PDA

View Full Version : Metal geluid op de dikke E snaar



ibanez-freak
16 april 2006, 17:49
Hallo,

Ik heb een vraag. Hoe krijg ik zo'n mooi metal geluid uit mijn dikke E snaar, zonder je vingers op de hals... dus gewoon aanslaan. Bij master of puppets van metallica gebruiken ze dat veel en du hast van rammstein. Maar als ik dat doe galmt mijn geluid helemaal door. Je hoort bijna niet dat je hem heel vaak aanslaat.

Groeten,
Patrick

BLOK182
16 april 2006, 17:57
Afdempen met je rechterhand en flink scheur derop. En een kwestie van strak spelen.

AART
16 april 2006, 17:58
+1

Palmmuten en gain open.

el loco
16 april 2006, 17:59
Inderdaad, gebruik de zoekfunctie met `palmmutes` of `afdempen` oid en dan vind je alle info die je nodig hebt!

JvD.
16 april 2006, 18:10
praktisch alle noten op de E snaar bij muziek als metallica word ge-palm-mute

ibanez-freak
16 april 2006, 18:52
praktisch alle noten op de E snaar bij muziek als metallica word ge-palm-mute

Nu speel k toch al een tijdje gitaar. Maar daarvan heb k toch nog echt nooit gehoord. Wat is het en hoe moet je et doen.
Alvast bedankt,

EmgMaster
16 april 2006, 19:01
Dat is zeg maar dat je de snaar wat dempt met je handpalm. Zodat ie niet als een gek door blijft klinken, niet echt altijd mooi bij dikke gain. Wordt in metal veel gebruikt.

G.G.
16 april 2006, 19:08
Leg de palm van je rechterhand op de snaar aan het begin waar ie de brug uit komt (heel lichtjes) en luister wat er gebeurd, Je kan je hand ietsjes verder naar de hals schuiven voor een iets andere klank. Gewoon ff proberen.

JvD.
17 april 2006, 16:14
Je moet de houding van je rechter hand zien, als een karate slag op de brug.
(moeilijk uit te leggen)
Zo heb je de onderkant van je hand(verlengde van je pink) op je brug staan(evenwijdig met de brug)
Hoe meer je wilt muten, hoe meer je naar je snaren toe schuift, hoe minder, hoe meer je op de brug leunt.

Anders Destium
17 april 2006, 17:54
Kijk naar een clip van Metallica, op google video is vast wel het een en ander te vinden. Als je al een tijd gitaar speelt en niet wat een palm mute is dan is dat op zijn minst opzienbarend :o

Thom TK
17 april 2006, 18:01
Ik gebruikte altijd instructieboeken...stond elke techniek in...
Misschien een idee?