PDA

View Full Version : me vingers zijn te dik!!!!????



loek
16 april 2006, 21:40
ik ben nou 3 weken bezig om met een beginnerssetje te leren gitaar spelen.
ik vind het waanzinnig maar me vingers zijn te dik.ik raak heel vaak de naastliggende snaren.mijn hals is 42mm breed bovenaan.mijn vraag is zijn er ook bredere halzen?ik leer trouwens op een electrische gitaar.
gr
loek. :hippie:

Dick Wolkendeck
16 april 2006, 22:05
Hoi loek, welkom, tuurlijk zijn er bredere halzen, maar 42 mm is op zich niet extreem smal. Mijn Fender Strat en mijn Gibson Les Paul zijn allebei 43 mm bovenaan.
Ik denk dat je nog een beetje aan je techniek moet werken: gebruik alleen het uiterste topje van je vingers om op de snaar te zetten en zet je vingerkootjes precies 90 graden (loodrecht) op de snaar. zodat je de naastgelegen snaren niet meer raakt.

Succes!

DOc
16 april 2006, 22:47
Ik hoor ook vaak, dat als je wat langer speelt je lenigheid in je vingers krijgt en dat je vingers "afvallen"

btw. Welkom hiero :hippie:

Robbert
16 april 2006, 23:04
3 weken is kort hoor om je vingers goed neer te leren zetten. Als straks je techniek beter is, heb je er zelfs profijt van dat je meerdere snaren kunt grijpen :D

loek
16 april 2006, 23:05
bedankt,ik hoop dat het lukt,ik ben pas 41,20 jaar verhuizer,dus ja me vingertjes zijn wat stijf en dik,maar still going strong zullen we maar zeggen.
gr
loek.

JoostBaksteen
16 april 2006, 23:10
Welkom op het forum.

Dat probleem had ik in het begin ook, maar wat de anderen al zeggen, gaat vanzelf over :)

wietse
16 april 2006, 23:52
te dikke vingers?
dat kan niet :D kijk maar eens naar BB king, die man heeft pas dikke vingers.
oefening baart kunst moet je maar denken.

Javaca
17 april 2006, 00:17
Te dikke vingers?
Daar is heel makkelijk af te komen.
Ga langs de plaatselijke vioolbouwer en haal je vingers even door de peg-shaper. Zo dun als jij ze wilt hebben hoor...

http://hmi.homewood.net/pegjob/mvc-014s.jpg

AART
17 april 2006, 00:45
genoeg mensen met dikke vingers.

ik heb ook niet de slankste vingers, maar je raakt er aan gewend.

je vingers worden zeker leniger, na een jaar of twee begin je toch echt te merken dat je de meeste dingen niet meer hoeft te oefenen om het te kunnen maar meer om de noten in de goede volgorde te onthouden ;)

THW
17 april 2006, 02:12
Het maakt niet uit of je dikke vingers heb. Jeff Beck, Dave Murray (Iron Maiden), eerder genoemde BB. King en Angus Young( AC/DC) zijn al een paar voorbeelden van bekende gitaristen met dikke vingers.
Het zal je allemaal wel lukken hoor! Gewoon kwestie van wennen. En oja welkom op het forum :)

jw009
17 april 2006, 10:40
http://www.projectphotography.com/museum-show/media-images/images/bb-king.jpg

als HIJ het kan moet het jou ook lukken. Damn! wat een klauwen heeft die BB King

Set Wenker
17 april 2006, 13:58
Yep, BB King haal ik ook dikwijls aan. Veel beginners denken om de een of andere reden dat hun vingers niet goed zijn. Ik heb een aantal mensen op les en bijna allemaal hebben ze zoiets aangehaald. De een zijn vingers waren te dik, van de ander juist te kort etc... Je moet gewoon leren je vingers goed neer te zetten, dan kun je zelfs met de lompste kolenschoppen een aardig stukkie wegspelen.

marter544
17 april 2006, 16:40
Zit die man nou te schijten tijdens zijn optreden?

Botje
17 april 2006, 17:03
hou erg veel van alles wat met gitaar te maken heeft, speel helaas zelf niet.
hoop hier wat gelijk gezinden tegen te komen

Local Hero
17 april 2006, 19:33
:o Was mijn schijt maar zo dik als zijn vingers, dan had ik nu geen last van diaree. Die BB King is wel de man trouwens.

Eko
17 april 2006, 20:27
Kijk voor iemand met dikke vingers eens naar de DVD: John Mayall `70th birthday concert. Daar zie je Buddy Witthington. Kruising tussen een bouwvakker, slager en Yogi the Bear. Spelen als een god. Ik speel al 40 jaar maar ben stinkend jaloers op die vent. Heeft alleen een strat en een amp, tering wat een sound. Als dat komt door die vingers eet ik hierna alleen nog hamburgers en ander gezond muziekantenvoer.

JvD.
17 april 2006, 22:03
deze gast kan HEEL snel spelen!
http://ngaugeguitarist.tripod.com/cazares.jpg

'nuff said