PDA

View Full Version : footswitch



Hector_Tsolodimos
16 april 2006, 18:58
Ik heb een Fender Super 112, buizenamp uit het jaar 1990
die heb ik 2e. hands gekocht voor 300 euro, alleen daar zat geen footswitch bij
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Zubehoer/1_9_ASCHALT_0_ACC0001158-000/0/0/0/detail/musicstore.html

is dit een geschikte footswitch?

DREAMMACHINE
16 april 2006, 19:43
ja, als je achterop je amp een mono jack-ingang hebt voor een footswitch wel.

Hector_Tsolodimos
17 april 2006, 17:50
bedankt, ik zal even kijken
en...
nee, heb ik geen..
wat nu?

paulusdeBKB
17 april 2006, 17:56
Ik weet niet precies wat er op je amp te schakelen is, maar als je channel en reverb zou moeten kunnen schakelen dan heb je waarschijnlijk een fender footswitch nodig. In Fender footswitches zit wat electronica waarmee ze meerdere schakelsignalen kunnen doorgeven over een mono plug.

Maar als je alleen channel switch wilt/hebt, dan werkt de switch die je hebt uitgekozen ook.

Hector_Tsolodimos
17 april 2006, 18:07
Ik weet niet precies wat er op je amp te schakelen is, maar als je channel en reverb zou moeten kunnen schakelen dan heb je waarschijnlijk een fender footswitch nodig. In Fender footswitches zit wat electronica waarmee ze meerdere schakelsignalen kunnen doorgeven over een mono plug.

Maar als je alleen channel switch wilt/hebt, dan werkt de switch die je hebt uitgekozen ook.

Dat lijkt me zat
er zit reverb op, maar dat hoef ik niet persee te gebruiken
en een originele Fender footswtich kost goed veel.. iets van 50
dan heb ik liever die van 10 euro, Reverb hoef ik niet te switchen tijdens het spelen..

bat
17 april 2006, 18:11
Het probleem is dat het nog wel eens wil gebeuren dat je Reverb helemaal niks meer doet wanneer je de verkeerde footswitch gebruikt. Kun je nu wel niet erg vinden, maar er komt een moment dat je het gaat missen.

Hector_Tsolodimos
17 april 2006, 18:12
Het probleem is dat het nog wel eens wil gebeuren dat je Reverb helemaal niks meer doet wanneer je de verkeerde footswitch gebruikt. Kun je nu wel niet erg vinden, maar er komt een moment dat je het gaat missen.

daar heb je gelijk in
ik wil uiteraard wel dat ie er is! maar ik hoef em niet aan of uit te zetten, ik heb em toch altijd rond stand 4-6 staan..