit iets van een baas zien lopen, alleen maar jochies die je vriendelijk naar de kassa begeleiden met je doos. Nou ja er zijn een paar oudere verkopers die de klant ook in alles gelijk geven; alweer om je blij te maken.

Eko
17 april 2006, 22:54
Even een onafhankelijke spelen. Wij importeren met het bedrijf regelmatig zaken uit het verre oosten. Ook uit Korea en China.
Als , en let als! je gitaar daar op vooraad was , verpakt en meer van dat soort voorwaarden, dan hoeft hij alleen nog maar met een zending ( indien compleet) in een container naar Europa.
Als wij een complete container hierheen halen duurt het 6-8 weken. ligt er aan of hij een tussenstop moet maken of niet. Dan is hij pas in Rotterdam. Uitladen en inklaren. Op transport naar een importeur, controleren en uitsorteren.Transport naar bestellende dealer. Dealer controleert de zending en belt de klant.

Krijg je een beetje idee hoe het werkt. Alles kan sneller als de klant wil betalen. Zetten we gewoon een artikel met een luchtpost op vliegtuig naar Schiphol. Is denk ik duurder aan vrachtkosten dan je gitaar in de winkel moet kosten, maar dan heb je hem ook snel.

Jongens, sommige zaken wil je wel eens snel hebben, maar als het niet op voorraad is ,en je per se niet een andere kleur of uitvoering wilt,dan is het helaas wachten geblazen.

Ricis
18 april 2006, 00:07
nou hoop toch wel dat het niet zolang meer duurt, heb hem wel voor begin juni namelijk ook nodig :)

Nickname
18 april 2006, 11:16
Haha... ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn Ibanez RG1570 die uit japan moest komen.. De eerste verwachting was een levertijd van 3 weken ALS hij op de eerstvolgende boot zou zitten.. nou.. dat zat ie dus niet en heb ik al met al bijna 3 maanden moeten wachten. Natuurlijk baalde ik er wel van als een stekker.. maar uiteindelijk was het het wachten zeker waard :rockon:

Ricis
18 april 2006, 20:11
oh, de mijne zat in ieder geval op de boot werd er gezegd :)

Nickname
18 april 2006, 20:22
oh, de mijne zat in ieder geval op de boot werd er gezegd :)

Hopelijk voor jou is ie er dan gauw.. zeg eens maximaal een maand nog :satisfie:

Ricis
18 april 2006, 21:17
ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het :D